NAD 218 THX - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 67

Tråd: NAD 218 THX

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er overasket over de negative tingene dere forteller meg om NAD 218, har selv positive erfaringer og lest veldig mye positiv kritikk både fra privatpersoner og anmeldere.

Men det er tydelig at her er det begge deler, både positivt og negativt.

Når det gjelder Pass X350 så har jeg testet den hjemme, og en venn av meg har 2 stykker. (På Revel Ultima Salon, en høyttaler jeg skal kjøpe meg når prisen er rett og økonimien er god, det kan jo ta et par år )
    Viking, har du hørt Revel Ultima Salon?
    Mht X 350, de er skikkelig fine, ikke "Krell bass kontroll" men likevel veldig bra naturlig bass synes jeg. Veldig bra i toppen, nesten som YBA PAssion :wink:

Dag

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt muligheten til å høre noe fra Revel- skulle gjerne hørt det ja Passen har vel ikke Krell konroll i bassen og heller ikke den pukkelen som Krell har i dypbassen Men skulle gjerne hatte en- En på hifisentralen skal selge en Krell 700CX- det hadde vært noe det-hmm........... 8)

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt masse godt om 218, og de selges jo brukt til nypris, omtrent!
    De har masse krefter, og det er vel det som teller når man kobler på CV?
    Jeg tror at rotel og carver hadde gjort en minst like god jobb, men ikke til den prisen

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter også med samme erfaring som en tidligere her.. han sa at 218 ikke klarte de 15" modellene til CV og han har helt rett..

Har selv testet 218 på: LS 15, CLSC 215 og AL1000.. Og den kommer til kort..

På LS12 var den endel bedre, men bassen er fremdeles "feit" og "svulstig".. Virker som bassen var satt opp +3dB i forhold til Rotel RB981 også.. og dette er ikke positivt.. Rotelen spilte ringer rundt NADen selv på CV høyttalere, men ikke like høyt..

Jeg er ikke i tvil, jeg skal aldri ha meg NAD igjen.

NAD 216 er et kapittel for seg, denne var så ekstremt dårlig alene at jeg fikk vondt inni meg.. 2stk derimot, da ble det mer action.. selv om det låter grått og kjipt....

dp

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig. en kompis som kjører 216 på en av de større ljudia kittene. dette låter forferdelig kjipt. tok med min vincent sv233. det ble noe annet, da kom det faktisk musikk ut av høyttalerene.. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjenom årenes løp eid og testet en rekke efektforterkere i klassen 10-25k og synes også at Nad er en kjedelig forsterker!
    Jeg gir en STOR F... i hva kurver å analyser sier, det er til syvende å sist øret som hører som skal avgjøre hva dette er.
    Nad Setter jeg i kategorien "Engelsk lyd" med dette mener jeg kjedelig i toppen, øvre til nedre mellomtone veldig bra mens bassen noe slapp

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smyger meg inn eg og. Har eigt både 214,216 og 218.Nad kan ikkje måle seg med Rotel f.eks. Hadde både Nad 218, Parasound HCA 2200 og Rotel RB 991 på rund testing. Konkludert fra meg, så vart 991 den beste allroundaren. Dette blei testa på Infinety Kappa 9.2

Parasound sin HCA 3500 som er nevnt her er ein meget god amp. Ville ha vurdert den, eller ein brukt Rotel RB 1090. Da har du no krefter i massevis og. Kompisen min hadde ein DP 6.3, men oppgraderte den til 6.4
    Stor forskjell i lydbilde. Uansett så har me testa min tidligare Rotel RB 1090 og hans DP 6.4 Den kan ikkje måle seg med kreftene som eg hadde. Klart den er spelar penare o.s.v,men på reint lydtrykk måtte den parkere lenge før min RB 1090.

Markedet er full av godbitar til ein rimeleg penge. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD 218 og forsterkere generelt

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Smyger meg inn eg og. Har eigt både 214,216 og 218.Nad kan ikkje måle seg med Rotel f.eks. Hadde både Nad 218, Parasound HCA 2200 og Rotel RB 991 på rund testing. Konkludert fra meg, så vart 991 den beste allroundaren. Dette blei testa på Infinety Kappa 9.2

Parasound sin HCA 3500 som er nevnt her er ein meget god amp. Ville ha vurdert den, eller ein brukt Rotel RB 1090. Da har du no krefter i massevis og. Kompisen min hadde ein DP 6.3, men oppgraderte den til 6.4
    Stor forskjell i lydbilde. Uansett så har me testa min tidligare Rotel RB 1090 og hans DP 6.4 Den kan ikkje måle seg med kreftene som eg hadde. Klart den er spelar penare o.s.v,men på reint lydtrykk måtte den parkere lenge før min RB 1090.

Markedet er full av godbitar til ein rimeleg penge. :wink:
    Interessant, særlig siden jeg har mitt tredje par Kappa 9.2i nå
    Har også testet 1090 på 9.2i, kom litt til kort i bassen i forhold til HCA 3500, men penere (mer behagelig)i toppen. Min YBA er bedre enn begge både i bass og topp, og faktisk mer krefter i praksis på tross av lavere oppgitt effekt.
    Men til prisen bør den jo også absolutt være bedre, og 52 kilo nettovekt sier vel noe om innmaten :twisted:

NAD 218 var mitt første slutttrinn for 8 år siden, sammenliknet det den gangen kun direkte med min 150 watts Kenwood integrerte forsterker som den lett knuste, og mot Klasse A forsterkere fra LC Audio på 78 watt per stk som jeg syntes låt ganske likt.

Min Nabo sammenliknet Rotel 991 med en CArver X500a 250 watts forsterker og valgte Carver på tross av ville protester fra TØmmervik.

Det var pga av lysere klang i Carver og tightere mer definert bass.
    På den tiden hadde jeg allerede byttet ut min 218 til en Carver X760a på 2X380 watt, (modellen over X500) men selv om den låt bra ble den for varm på party og slo seg av, nedtur!

Har hatt så mange forsterkere at jeg nesten går i surr, Hegel H4 var bra men gikk tom for strøm på Kappa 9, begynte å hardklippe.
    Meridian 557 hadde kjempeproblemer med dette på Kappa 9.2i.

Vincent 991 mono er mye for pengene, men blir jævlig varme ops:
    Men lyden er meget bra synes jeg, var happy med dem, har hatt to sett.
    (hi end membran produsenten MANGER skryter av 991, sa for et par år siden at det var det beste de hadde hørt for testing, og de er ganske kresne)
    HCA 3500 kan være litt skarp i toppen, men det finnes en enkel og kjent modifikasjon, den finnes på nettet og er anbefalt av John Curl selv.
    Gikk også varm i en kanal på fest, litt nedtur. Har hatt to stykker.

Sunfire Signature er kjempebra og råsterk men litt slank i bassen. ANbefales hvis man kan leve med det, tenk 2X1200 watt i 4 ohm! Det er headroom det

Testet DP 6.4 direkte mot Parasound 2200 mkII, ikke mye forskjell, begge hadde krutt, kom meget nære 6.4 sine grenser, så det på varsel lampene. 2 gode forsterkere, 2200 var A-rated i stereophile.
    6.4 fikk fantastiske målinger i danske hifidelity, de kalte den vel nærmest en perfekt konstruert forsterker. Tror det er et kjempekjøp. Hvor mye bedre er A1 spør jeg meg selv, har aldri hørt denne.

Krell KSA 250 er fett, monsterkontroll, men mye trøbbel og svindyre reparasjoner kan fort bli realitet med gamle Krell forsterkere, styr unna!
    Han som kjøpte den jeg prøvde i en uke har hatt helvete med den i mer enn ett år.
    Fikk nesten brokk når jeg bar den alene :? Havarerte så og si halvveis mellom bilen og huset

Hadde EC AW250R på Infinity Renaissance 90, for en fin og vellydende sak!
    Norsk!
    Men ikke så bra på KAppa 9.2i, litt lite kontroll i bunnen.

Forsterkere er gøy gutter, til 5000 kroner setter jeg fremdeles en knapp på NAD 218 som fikk hemningsløs skryt av dypbassen sin i Stereophile, men kritikk for overdreven midbass. Så da spørs det jo på høyttalerene som du har, på Kappa 9.2i spillte NAD 218 bra i min hukommelse, men det er jo lenge siden.

By the way, tok med hjem og testet ML 333 en gang, ikke imponert.

Ikke rart ryggen er litt dårlig...

YBA Passion 1000 er til dags dato det beste jeg har hatt hjemme, sammen med en PASS LABS X350 jeg testet i sommer, de var veldig like.
    Har solgt min YBA nå, leverer den neste uke. Trenger litt penger til subwoofere og regninger.

Hva blir det neste når bonusene strømmer inn? Midgard???

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fader, Dag! For ett byttetempo? På 8 år? Får du noen gang roen over deg, og tid og lyst til å kose deg med produktene, eller er det jakten som driver deg? 8) 8)

Ingen form for klaging, dette. Og med de produktene/prisene, skjønner jeg at du av og til må ta litt pause og betale regninger ogs...... :wink: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting må bare prøves, ellers finner man ikke ut noenting

Ellers er det nok trangen til å bruke mer penger på den laveste oktaven (les:subwoofere ) som er noe av grunnen til salget av YBA.

Men også trangen etter en bedre fronthøyttaler i hjemmekinoen 8)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag:

Ser du skriver at Sunfire Signature forsterkeren var sterk.. jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk..

Har selv hatt 2x300 og 2x600watterene.. Disse ble testet på AL1000 og Response Art.

På AL1000 så skal Singaturen klare å dytte ut hele 2x1200w!! Men den ble allikevel overkjørt av min 6.3. Sistnevnte spilte høyere og med STÅLKONTROLL i bassen i forhold.

Samme inntrykket på Response, mer dynamikk og trøkk med DPen. Sunfire forsterkerene er i mine øyne litt oppskrytt.. Men utseende messig er det vel de ampene jeg har likt mest

dp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De høyttalerene du testet den på,

hva slags følsomhet om impedansekurve har de?

Dag

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    NAD 216 er et kapittel for seg, denne var så ekstremt dårlig alene at jeg fikk vondt inni meg.. 2stk derimot, da ble det mer action.. selv om det låter grått og kjipt....

dp
    Hmm, litt av noen uttalelser her...
    Jeg har 216 på mine fronter, og jeg er enig i at de ikke akkurat er siste skrik i oppløsning og detaljer, men den har da både krefter og lydkvaliteter som jeg føler ikke henger sammen med ord som "ekstremt dårlig" og "vondt inni meg"....

Jeg vil heller si at 216 er helt grei i budsjettklassen. Har hørt og prøvd mange forsterkere oppgjennom, NAD, Denon, Holfi, TacT, Parasound Halo A23, Rega og flere Rotel's. Jeg synes ikke forskjellene er så dramatiske som det kan høres ut her... Parasound'en, Holfi'en og TacT'en er de som jeg har likt best av disse, og har nå kjøpt meg en Parasound A21 for å få litt mer trøkk enn A23 kunne gi. Men jeg har ikke fått den i hus enda, så jeg kan ikke si noe mer om den foreløpig.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    De høyttalerene du testet den på,

hva slags følsomhet om impedansekurve har de?

Dag
    hey,

AL1000 er 4ohm, og har følsomhet på 95dB.. Vet ikke noe om frekvenskurven.. Men vil tippe at den synker litt i og med at høyttalerene tok knekken på mine gamle 216 ved høyt nivå.. (brokoblet)

Respons Art er på 88dB tror jeg.. og 8ohm.

dp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Nad 218 stående, synst det er en helt grei forsterker.
    Kjøpte den for noen år siden ilag med et par med Cerwin vega LS15. Må si at jeg likte forsterkeren bedre enn høyttalerene. Har stor tru på at en 218 skal klare å drive et par med Cerwin Vega CLSC 215 greit. Kom vertfall ikkje til kort på dei CV`ane eg hadde, der var heller problemet at overbelastnings-sikringene på høyttalerene gikk.

Er jo klar at en dyrere forstker vil være bedre, men til 5t er det fremdeles ikkje mange som slår 218.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sitert fra forumet på Hi-Fi klubben :

Knust Vask!!! :shock:

Hei alle sammen...
    Jeg har bygd meg det ultimate hjemmekino anlegg
    Cerwin vega clsc 215
    clsc 15
    clsc 6

nad 272x2
    nad t773v2
    nad dvd t562
    nad cd t

jeg driver og pusser opp badet mitt og hadde en herdet glass vask liggenes på bordet i stuen..
    jeg spillte skikkelig høyt en kveld og når jeg slo av lyden ekploderte vasken i tusen knass!!!
    jeg har tatt bilder av alt glasset ligger spredd i en rund ring fra mitt på bordet til alle kanter med en r på 2m.
    der vasken sto ligger ringen til nedløpet knust i 5 biter. og fra senter av bolen ligger det store glass bitter så blir glasset mindre i en bue vor lenger fra boret man kommer...
    Er det noen som vet om jeg kan kreve noe erstatning fra noen?
    glassbolen hvar av herdet turkist glass veldig finn den kostet 8000kr på tilbud.
    Det er kjempe surt og måtte kjøpe ny vask bare på grunn av at man elsker Cerwin Vega Og NAD!!! Musikk For LIVET!!!)
    er det noen som har en ide om hva jeg skal gjøre

Hei!

Jeg har desverre ingen ide om hva du kan gjøre, men jeg ville bare si at jeg også har klart å knuse bilder, Sprekke opp muren i stuen, -og hele hyller med min fine bok-kolleksjon har ramlet ned fra veggen på grunn av disse vidunderlige merkene, nemlig NAD og Cerwin-vega!

Så litt guffe må det i allefall bli med 218 og clsc 215 :twisted:

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor betviler jeg dette? enten har noen 1 stk søpplete hus, eller så skryter de på seg...

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Har selv en Nad 218 stående, synst det er en helt grei forsterker.
    Kjøpte den for noen år siden ilag med et par med Cerwin vega LS15. Må si at jeg likte forsterkeren bedre enn høyttalerene. Har stor tru på at en 218 skal klare å drive et par med Cerwin Vega CLSC 215 greit. Kom vertfall ikkje til kort på dei CV`ane eg hadde, der var heller problemet at overbelastnings-sikringene på høyttalerene gikk.

Er jo klar at en dyrere forstker vil være bedre, men til 5t er det fremdeles ikkje mange som slår 218.
    Du tok sikringen fordi du hadde for liten forsterker..

Har selv hatt NAD 218 på LS15.. og har tatt sikringer.. MEN når jeg brukte 2stk på samme høyttalerne så spilte det rimelig mye høyere.. + at det gikk 4 sikringer i uken...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt NAD 218 på LS15.. og har tatt sikringer.. MEN når jeg brukte 2stk på samme høyttalerne så spilte det rimelig mye høyere.. + at det gikk 4 sikringer i uken...
    Da er det fint med heimesnikkra "spikar" sikkringar. Var ofte dei måtte til for å få lyd igjen på festen. Hadde aldri gjort det i dag da.. ops:

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Da er det fint med heimesnikkra "spikar" sikkringar. Var ofte dei måtte til for å få lyd igjen på festen. Hadde aldri gjort det i dag da.. ops:
    Bare et raskt spørsmål; er det farlig å skifte til trege sikringer i huset?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •