SUBwoofer Bass Challenge! Bli med på moroa --> - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 882
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du har definitivt misforstått krdale, dette er ikke konkuranse i PA. Men måling av kinoanlegg som er i bruk og kan gjengi alle frekvenser ikke bare spille høyt
    neida Counterpointer, jeg var bare litt mindre "Forum sérieux" enn deg idag.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kanskje jeg skulle ta en måling jeg og, før ungen kommer. Bør vel kunne klare rundt 115 tror jeg.

Artig at tråden våknet igjen :-D
    Kanskje du kunne fremkalle noen veer................... Tror ikke jeg vil anbefale det

Tror du foresten at SVS ultra og JM lab electra ikke klarer mer enn 115 (som jo er sinnsykt høyt foresten) Da tviler jeg sterkt på at Nokia'en målte riktig på KSW 200 og KLF når de ga 112

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at oppsettet til akto bør klare 118-120 dB. Rommet er vel ikke så stort at det blir bare 115 dB?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg målt. Deling på subben er satt til 20 Hz, kunne vel ha tatt ut en dB eller to til hvis jeg hadde tunet den til 25 Hz, men det gjorde jeg ikke. Uansett, rommet er på totalt 35 m2, siden det bare er en stoffvegg mellom kinoen og "maskinrommet", så blir hele arealet tellende.

Målte 116 dB i lytteposisjon, ca 3,5 meter fra subben, 1 stk SVS PB12-Ultra/2.

Synes dette var litt lite jeg da, men det rister jo i hele huset, så det får vel holde :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det innkludert de 15 tommerne Akto? (husker ike nå om de er i drift eller ikke)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uten. De går ikke så lavt uansett, mesteparten av trykket i denne scenen ligger vel rundt 32 Hz, 15" ruller vel av ved 45-50 Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har plass til mange 15" du akto. Var det ikke 8 ledige plasser bak i teknisk rom? Sleng på 4 stk. CLSC-15S så topper du kanskje lista ? :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har 4 stk RCF. De skal klare 128 dB hver i reflekskasser og 138 i horn.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke dette på hørselen løs? Eller bruker man hørselsvern?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For testens skyld er det ikke noe problem. Men jeg tror ikke jeg hadde orket å se/høre hele filmen ved det samme volumet.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett bilde av en sub jeg har bygget. Var akkurat hos eiern nå og tunet litt i den nye kinoen hans. i den gamle spilte 2 slike 132 db på darlascenen, bare den nye kinoen er satt ordentlig opp så får vi se hva de klarer da Hele kroppen duva og ting hoppa på gulvet over selv om taket er senket 40cm med lyd bøyler, dobbelt lag gips, isolasjon ++ når vi testa idag. Har vi en liten svs killer her kanskje :P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne noen som kjenner Jfinnerud overtale han til å ta en test ? 2 x DD 18 i et seriøst kino oppsett burde gi toppkontrollert kvalitetsbass men hvor mye db ??

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS-killer - my ass. ;-)

Darla-scenen dreier seg om området rundt 30-35Hz, og der trykker de fleste suber, også CV.

SVS, derimot, leverer der disse pinglene ikke makter mer!! Haha! :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er at mange subber forvrenger så mye allerede rundt 30hz at SVS kjører de trill rundt der også.

Men ennå viktigere med Darla scenen er at selv om den peaker rundt om 32hz er der masser av bass også lengre ned. Derfor vil en sub som kan gå ned til ca 20hz imponere mere i denne scenen selv om den ikke nødvendigvis leverer flest db.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det verste er at mange subber forvrenger så mye allerede rundt 30hz at SVS kjører de trill rundt der også.
    SVS er sikkert glitrende produkter, men alle målinger tyder på at servo-subber (ala Velodyne) forvrenger mindre, spesielt i dypbassen, i forhold til SVS. Men man skal jo betydelig høyere i pris for samme dybde og lydtrykk som det SVS kan gi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    SVS er sikkert glitrende produkter, men alle målinger tyder på at servo-subber (ala Velodyne) forvrenger mindre, spesielt i dypbassen, i forhold til SVS. Men man skal jo betydelig høyere i pris for samme dybde og lydtrykk som det SVS kan gi.
    Nå er andelen av servostyrte subber på markedet forsvinnende liten, og det var heller ikke de jeg siktet til. Uansett, når du tolker målinger av forvrengning skal man huske på å koble de sammen med SPL, THD alene gir ingen mening. Man er også nødt til å se på nivået av THD, før det kommer opp på et nivå hvor det kan registeres av øret har det heller ingen praktisk betydning.

Hvis du setter grensen ved feks 10% som av mange oppfattes som det nivået hvor forvrengning i de dype frekvensene kan begynne å oppfattes av øret når det er tale om bass tror jeg at du vil se at mange SVS subber kan spille høyere enn Velodynes største i de dypeste frekvensene, begrenset for forvrengning. Og at de heller ikke vil kunne levere samme lydtrykk som SVS i frekvensene fra ca 30hz og nedover.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt lei av å høre regla om at det ikke er noen som kan matche SVS til prisen, og at man må doble prisen så så mange ganger for å få noe tilsvarende.

Saken er jo den at det ikke er noen som kan matche SVS i det hele tatt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg er litt lei av å høre regla om at det ikke er noen som kan matche SVS til prisen, og at man må doble prisen så så mange ganger for å få noe tilsvarende.

Saken er jo den at det ikke er noen som kan matche SVS i det hele tatt
    Om man kobler fra janteloven, og snakker om de dypeste frekvensene, så er nok det riktig nok

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på disse testene så ser dere at det er flere enn SVS som kan spille høyt på lave frekvenser.;-)

Og hva er det egentlig vi måler i denne tråden? Max spl i sitteposisjonen?
    Det som i stor grad avgjør hvem vinner denne testen er jo romdimensjoner, lytteposisjon og subplassering som maksimerer frekvensene i Darla scenen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    ..........Og hva er det egentlig vi måler i denne tråden? Max spl i sitteposisjonen?
    Det som i stor grad avgjør hvem vinner denne testen er jo romdimensjoner, lytteposisjon og subplassering som maksimerer frekvensene i Darla scenen.
    Ja, det har du helt rett i, og det er opp til hver enkelt å innrede sin egen hjemmekino. Og utføre sin egen måling, uten at den på noen måte skal kontrollmåles av en "jury".

Jeg sliter med høye dB-tall fordi jeg praktisk talt sitter på 5 SUB'er, når sofa'n er modifisert på en slik måte at jeg har bygget inn 2x15" i sofaryggen, og 2x15" i sofasetene OG 1x18" i puffen som bena hviler på :grin:

Men DET gir meg en rimelig nærkontakt med de laveste frekvensene..........;-)

Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •