er ute ette mye krutt !!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er ute ette mye krutt !!!!!

hei.

jeg er ute etter et par høytallere sån spele bra med kh h/K 3480 forsterkeren min .
    dette må være noen høytallere med mye guff (bass, likevel spele fint)
    har tenkt å bruke ca 10 000 - 8 000 kr på dette paret .. Proson Reality 69 SA <--- de tenkte jeg på men eg egentlig balnk !! har dere noen gode råd ?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL E-100 er en høyttaler med høy partyfaktor. Den spiller ikke så fantastisk pent, men er etter min mening spiller de bedre enn de Proson du har sett på.
    Dali Consept 10 er et mulig alternativ, disse har jeg ikke hørt så jeg kan bare anbefale deg å høre på de.
    Roter du litt rundt på bruktbørsen finner du nok noe enda bedre, hvis du har tålmodighet til å vente på et godt tilbud.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg et par brukte Klipsch Kf-30 :wink:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg at de prosonene er greie på film, men er ganske anstrengende på musikk. Skarp horn diskant.....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de reality-høyttalerene krever sin mann tror jeg. spørs om det holder med den hkn.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg r69mkII (6000.-) og proson PA150 som er monoforsterkere du kan henge bak på HT. En av de på hver av høytalerne og du er fortsatt under 10 000.- og da holder forsterkern din i langebaner!
    Det avhenger sefølgerlig at du har preout på frontkanalene dine!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prosonen kan ta signalet fra høyttaler ledningen også....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen er såvidt jeg kan se Proson R69SA mkII konge, med mindre du finner noe pent prukt Klipsch. Klart JBL og DALI er lager jo riktig så fine høyttalere, men skal du ha maksimalt trøkk er det egentlig ikke noe å lure på. Gå for Proson.

Angående matcingen med H/K har det sine pluss og minus. Du får nok av krefter, så det kan du ta helt med ro. Jeg har kjørt mine på AVR5500 og det fungerte utmerket, og bassen skled ikke ut før lydnivået gikk langt utover hva noen som helst bruker til daglig. Har også hørt dem på en 2x25watts Marantz. Og det fungerte faktisk meget bra. Langt fra høytspillende, men selv den "pingleforsterkeren" holdt bra kontroll, så konklusjonen må bli at dette er meget lettdrevne høyttalere. Men de vokser stort i både volum og kvalitet med mer forsterkerkraft å støtte seg til. Kjører nå en H/K PA2000 på basselementene, men mens AVR5500 tar seg av toppen. Det gir total kontroll, selv ved ekstreme lydnivåer, og en litt røff test gav fullt drag ned til 23hz...
    Jeg valgte PA2000 foran Prosons alternativ først og fremst for å ikke kludre til lydbildet på noe vis. Ikke at jeg har testet PA-150, men H/K har for meg bevist sine kvaliteter og leverer krefter i massevis. Dessuten har forsterkeren volumkontroll, så integreringen i et slikt BiAmp-oppsett går problemfritt. Det gav også rom for litt utvidet kabeleksperimentering, hvilket høyttalerne tilsynelatende er høyst mottakelige for. Dessuten er det greit å ha en god effektforsterker liggende til fremtidige kinoer/multirom-prosjekter!

Men alt er ikke rosenrødt. Kombinasjonen R69SA og H/K kan fort bli vel pågående for mange. Høyttalerne tar ikke fem øre for å sparke deg i magen og blåse deg ut av sofaen. Nå liker jeg akkurat det veldig godt, men om du kan leve med det får bli opp til deg.
    "Problemet" blir størst når det snurres film. H/K er ikke akkurat redd for å spille diskant, så knusende glass pistolskudd klinger høyt og hardt. Plagsom og pågående mener noen, mer virkelighetsnært spør du meg!
    De som ikke tror meg kan stikke innom nærmeste skytebane og skyte i stykker noen vinflasker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch sine RF-35 kan duprøve å få pruttet ned til denne prisen. Du kan prøve å høre hva de tar for dem herhttp://www.serviceavdelingen.no/

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prute ned 5000? :shock:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    prute ned 5000? :shock:
    Hvis han kan bruke opp til 10k, så blir det "bare" å prute den ned 2k, noe som bør være oppnåelig.

Kanskje du tenkte på RF-5 ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.
    jeg tenker på noen klipsch ja de hadde vore noe det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •