SUBwoofer Bass Challenge! Bli med på moroa --> - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 882
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det slik å forstå at RS legger til automatisk? Eller mangler andre målere "fast" instillingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå solgt cv'an mine men kjørte denne testen for en stund sia å glemte å legge inn resultat.

117 db med clsc-215 i front, clsc-10 bak og clsc-6c som center.
    nad 218 til front, nad 216 bak og hk avr 335 til center
    Rommet er ca 30 kvm

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var overraskende lite synes jeg latinokongen. Rommet ditt er mindre enn mitt og jeg har bare småtterier bak i forhold til deg. En 218 til kan da umulig ha så mye å si?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Er det slik å forstå at RS legger til automatisk? Eller mangler andre målere "fast" instillingen?
    Man kan ikke legge til noe i en slik setting, da det er mange frekvenser man måler, samtidig. Så hva skal man legge til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel Counterpointer som har "surra" med å legge til her. Jeg stillte bare noen spørsmål som en følge av det. Noen av medlemmene her er jo i besittelse av mye avansert utstyr, så det å finne frekvensen for hvor energien ligger i den aktuelle scenen burde være greit. men hvorfor i all verden skal man korrigere i det hele tatt. Jeg er klar over Roko's regneark gjør dette, men hvordan har man kommet frem til korrigeringene. Finnes det en måler som er mere nøyaktig?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrigeringene er gjort med å sammenligne Radioshack med annet avansert og kalibrert utstyr. Tror det Illka fra Avsforum som har gjort det, men jeg er ikke sikker. Dette kan sikkert noen svare korrekt på.

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hææ?

Var nesten oppe på 136dB med de dobble 15" Prostax kassene. Men det var høyt nok! Trenger ikke noe bedre hær iallefall.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel Counterpointer som har "surra" med å legge til her. Jeg stillte bare noen spørsmål som en følge av det. Noen av medlemmene her er jo i besittelse av mye avansert utstyr, så det å finne frekvensen for hvor energien ligger i den aktuelle scenen burde være greit. men hvorfor i all verden skal man korrigere i det hele tatt. Jeg er klar over Roko's regneark gjør dette, men hvordan har man kommet frem til korrigeringene. Finnes det en måler som er mere nøyaktig?
    Her er det du som "surrer" Konrad Mitt poeng er nettopp at en IKKE skal legge til OG måle med SAMME utstyr. Når jeg da er lagt inn på offisiell liste og har målt med Nokia 5140 (uten å legge til ! hrmpf......) blir jo det misvisende. Sikkert gjort i beste mening men da får en vel følge Flageborgs anvisning og legge det i en egen tråd evt.
    Jeg vil gjerne komme tilbake når jeg får sub nr to og dempet kinoen min OG kan måle med Radio Shack.
    Forøvrig så måler den kun til 126 Db så de som går over dette må vel bruke noe annet å måle med ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Her er det du som "surrer" Konrad Mitt poeng er nettopp at en IKKE skal legge til OG måle med SAMME utstyr. Når jeg da er lagt inn på offisiell liste og har målt med Nokia 5140 (uten å legge til ! hrmpf......) blir jo det misvisende. Sikkert gjort i beste mening men da får en vel følge Flageborgs anvisning og legge det i en egen tråd evt.
    Jeg vil gjerne komme tilbake når jeg får sub nr to og dempet kinoen min OG kan måle med Radio Shack.
    Forøvrig så måler den kun til 126 Db så de som går over dette må vel bruke noe annet å måle med ?
    HALLLOOOOOO!!!! Er det noen hjemme? Jeg har ikke lagt til en dritt hverken her eller der. Les en gang til. Men jeg husker at det var snakk om å korrigere i den tråden her for noen mnd/halvår tilbake. Hva du måler med får bli din sak, les post #1!!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj oj - her går det hett for seg, gitt!

Ro dere ned, gutter, og fortsett med målinga... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva BW703'a mine presterer jeg .. hihi.. Tror vi driter i det gitt...

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De presterer ihvertfall konge lydkvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Var nesten oppe på 136dB med de dobble 15" Prostax kassene. Men det var høyt nok! Trenger ikke noe bedre hær iallefall.

har du noen bilder av anlegget?
    136db er jo helt ufattelig mye. Og særlig ved så dype frekvense.

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei! ja det var helt vanvittig, tror opphenget er revnet 1-2cm på siden. Men det får jeg ordna. Bilder kan sees på http://avforum.no/minhifi/show.php/ShyFx

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALLLOOOOOO!!!! Er det noen hjemme? Jeg har ikke lagt til en dritt hverken her eller der. Les en gang til. Men jeg husker at det var snakk om å korrigere i den tråden her for noen mnd/halvår tilbake. Hva du måler med får bli din sak, les post #1!!!
    Hei Konrad. Ta det helt med ro. Det er ikke bra å hisse seg opp for mye. Les det jeg har skrevet du og ikke det du tydeligvis tror det står. Og det er du som begynte å slenge om deg med karakteristikker. Moderator må gjerne fjerne disse innleggene.
    Det jeg ville var å få klarhet i hva som ble faktisk målt. Jeg har selfølgelig lest post #1. Men her tar det jo helt av......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <Start moderering> Jeg er til normalt en veldig rolig fyr, men når noen insunierer noe om meg (eller andre for den sakens skyld) så er jeg en skikkelig hissigrpopp. Og jeg har hukommelse som en elefant! I din "ofisielle" HK tråd la jeg inn noen "sympati- og fiskeinlegg" da ingen andre tok seg tid eller fant ditt utstyr særlig interresant. Hvorpå du insunierer at jeg er neandertaler og ikke kan Engelsk. Nok sagt, nå vet alle hvorfor...... helt til det modereres? Og DU vet godt at jeg ikke startet dette. <stopp moderering>

Derfor bør du inrømme at du har tatt/lest feil med tanke på å legge til. Hvor har du det fra egentlig. At jeg eller Flageborg har lagt til på noen måleresultater? Greit nok at det måles med forskjellige instrumenter, men vi bær gå ut i fra at standarden er satt i post #1. Siden dette er forholdvis billig utstyr er det derfor også oppnåelig for de fleste å få gjort en måling.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Og hvordan måte du dette? 136 DB ¨på en av dyp bass scenene??

Kan ikke akuratt se en dvd spiller og reciever her på den linken du sendte.. Trodde heller ikke PA gikk så dypt i bassen, hvertfall ikke så høyt db på så kave frekvenser

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darla scenen går ikke spesiellt dypt. Kan tenke meg det er mest energi i 30-40 hz området. Men uansett et sykt resultat!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator kan du vennligst fjerne Konrad sitt siste innlegg om meg. Makan til umotivert drittslenging har jeg aldri vært borti.

Kan godt utdype hva jeg mener til andre. Men med Konrad er det stopp for min del. Har aldri sagt han er neandertaler ! Har aldri sagt han ikke kan engelsk. Har aldri beskyldt han for å legge til noe ! Jeg stilte kun spørsmålet fordi det ser ut som om noen har lagt til i sine egne målinger. Det er bare å lese tråden. Kan godt finne innlegg nummer hvis det er viktig for noen.
    Kan noen som er litt rolige og avbalanserte vennligst lese mine siste poster og fortelle meg (gjerne på pm, eller i tråden) hva de oppfatter at det står.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darla scenen går ikke spesiellt dypt. Kan tenke meg det er mest energi i 30-40 hz området. Men uansett et sykt resultat!
    Da har jeg oppdatert første tråd i posten som du kan finne her:

http://avforum.no/forum/showthread.p...722#post163722

Her vises hvor i frekvensområdet Darla "banker".....................

Side 34 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •