Passiv sub - Denon AVR 1905 hjemmekinoreceiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passiv sub - Denon AVR 1905 hjemmekinoreceiver

jeg har 2x10" i bilen, men skal ta subbene inn på rommet, har en Denon AVR 1905, hvordan skal jeg få ren bass på subbene? må jeg koble en subforsterker imellom receiveren og subbene? går det ann å brokoble subbene sånn at jeg trenger bare en subforsterker? eller må jeg ha to forsterkere?

(er ny i gamet)

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Subwooferne kan selvfølgelig kobles i paralell hvis subforsterkeren tåler motstanden i elementene. Har du 8ohms elementer og en 4ohms forsterker går dette fint ,men hvis du har 2 4omhs elementer så kan det endte med et ødelagt slutttrinn.. Dette er kjedelige saker.

Du trenger et delefilter hvis du skal koble den på passivt.. Helst justerbart siden da kan du gjøre justeringer mens du hører på. DU får et slikt på Eltek (www.dynabel.no) eller ljudia.no

Som subforsterker vil jeg anbefale deg å ta noe med skikkelig kraft så du får fart og kontroll på elementet. Har selv en Dynabel phobos og er relativt fornøyd med den. Har du en gammel forsterker kan denne brukes som subforsterker,men da trenger du delefilter.

SF2500 på dynabel burde få god kontroll på et 10" hvis det er 4ohm. Da yter den 250W,mens den kun yter 150W hvis du har 8ohms last.(Seriekobling)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •