SUBwoofer Bass Challenge! Bli med på moroa --> - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 882
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det Counterpointer har skrevet som er så ille?

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke dette dypt så vet ikke jeg...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ikke så dypt. Hovedtyngden ligger ved 31-32 Hz, og det er jo ingen sak for en litt voksen gulvstående høyttaler.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for pm som oppklarte noe jeg lurte på. Takk til den som sendte den.

Edit: jeg vil ikke ta mer off topik i denne tråden. Er helt enig med Akto i at moderator gjerne kan rydde litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hva er det Counterpointer har skrevet som er så ille?
    Det er ikke "så ille", men jeg har luktet en nedlatende tone fra flere av brukerne siden jeg begynte å "henge" her. Og jeg har en sterk mistanke om hvorfor, kombinasjonen CV! og NAD. Dette blir som å mobbe andre for religion, hudfarge osv.... Hvem i h****** er det som ikke leser Engelsk i dag Counterponiter? Du skylder meg / Flageborg fortsatt en unnskyldning!

Det var en slik "kurve" jeg tenkte på Flageborg. Noe lavere enn jeg først anntok m.a.o. Men det er garantert derfor jeg kommer såpass godt ut, da jeg har hovedtyngde netopp i det området. Noe lavere enn dette så henger ikke 1515 med. De daler i så fall raskt nedover fra 30 hz.

Hvis den PM'en Counterpointer fikk var av oppklarende karakter for "misforståelsen" her, kan den med fordel deles med alle.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle kombinasjonen CV! og NAD føre til nedlatende holdning? Hva med nedlatende holdning til alt annet av utstyr da?

Dantax, Jmlab, SVS, Dali, SA, AV osv får alle sammen pepper av ulikt slag, men det er da ingen som går så i forsvarsposisjon som det du gjør. Vi kan jo kanskje godta at vi har våre unike preferanser, og vi har alle enkelte merker som vi ikke klarer å svelge. Slik er det, det er da ikke nødvendig å stå på barrikadene slik du gjør for CV! og NAD. Det fører ingenting med seg. Hvis DU er fornøyd, forundrer det meg at du tar så på vei. Du VET jo hvor bra det spiller, og det er en fordel å ha sin meningers mot når en diskuterer. Du har da antydet flere ganger ovenfor meg at Electra ikke kan være noe bra, siden det er så mange som selger. Jeg har vel sett 3 salgsannonser på 936 og 2 på 946 i hele fjor, det er vel ikke ille. Ei heller har jeg gått til angrep på deg for dine uttalelser om mine og andres valg. Dine uttalelser derimot baserer seg på andres erfaring, all den tid du ikke har hørt det spille selv. Det er jo ganske spesiellt. Sammenligningen din om religion og hudfarge i samme settning som hifi er bare latterlig.

Jeg foreslår at vi kan respektere andres valg, uten å gå til personangrep. Moderatorene kan jo rydde opp i litt OT i denne tråden.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en radioshack, og fikk til 119 DB på darlascenen.
    KEF XQ1
    XTZ 99W12

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke om deg, du vet godt hva jeg synes om deg og ditt. Men at noe som koster 55k og låter himmelsk byttes ut med 25k i tap etter få mnd. skjønner jeg ikke. Og disse er det to av bare de siste mnd.

Når det kommer til min barikadering av NAD og CV" produkter så har du vel ikke fått med deg alt på forumet. Det sikkert ikke så mye som går deg hus forbi, men alt den dritten som blir slengt unødvendig finner jeg meg ikke i. Jeg går mer enn gjerne ned et par hakk i seriøsitet på kommunikasjonsnivå. Men de er sjeldent jeg som begynner, så å si aldri. Utfør noen enkle transaksjonsanalyser på noen CV! og NAD tråder skal du fort få se.

Og btw har jeg noe NAD? Ikke som jeg vet..... Og når det gjelder gjensidig respekt for valg er det svært dårlig med det til tider. Og det fra de eldste forumgjengerne. Men det har faktisk tatt seg opp i det siste. Noen hadde/har t.o.m endret signaturen sin kun for å irritere meg. Slå den!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er vi enige om det.

Ang. min utskifting så har jeg forklart det andre steder, men 936 passet meg bra, 946 var et anfall av mye_vil_ha_mer, og der gikk jeg skoa av meg. Da lærte jeg noe, og jeg oppdaget noe annet som passer meg bedre. Jeg lever og ånder for spontanitet, og hifi-lykken varer kun til man har oppdaget noe bedre som er innen rekkevidde. Jeg er ikke lojal mot døde ting, dessuten er jeg egoist, derfor bytter jeg ut når jeg vil. Jeg har solgt 8 ting i hele min Avforum-karriere. 946, 936, 331, 2106, 1400, BEL, Ultra/2, RCF. Det er vel egentlig ikke ille

Så Konrad, ikke la deg irritere, de som prøver å irritere andre blir oppdaget av de som har mer enn 10 gram sosial intelligens.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sagt, men tror ikke det har noe med sosial intelligens å gjøre. jeg mener det har med mangel på respekt å gjøre og da tenner jeg på alle plugger.

I steden for å skrive:"Kervinn Wega låter bæsj!"

Så går det ann å skrive:"jeg husker jeg hadde et par CV! for noen tiår siden. AT-100 tror jeg de het. De låt greit til musikken jeg hørte på da, men nå synes jeg de låter helt for jævlig sammenlignet med mitt nye oppsett. CV!'ene låt meget anstrengt i diskanten og bassen var det heller ikke mye å skryte av. Riktignok mengder av begge deler, men kvaliteten synes jeg ikke noe om lenger."

Skjønner du forskjellen. Begge utsagn forteller at brukeren ikke har så mye til overs for CV!, men utsagn en kan man spare seg for. Dette er netsen autentiske innlegg fra forumet. De er endret noe slik at medlemmene ikke skal kjenne seg igjen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da takker jeg for alle avsporinger så langt i tråden, og oppfordrer medlemmene til å fortsette med innlegg som er DIREKTE knyttet til denne tråden's TOPIC :grin:

Nå nærmer det seg påsken, så da er min oppfordring at alle som skal være "hjemme" sjekker ut om naboen drar til fjells, slik at det kan "trykkes" for fullt på Darla scenen uten at "den j******a naboen(e)" er hjemme for å klage...........

Lykke til med målingene........................:grin:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Lånte en radioshack, og fikk til 119 DB på darlascenen.
    KEF XQ1
    XTZ 99W12
    Hva er størrelsen på rommet ? Og var det med eller uten plugger i porten ?

Veldig bra resultat

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et veldig godt resultat for en såpass liten og billig sub ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er størrelsen på rommet ? Og var det med eller uten plugger i porten ?

Veldig bra resultat
    Rommet er veldig avlangt, og er på ca 40m2.
    Det var med en plugg i porten. Det virker veldig høyt, så jeg får ta en kontrollmåling i morgen
    Men subben trøkker bra den

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi har deg på tråden "Buril2000", går du fortsatt god for de 139 dB som "cerwinvega666" har målt? Hva skjer/skjedde egentlig med denne karen. Gir han en stor F i hele forumet?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt blir jo bare påstand mot påstand uansett. det er vel ingen som kan bevise verken det ene eller det andre. om jeg sa at ultraen min spilte 140 db så er det jo ingen som kan motbevise det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Når vi har deg på tråden "Buril2000", går du fortsatt god for de 139 dB som "cerwinvega666" har målt? Hva skjer/skjedde egentlig med denne karen. Gir han en stor F i hele forumet?
    Hehe
    Jeg går fortsatt god for karen (Marius), ja.
    Jeg kan ikke huske de eksakte DB denne målingen endte med, men det er absolutt det morsomste jeg har hørt
    Han er nok ikke en fast innvåner på dette forumet, men jeg skal gi ham et dytt i siden, så kanskje han får oppdatert siden siden sin på minhjemmekino.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Alt blir jo bare påstand mot påstand uansett. det er vel ingen som kan bevise verken det ene eller det andre. om jeg sa at ultraen min spilte 140 db så er det jo ingen som kan motbevise det?
    Godt poeng!
    Jeg tar med meg subben oppi badekaret, og spiller 178 DB!
    No problem!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Rommet er veldig avlangt, og er på ca 40m2.
    Det var med en plugg i porten. Det virker veldig høyt, så jeg får ta en kontrollmåling i morgen
    Men subben trøkker bra den

Testet en gang til nå ,og det ser riktig ut.
    118-119 DB.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ja, da er vi enige om det.

Ang. min utskifting så har jeg forklart det andre steder, men 936 passet meg bra, 946 var et anfall av mye_vil_ha_mer, og der gikk jeg skoa av meg. Da lærte jeg noe, og jeg oppdaget noe annet som passer meg bedre. Jeg lever og ånder for spontanitet, og hifi-lykken varer kun til man har oppdaget noe bedre som er innen rekkevidde. Jeg er ikke lojal mot døde ting, dessuten er jeg egoist, derfor bytter jeg ut når jeg vil. Jeg har solgt 8 ting i hele min Avforum-karriere. 946, 936, 331, 2106, 1400, BEL, Ultra/2, RCF. Det er vel egentlig ikke ille

Så Konrad, ikke la deg irritere, de som prøver å irritere andre blir oppdaget av de som har mer enn 10 gram sosial intelligens.
    Synes det er mye jeg

Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •