Nye høytalere, prisklasse 3-4000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalere, prisklasse 3-4000.

Er på leting etter et par nye stereo høytalere, hovedsaklig til musikk. Jeg hører for det meste på metal (slipknot, dimmu, dream theater, in flames for å nevne noen). Vil ha noen høytalere som kan gi litt trøkk (bass) og som spiller temmelig bra ellers også. Har ikke tenkt til å bruke mer enn maks 4000. Har sett litt på Cerwin Vega V-12F. Forsterker har jeg fra før, en temmelig gammel JVC (JR-S300), men allikevel en god forsterker.
    Kan også legge til at høytalerne skal stå på et ganske lite rom, 3x5 meter eller noe sånn.

Er disse høytalerne et bra valg? Eller er det noen andre høytalere i den pris og bruks klassen jeg burde se på?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville hørt Dali Concept 6 før jeg kjøpe CV; litt mer allroundlyd. AudioPro har vel også noe ålreit i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil dali consept 6 høytalerne gjengi bassen like bra som CV høytalerne? Jeg kommer til å bruke de 95% til å høre på metal, men det kan kanskje allikevel være et bedre valg. Jeg får hvertfall vurdere det, takker for svar

Newcomer Kakemann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du hører mye på dream theater er det jo greit om du har en rimelig bra mellomtone. ellers går du glipp av forferdelig mye

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å diktere smak her, men hører du på Metal (er selv også en metal freak) må du skygge unna CV og andre "tunge" basshøytalere.

For å spille metal trenger du nødvendigvis ikke en høytaler som går spesielt dypt, men snarere en høytaler med TEMPO i bassen. Skal høytaleren henge med på feks basstromma til Fear Factory nytter det ikke med noen billige 10 eller 12 tommere...

Mitt tips til deg her er å kjøpe en litt basstung snerten høytaler med raske 6,5" basselementer. For i denne prisklassen fins det ikke raske 10 og 12 tommere...

En annen ting du skal være klar over er at CV mikset med Metal blir EKSTREMT slitsomt for ørene dine i lengden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar.

Kanskje jeg skal glemme CV høytalerne da, men hvilke ande høytalere burde jeg tenke på da? Skal prøve å få hørt på DALI Concept 6.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom hifi klubben å lytt på concept 6

Hvis det ikke blir for dyrt ville jeg også hørt på Proson Realety mkII hos hifi center kjeden. Disse er snertene og raske, spiller det meste bra, og trykker som fy...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    metal på concept, vedlig morro :? tror faktisk det blir langt bedre med cv om du har grei amp...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andesam
    Men vil dali consept 6 høytalerne gjengi bassen like bra som CV høytalerne?
    Er vel litt i tvil om CV gjengir bassen bra i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg en favoritt-cd`en og ta den en tur å høyr på høyttalere.... Blir litt feil og bare stole på andre og andres meninger, da enkelte har totalt forskjellig oppfatning om hvordan ting skal låte.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting er sikkert...bass fra en 6tommer låter komprimert, uansett kvalitet på elementet. store kraftige trommeslag kan aldri bli realistisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2x 8" da? Gir det sånn temmelig kraftig bass? Har sett en del på Yamaha ns-777, føler meg trukket mot de høytalerne... Men 5-6000 er lit mye penger, kanskje jeg skal spara litt og heller kjøpe de?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    en ting er sikkert...bass fra en 6tommer låter komprimert, uansett kvalitet på elementet. store kraftige trommeslag kan aldri bli realistisk...
    6.5" er kanskje ikke helt realistisk ,men det finnes mange 6.5" som kan presse nok med luft og ha nok tempo. Jeg mener at dyre 6.5" elementer spiller meget bra,men mye er jo en smakssak =) Selv skal jeg si at jeg har 2x8 basser , så jeg burde kanskje ha holdt kjeft :P

Kan du få Proson reality63 MK2 ville jeg virkelig ha satset på disse , siden disse ser meget gode ut =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andesam
    Takker for alle svar.

Kanskje jeg skal glemme CV høytalerne da, men hvilke ande høytalere burde jeg tenke på da? Skal prøve å få hørt på DALI Concept 6.
    Personlig synes jeg du burde ta med deg yndlingsskiva di og høre på en CV med evnt. 10"/12". En strømsterk forsterker takler lett disse elementene.... Uansett, ikke kjøp "uhørt" og bare basert på andres meninger i teori...... Ingen ører er like... (noen har mer voks enn andre.... :lol: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •