Sony WX900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Sony WX900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony WX900

Hei.

Jeg har mulighet for et bra kjøp av subben til Sony, WX900.
    Vet at den er rå på film. Men er det noen som vet hvordan den er på musikk?
    Er den på høyde med de beste subbene i sin prisklasse, dvs opp til ca 8-9000 kr?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen en halvtime har "Propaganda Johnsen" eller Flagerborg skrevet et foredrag om SVS, så jeg gidder ikke.
    Kan ganske hardt påstå at en SVS til samme prisen er hakket bedre.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE jepp.

Velkommen til forumet. Her på forumet har enkelte blitt frelst på SVS. Det man skal være oppmerksom på er at en SVS-sub må bestilles fra USA og er digre i størrelse.

Hvor stort rom skal du plassere sub'en i? Skal den plasseres nær en TV?

Hva som er "bra kjøp" for Sonyen er jo relativt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, her var det rask respons

Stua er på ca 30 m2. Subben blir stående ved sofaen, og 3m fra TV'en.
    En av grunnene til interessen for denne er at jeg får en god pris.
    Hadde det ikke vært for det hadde jeg muligens gått for den rimeligere men gode SE 200 fra System Audio. Jeg har System Audio SA1250 fronthøytalere.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony'n var jo ganske populær på det forumet her en go stund oxo, men den er vel litt "ut" da virker det som..Men sonyen har jo fått mye skryt, men kan være litt treig i svingene, som kan være en ulempe for musikk?
    SVS'ene er vel 56 ganger bedre får du sikkert høre..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får da være måte på å skryte av SVS-subene da. :? Nå er jeg jammen lei av å høre at SVS er det eneste som duger. Klart det er andre suber som er bra. Og selv om Sonyen ikke har blitt diskutert på en liten stund betyr det jo ikke at den ikke er bra lengre. Man kjøper da ikke utsyr utifra hva som er populært å diskutere på forumet. :evil:

Edit: Og dessuten får vel ikke trådstarter en SVS-sub til samme pris som sonyen han tenker på.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Får da være måte på å skryte av SVS-subene da. :? Nå er jeg jammen lei av å høre at SVS er det eneste som duger. Klart det er andre suber som er bra. Og selv om Sonyen ikke har blitt diskutert på en liten stund betyr det jo ikke at den ikke er bra lengre. Man kjøper da ikke utsyr utifra hva som er populært å diskutere på forumet. :evil:
    Du har tydeligvis ikke hørt en SVS i fri utfoldelse........
    For all del skjønner hva du mener, og SVS er ikke den eneste sub'en som duger, men det skal godt gjøres å overgå den.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du har tydeligvis ikke hørt en SVS i fri utfoldelse........
    For all del skjønner hva du mener, og SVS er ikke den eneste sub'en som duger, men det skal godt gjøres å overgå den.
    Poenget er at SVS har blitt diskutert så mange ganger nå at jeg tror folk har skjønt at det er en bra sub. SVS har jo søren meg en egen prioritert tråd jo. :?

Foresten så er jo SVS-subene ganske store også da, iforhold til de fleste subene de blir samenlignet med.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Etter det lille jeg har hørt av denne sub-en på musikk synes jeg den duger meget bra i den sjangeren også.
    Virkelig detaljert og definert bassgang.

Hvis du snakker om pris i sjiktet 5.000 eller mindre skal du bare plukke opp telefonen og si du er på vei for å hente den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller DENNE

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha hørt at Sonyen først og fremst er en krem-sub til film. Når det gjelder SVS har jeg gang på gang prøvd å mane til "måtehold" i propagandaen, da jeg er usikker på hvordan det er å integrere en SVS (tube eller boks) til høytalere i budsjett- og mellomklassen. Tuben 25-31 sammen med Audio Pro Black Diamond har jeg hørt, og det ble overkill så det holdt.

Det er nok av forsterkerkrefter i Sonyen. Mener at du gjør et godt kjøp i prisklassen +/- 5k.

Send en PM til jfinneru som har god erfaring med denne......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.

Er en så stor sub som Sony'en tung å drive ved lav musikk? Har hørt at for å utnytte denne subben må den ha mye effekt, også ved spilling på lavt volum. Dette skal da liksom føre til for mye bass.
    Er dette bare tull eller...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jepp
    Takk for innspill.

Er en så stor sub som Sony'en tung å drive ved lav musikk? Har hørt at for å utnytte denne subben må den ha mye effekt, også ved spilling på lavt volum. Dette skal da liksom føre til for mye bass.
    Er dette bare tull eller...
    Denne suben er aktiv og har egen forsterker innebygd. Du trenger derfor ikke tenke på det. :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony-subben har som de fleste aktive subwoofere innebygget forsterker og den er definitivt av det kraftige slaget (1000 watt hvis jeg ikke husker feil). Den er ikke en perfekt sub, men til prisen er den faktisk svært så bra. Ser noen henviser til at SVS-subber er store, men det er jammen Sony-subben også, så DET er vel ikke alene noe argument for å velge det ene foran det andre.

Jeg har ennå ikke hørt SVS, og kan ikke uttale meg om kvaliteten på dem. Sony SA-WX900 er etter min mening en flott subwoofer hvis man har plass til den. Den fikk betegnelsen "basstrollet under brua" av DVD&hjemmekino, og trykker etter min mening mer enn nok for pengene i hjemmekinosammenheng. På musikk er den kjapp nok til det meste, og selv om den har sine beste stunder på film, så integrerer den fint med hifi-høyttalere generelt. At den skulle spille dårligere ved moderate volum er bare tull. Den spiller flott til prisen og har godt med kraftreserver å ta av. Resten av anlegget trenger ikke levere effekt til denne, så størrelsen på forsterkere ellers må ses i sammenheng med de andre høyttalerne. Sony-subben står effektmessig støtt på egne ben.

Får du den vesentlig rimeligere enn veilledende pris, så er det ingenting å lure på, mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den god på musikk og? altså denne Sony suben

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sony subben flytter det meste med enorm makt.
    Får du en god pris på den. dvs. ->5k så slå til.
    De fleste SVS tilhengere som raker ned på alt annet her trenger du ikke ta høytidig.
    Greitnok at SVS er bra men det er ikke akkurat Gud som går på vennet igjen da! :shock:
    Om en av de står frem og sier at sonyen spiller dårlig så tar han skammelig feil. Problemet med sonyen er at den trenger innspilling og masse av det. Så høres den i butikk eller dårlig innspilt så får man ikke noe som helst grunnlag for å vurdere den.
    Så får du en god pris så slå til. Du vil nok ikke angre kjøpet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony SAWX900 eller Yamaha YST-SW1500?

Noen som har hørt begge? Og hvordan kan Sonyen veie 20 kilo mer? Blyinnlegg? :P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sony SAWX900 eller Yamaha YST-SW1500?

Noen som har hørt begge? Og hvordan kan Sonyen veie 20 kilo mer? Blyinnlegg? :P
    Kraftig 12-tommers passivt element istedenfor bassrefleksport forklarer sikkert noe... Den trenger uansett tyngden. Jeg har sett den flytte seg bortover gulvet under demo av snøskredscenen i xXx.

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne og er fornøyd.....men...

Den består ikke knakktesten synes jeg. Har lekt litt med tanken om å putte elementene og elektronikken inn i en DIY-kasse en gang... Det generelle kvalitetsinntrykket på knapper, terminaler og kasse er heller ikke veldig mye å skryte av. Bryterne er puslete, den medfølgende phonoledningen er den tynneste phonokabel jeg noen gang har sett. Med nåværende reciver har jeg tidvis problemer med å vekke den fra sovemodus.

Den er forferdelig stor da - og ikke spesiellt pen. Dog er det kult med gråhvit membran - som er i et merkelig matriale (sandpapir??). Jeg tror du trenger 2 stk. for å kunne tilfredstille THX referansenivå.

Jeg betalte litt under 7000,- Synes den gir mye for pengene jeg...
    Uten å ha testet Yamaha, så er det mange postinger som tyder på at Sonyen er å foretrekke fremfor Yamaha.

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froderor
    Med nåværende reciver har jeg tidvis problemer med å vekke den fra sovemodus.
    Hvis du ikke har prøvd det, skru ned volumet på sub'en og opp volumet på .1-utgangen. Da går det sterkere signal inn i sub'en (uten å forrykke balansen med de andre høyttalerne), og den våkner lettere/slår seg ikke så lett av i svakere partier.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •