SUBwoofer Bass Challenge! Bli med på moroa --> - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 882
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for det Dag. Meget fornøyd med resultatet jeg også, action filmer må jeg medgi er veldig gøy og se her, hehe. Ja har lest at du har hatt SW900, leste forøverig også at du var veldig fornøyd, kommer vel på andre plass etter SVS den

Rommet er skummelt lite Dag. Det er nesten litt flaut og si det her men det er bare 12 kvaderatmeter. Men jeg bor hjemme, og har desverre ikke mulighet for og ha alt dette i stua, har også prøvd dette oppsettet i en nesten 50 kvaderatmeters stue og det gav der også et vanvittig trykk, kan nesten hevde at det trykka mere. Men med lavere SPL tror jeg, men også mere åpent, hvis jeg kunne ha valgt hadde jeg satt det i stua, men akkuratt nå får jeg prøve og gjøre det beste ut av det rommet jeg har...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stussa på resultatet jeg også, men så fikk jeg se hvor lite rommet var. Og det er nok et korrekt og sinnsykt resultat. Vel "blåst" Ole!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Konrad

Hehe, jeg skjønner at du stussa litt på den Konrad det hadde jeg også gjort. Men jeg er veldig godt fornøyd med resultatet, ikke værst og ligge på delt 3 plass på bass challenge.

Men jeg lurer på hvor bra resultat det hadde vært mulig og få i et rom på størlse med Dag sitt med 2x SW900 subwoofere. Skjønner jo at SVS har en høyere SPL, men jeg klarer bare ikke og få meg til og klage på noe ved SW900 heller

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SW900 er en meget bra sub, den er faktisk bra selv til prisen. Synd den ruller av litt tidlig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    SW900 er en meget bra sub, den er faktisk bra selv til prisen. Synd den ruller av litt tidlig.
    Det skal jeg være enig i Akto, men til den nyprisen jeg fikk de til kan ikke engang SVS slå, hvis ikke PB10 spiller bedre da, noe jeg tviler på. Du hadde den jo selv Akto, tenk å selge den stakkars "lille" tassen sånn

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et produkt jeg hadde vanskelig for å kvitte meg med, så var det nettopp SW900. Men den måtte gå for å frigjøre midler. Den hadde passet i kinoen min nå, for å ta seg av noen vanskelige frekvenser.

PB10 går dypere, men den klarer nok ikke samme lydtrykket, ei heller ikke samme attack litt lenger opp.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønner, kan ikke ha alt her i verden heller. Din hjemmekino er uansett det råeste jeg har sett. En dag er min drøm og bygge noe alla din, når jeg er i full jobb og har lagt alt av utdanning og skole bak meg. Enn så lenge må jeg abre kose meg med bildene av din hjemmekino

Jeg vurderte faktisk 2x PB10 en periode, men noe aktivt delefilter var så og si ikke akutelt derfor ble ikke de akutuelle, etter jeg hadde hørt SW900.

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare spørre. Skal man måle KUNN med subb eller med resten av anlegget?
    Jeg spør siden, i posten til trådstarter står det hvor mye klarer SUB'en din.

Jeg har dessverre ikke testet i praksis men jeg kan tenke meg at jeg havner rundt 110- 115 dB med "alt".

Utstyr er:
    2 x Magma 15 "
    2 x PA forsterkere 600+ W pr.
    Infinity SM 152 (front)
    Cerwin Vega VS 15 (bak høytaler)

Edit: Bruker H\K AVR7000 på fronter + bakhøytalere.

MvH Verinoloth

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper du havner på 120+ et sted. Og ALT skal være med på testen.....

Newcomer nad89 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg er ny:P...men hva fåreslår dere jeg burdet kjøpe av subb? skal bruke ca. 20-30tusen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad89
    hei, jeg er ny:P...men hva fåreslår dere jeg burdet kjøpe av subb? skal bruke ca. 20-30tusen
    Du burde lage deg en egen tråd om dette Dan, hvis ikke så går det som off topic. Bare et forslag

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad89
    Velkommen til forumet men legg innlegget ditt under prisjakt audio, og du trenger ikke bruke 20-30k for brutal sub serru

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er jo bare å kjøpe to av dine Thomas, så får du ihvertfall dypbass og trøkk nok regner jeg med

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de foregående komentarer. Men hvis en er ute etter brutal sub er det jo bare å starte på toppen av rangeringslista her i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel ikke under subwoofer, men testet litt med bare rf7 idag. Var oppe i 117-118dB med dem ved vol 72 på 1068 (Radioshack C-weighted, Max). Hadde mer å gå på, men det er tross alt litt sent hehe. Men vet ikke om frontene teller. Skal prøve det enda høyere imorgen tenkte jeg

Edit: Vel og merke i lytteposisjon......

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant å teste kun høytalere ! Hvis det ikke passer i denne tråden kunne det jo bli en ny tråd ?
    Akkurat nå er det kaos i min kino, men straks det er ryddet (kan ta tid) skal jeg sjekke med mine KLF 20. Blir jo spennede å finne ut hva de yter i forhold til RF 7 ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange interessante innspill på slutten her, men denne tråden er dedikert SUBwoofere.

Det ville vært helt topp om en av dere starter en ny tråd som handler om max spl med fronthøytalere. Gjerne med den samme scenen fra Finding Nemo, men for at flest mulig skal kunne delta.......vil jeg foreslå Minority Report - Scene 9.....der hvor de sloss inne på fabrikken og bruker "elektro-puls" våpen.....

Med SUB'er klarte jeg bare - 124db, når Darla banket inn 115dB ;-) på samme volum.

Lyd er moro !!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

a pro pos evt ny tråd

Er jo best å sammenligne med samme scene dvs. "Darla" men kunne jo bruke flere. Minority report eller War of the worlds, med scenen med "lynnedslag" og "maskinen som kommer opp av bakken". begge går klart høyere i spl enn "Darla"

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    115dB peak på en eller annen cd.. Husker ikke hvilken, tror det var Labbetuss sin.. Dette var da med SVSen.
    Se anlegget under.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er jo best å sammenligne med samme scene dvs. "Darla" men kunne jo bruke flere. Minority report eller War of the worlds, med scenen med "lynnedslag" og "maskinen som kommer opp av bakken". begge går klart høyere i spl enn "Darla"
    Det er derfor Darla scenen benyttes, den er veldig krevende.

Side 32 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •