Innspilling av høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av høyttalere

Jeg lurer på hva egentlig innspilling av høyttalere betyr. Er det noe man kan gjøre feil?

Newcomer master sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trur innspilling betyr att du kommer til og få en bedre lyd etter vært..høytallerene har litt dårligere lyd når di er helt nye..

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du blir litt klokere av å lese denne tråden:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...g+h%F8yttalere
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling av høytalere er omtalt tidligere her på forumet, bruk søk-funksjonen så finner du tidligere tråder omhandlende dette temaet.

I korte trekk; det gjelder bare å spille så mye som mulig på høytalerne. Er ikke som med biler i gamle dager, som måtte kjøres rolig de første 5000 km. Du kan gjerne dra på litt innimellom. Har hatt mine stående på og spilt en CD på repeat mens jeg har vært på jobb på moderat lydnivå.

Noen høytalere krever lengre innspillingstid enn andre. Men det fleste vil "løsne opp" litt fra 100 timer og utover. Vet også at det er flere høytalere som trenger opp til 4-500 timer.

Riktig som er blitt sagt at du vil få bedre lyd etterhvert. Men hvor mye varierer fra høytaler til høytaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innspilling

Jeg fikk helt nye høyttalere i sommer, kjørte en frekvenstest på dem med en gang.

Var ikke fornøyd med lyden og spilte hundrevis av timer. Tok så en ny frekvenstest, nøyaktig samme kurve, ingen forandring.

Forvent meget lite forandring, liker du ikke lyden med en gang, selg dem istedenfor å prøve å venne deg til lyd du i utgangspunktet ikke liker.

Høyttalerene jeg kjøpte var et par Usher CP 8872 til 153.000 kroner, da er det ikke kult når de ikke låter bra hjemme i stua di!

Dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •