jbl 250 TI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40

Tråd: jbl 250 TI

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok bassene ryker av andre grunner enn for lite power.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Priser på JBL 250ti.

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    Broderen sine, som er ifra 1992 - er i eik finish.. og er ombygde med JBL pro filter og 14,5toms basser.. det vil si at de ikke er utsatt for det samme problemet som mange 250 eiere har.. at de har for lite power og at bassene ryker
    Han hadde mest lyst til å tviholde på dem.. men skolegang gjorde at han dessverre måtte selge dem.... han kan få mine, når jeg får K2.. hehe..
    De til bro din høres ut som de samme TIene som nylig sto annonsert på QXL til 14-15'. Sto foresten for ett par mnd siden annonsert de minste K2ene (med 2 stk 12") for rett over 30'.

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Tror nok bassene ryker av andre grunner enn for lite power.
    Basselementene som sitter i TI250 er opprinnelig ett JBL PA element (LE14H-1) og det tåler seriøst mye juling med rein effekt. Jeg har også hørt dette med at mange har ødelagt bassene på de her høytalerne og jeg har forstått at de fleste har gjort dette pga forvrenging. Kan høre med Ulven bl.a. som røyk X stk basser når han hadde en EC AWD250 på de, men etter han fikk en Nemo blokk på hver så har de holdt.

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Basser JBL 250ti.

Ja, jeg har også erfart at det er lett å ta basser på dem.. når man ikke har nok power..
    Nå har mine holdt i snart 2,5år.. og cluet mitt ble å (jeg har dessverre ikke nemoblokker men en 250-R ) å få en elektrikerkompis å lage 16ampere kurser til både 250-R`en til EC4.7`en og en til EMC1 èn
    Da har det holdt!!! Men det er klart at man venter til man får den rette companietvarmen før man drar til på ca. klokka 2-3 på 4.7`en.. hehe..
    men da trøkker det på også!!
    Dersom det er party-eller"idiot"spilling.. så spiller jeg gjennom hjemmekinoen..for da blir det ikke noe lavere bass enn 50hertz til JBL`ene på grunn av Oelbach filtra. Og Velodynen som har "on screen menu" og mikrofon for romtilpassing sørger for rikelig med trøkk..
    Bare spør han 18 åringen med JBL gti bass i bilen ( 18 tommer ) som fikk gledestårer da vi trøkka på med BT; klokka 05.00 om morgenen i romjula... alle naboer var på romjulsferie..hehe... Med rent strømnett så ble jeg bekymra for huset`s struktur..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL 250ti

Glemte i forbifarten å nevne at: Styr unna rekoning av bassene.. de går bare "opp igjen i liminga.."

Mye bedre å kjøpe nye basser!!! Har hatt mine fra november 2002, og de spiller bare bedre og bedre!!!

Dahlens hifi er behjelpelige med nye Leh14 - PA basser... ligger på veiledende 3000 kroner paret.

8)

Kongehøytalere!

Snart kommer bilder av mine med Limited edition logo...og serienummer på messingplakett! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danskene kan tilby en del TI 250 til en grei pris!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL 250 ti.

Hva er det jeg surrer med for tiden... :shock:

Prisen er selvfølgelig veiledende 3000kroner pr. bass...

absolutt verdt det!!! Kongeelement og kongehøytaler 8)

Hmmm...oeasis.... javel... er det de samme som mine: JBL 250ti Limited edition..... de er det ikke mange av... husk på at det finnes ca. 10 forskjellige versjoner av JBL 250i (ti) :wink:

Hvordan er eventuelt finishen på de.. er det gjort noe med bassene.. er det riper.. osv... og så skal man ha dem inn i landet.. blir vel litt peng i frakt også..... er ikke akkurat lettvektere dette hehe... ( med innpakning og isopor blir det drøye 140 kg. paret.. )

Nei, oeasis.. jeg hadde aldri; jeg sier aldri kjøpt mine for 9000kroner i Danmark...... og hadde det ringt en mann til meg og tilbydd meg 9lapper for Mine gullklumper; da hadde jeg fått meg en god latter!!! Snakk også med Neby.. så forstår du hvilken høytaler dette er.. og hva den er god for... for ikke å snakke om finishen på den.... gullfarge i diskant og pyramideformede kabinetter i svart pianolakk... hva tror du, du måtte ha betalt for noe tilsvarende nytt ... i dag.... ganske mye.... jeg husker hvor skuffa jeg var da jeg var på hifiklubben i Drammen og hørte B&W 801 (til 99 tusen ) kobla opp mot (desverre ) Vincent 250watt integrert poweramp... høyt. stod midt på gulvet med en elendig strømforsyning... fy flate så dårlig det spillte!!!!!!!!

Jeg var så skuffa.. og tenkte at ordtaket "gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden " - aldri har passa bedre.. jeg tenkte: nei, reis heller hjem og nyt JBL-ene dine... så sparer du heller pengene og kjøper deg noen K2, eller Verity audio Lohengrin, en dag 8) 8) :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: JBL 250ti.

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    Broderen, som dessverre måtte selge sine; gikk for 20 lapper...
    Synd.
    Solgte du broren din for billig? :lol:

(sorry, kunne ikke dy meg 8) )

Når det gjelder bassene har de kanskje veldig høy K/W-verdi. JBL har lenge brukt et kompressjonskammersystem der luft blir presset forbi spolen for å senke K/W-verdien i PA-elementene. Dersom forsterkeren har hatt DC ut på tomgang kan det rett og slett ha ført til overbelastning på grunn av for høy varme ved tomgang.

(bare en teori)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL 250 ti

Tok den ja... ser det nå...

f... skulle solgt broderen også.. så hadde jeg fått råd til K2..

Hehe.... nei 250Ti limited edition er bare rååååååååå!

:wink:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Ti 250 Limited Edition (jubileumsmodell eller noe) på Hifi-centeret til 24.995, ser jeg.

Liker lyden (hørte på McIntosh-amp) og utseendet veldig godt, men hva slags forsterker kan jeg drive dem med? Antar min Primare SPA21 er for svak, eller hur?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    *bump*

Ti 250 Limited Edition (jubileumsmodell eller noe) på Hifi-centeret til 24.995, ser jeg.

Liker lyden (hørte på McIntosh-amp) og utseendet veldig godt, men hva slags forsterker kan jeg drive dem med? Antar min Primare SPA21 er for svak, eller hur?
    Krell KAV400 tror jeg rocker godt på disse . Eller hva med Hegel H200?! Ah, neste helg skal jeg iallefall teste H200, se om jeg også tar JBL under lupen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange år siden jeg har hørt disse, men de er utvilsomt svært gode.
    Men... jeg blir litt "redd" når du spør om hva som er best, disse eller Cervin Vega. Det er to helt forskjellige type høyttalere. Begge kan spille høyt, men JBL er av en helt annen byggekvalitet, både når det gjelder kabinett og elementer.

Det finnes flere forskjellige versjoner, med ulike typer delefilter, ulike diskantelementer, og ulike mellombass elementer (8 tommer).
    Jeg tror dere som har ødelagt 14 tommeren må ha herjet ganske voldsomt. For jeg hadde samme element i Ti240 som jeg hadde, og de ble brukt på fest et par ganger og fikk skikkelig juling uten å ryke.

Når det gjelder reparasjon av bassene, så er det tre muligheter: Nye elementer = veldig kostbart. Rekoning = ganske kostbart. Refoaming = veldig billig, men ikke en fullgod løsning.
    Jeg kjøpte nytt skumoppheng til mine JBL basselementer (2235H) fra www.speakerrepair.com og det funker godt. Men rekoning hadde selvfølgelig vært å foretrekke. Det kostet desverre 2.500 kroner pr. stk, og jeg hadde ikke penger nok, som vanlig.

Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt info om høyttalerne:

http://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/l250.htm

Og subben som nevnes, det er den samme som jeg har hjemme i stua...

IMM

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    *bump*

Modellen du hørte var ikke Ti 250 Limited Edition, men JBL TL260 Limited Edition Omtale her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... denne nye modellen ligner ihvertfall i kabinettet på den gode gamle Ti250, men elementene ser litt plastikk ut synes jeg.
    Den gamle hadde svært gode elementer fra topp til bunn.
    Mulig jeg tar feil, men jeg hater ihvertfall ting som skal se ut som metall, men som er plastikk.

IMM

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Hmmm... denne nye modellen ligner ihvertfall i kabinettet på den gode gamle Ti250, men elementene ser litt plastikk ut synes jeg.
    Den gamle hadde svært gode elementer fra topp til bunn.
    Mulig jeg tar feil, men jeg hater ihvertfall ting som skal se ut som metall, men som er plastikk.
    IMM
    Jeg gikk hen og kjøpte meg et par TL260, og jeg kan love deg at det ikke er noen form for plastikk på dem (bortsett fra beskyttelsespluggene i høyttalerterminalene) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, min feil.
    Det er utrolig mange ting i denne bransjen hvor man prøver å få plastikk til å se ut som aluminium eller annet metall. Og jeg misstenkte dette for å være tilfelle på disse høyttalerne. Men da tok jeg altså feil.
    Så... hvordan låter høyttalerne?

IMM

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk, fordi jeg trodde min forsterker ikke kunne drive dem godt nok, og at jeg derfor også måtte ha mer effekt = $$$. Men etter å ha prøvelyttet på en Primare I30 på Hi-Fi centeret, ble jeg ganske så imponert, og kjøpte et par. Vel hjemme hos meg selv datt jeg ut av sofaen flere ganger da høyttalerne på min SPA21 og i mitt rom spilte sinnsykt bra rett ut av boksen. Luftig oppløst diskant, dyp, stram bass - og kanskje det mest imponerende: bassdetaljer jeg til nå har gått glipp av.

Nå har jeg bare spilt dem rundt 50 timer, så det gjenstår litt, men jeg har vært imponert og kjempefornøyd hele veien, og de blir stadig bedre. Suben min er vel mer eller mindre parkert nå. Jeg har ikke fått testet dette godt nok, den gir nok litt ekstra i bunn særlig på film, men på musikk så langt er det svært lite ekstra den bidrar med.

Så disse høyttalerne har alt: god lyd, meget godt tilpasset mitt rom og i mine øyne et sexy utseende. Det gjør heller ingenting at jeg foreløpig er den eneste i Rogaland som har et par :-)

Mer enn noe har jeg blitt overrasket over hvor stor rolle rommet spiller ;-). Jeg føler at mitt oppsett i mitt rom nå er så bra som det lar seg gjøre innenfor "fornuftige" budsjetter, og har derfor fullført hardwareinnkjøpene mine på ganske lang sikt (OK, muligens større TV om et par år...) :-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet de høyttalerne litt selv. de er faktisk drittøffe i spillestilen samtidig som de har masse detaljer. bassen er definitivt på plass også. med rett forsterker er dette en klar kandidat til å bli en ny JBL klassiker. også er det en av de få høyttalerne som ser best ut med trekket på..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    har testet de høyttalerne litt selv. de er faktisk drittøffe i spillestilen samtidig som de har masse detaljer. bassen er definitivt på plass også. med rett forsterker er dette en klar kandidat til å bli en ny JBL klassiker. også er det en av de få høyttalerne som ser best ut med trekket på..
    Enig i alt du sier. Og de ser harry/billige ut uten trekk, så det forblir på hos meg :-) Nye bilder i minHjemmekino mot slutten av juli!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var akkurat det med utseende jeg reagerte litt på. At det så litt plastikk aktig ut rundt elementene. Der hadde ihvertfall den orginale 250`n en fordel. Den så like bra ut, om ikke bedre, med frontstoffet av.

Skulle likt å høre de. Som dere ser selv, har jeg jo endel JBL selv hjemme i huset. Men bare fra proffdivisjonen. Og det spiller, skal jeg love dere!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •