Velodyne/Sunfire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne/Sunfire

Ut i fra det jeg kan se, så er det mange her i AVforum som er i besittelse av Velodyne sub'er!
    Spørsmålet mitt er om noen av dere har testet Velodyne oppimot Sunfire sine sub'er, jeg her hørt forskjellige varianter av begge merker , men ikke opp imot hverandre!
    Grunnen til at jeg spør er først å fremst at jeg selv skal ha tak i en ny sub, men det ser ut til at Velodyneer sub'en de fleste har, men Sunfire som blir snakket varmt om
    Hva mener dere?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen til forumet Du bør kanskje som en del andre bukke under for den narsissistiske propagandaen som foregår i Denne tråden. Regn med å bli hjernevasket grundig av uberfurher johnsen og underfuhrer flageborg. Riksrett kan bli konsekvensen på et senere tidspunkt :wink: Vekkelsesmøter holdes rundt omkring i landet, nærmere bestemt på et knøttlite sted som visstnok heter asker. Du trenger ikke ta kontakt, du blir garantert kontaktet av dem 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg ble født, hadde noen allerede dyttet meg inn i Statskirken!

En SVS er helt frivillig, kanskje litt tidlig som arvegods....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke hørt en Svs sub, hva er den primære forskjellen på Svs /vs overnevnte?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vanligste opplevelsen av SUB'er er romling/booooooming/risting/vibrasjon med ekstra ulyd i 45-55Hz området. :cry:

SVS står for attack/pønsj/FYSISK TRYKK, du ALDRI har kjent maken til.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    velkommen til forumet Du bør kanskje som en del andre bukke under for den narsissistiske propagandaen som foregår i Denne tråden. Regn med å bli hjernevasket grundig av uberfurher johnsen og underfuhrer flageborg. Riksrett kan bli konsekvensen på et senere tidspunkt :wink: Vekkelsesmøter holdes rundt omkring i landet, nærmere bestemt på et knøttlite sted som visstnok heter asker. Du trenger ikke ta kontakt, du blir garantert kontaktet av dem 8)
    Kan provosere litt du også, Jørn....... :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kalles humor og både Dag og Flageborg skjønner det :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Den vanligste opplevelsen av SUB'er er romling/booooooming/risting/vibrasjon med ekstra ulyd i 45-55Hz området. :cry:

DA lurer jeg på hvilke suber du har hørt? Og i hvilke prisklasser?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Du kan sjekke de på hjemmekinolinken under.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no

Min PcPlus f.eks spiser en Velodyne CHT-15 til frokost uten problemer, den vil nok koste det samme som en SVS med litt pruting.
    Var også meget skeptisk til all denne propagandaen, men måtte til slutt bukke under, noe jeg er veldig glad for i dag.
    Har også hørt mesteparten av B&W sine sub'er, og til filmbruk kan de ikke måle seg med SVS.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største fordel med Sunfire subene er den fysiske størrelsen sammenlignet med f.eks. Velodyne og SVS. Er størrelsen ikke noe tema vil nok sikkert mange suber spille bedre enn Sufire (er ihvertfall min erfaring)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ganske klart frem at det er en høy farvorittisering av forskjellige merker her i forum!
    Det som jeg gjerne må få bringt på banen er at jeg ikke er ute etter en sub som står å dunker som en Cerwin Vega/Jamo høyttaler,da hadde jo alt vert så mye enklere, har også dårlig erfaring med store elementer tenker da på 15" og spesielt 18",det er helt klart at disse får det til å blafre i buksa med at de flytter mye luft, med de klarer simpelthen ikke å følge med i lydbildet (for mye som skal bevege seg på forkort tid) dette gjelder først å fremst Hifi.
    Så konklusjonen er å prøve å finne frem til en sub som kan forlenge lydbildet nedover uten å lage et rabalder både i audio og video!
    Noen seriøse forslag?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom musiklaitet er det viktigste tror jeg ikke Sunfire er det rette valget for deg, den gir mer trøkk enn "riktig" lyd.

Hva med f.eks. AUdiopro Ace Bass 2 med 4 stk 5 1/4 og passiv 10"? Den er vistnok lynkjapp og bør kanskje være noe å tenke på for deg dersom trøkk ikke er det viktigste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeasis
    har også dårlig erfaring med store elementer tenker da på 15" og spesielt 18",det er helt klart at disse får det til å blafre i buksa med at de flytter mye luft, med de klarer simpelthen ikke å følge med i lydbildet (for mye som skal bevege seg på forkort tid) dette gjelder først å fremst Hifi.
    Her må jeg si meg uenig. En sub med et 15 eller 18 toms element klarer helt fint å følge med i lydbildet når det gjelder hifi. Jeg har en Velodyne DD18 og den klarer å holde følge med mine aktive monitorer som bare har 6.5" basselement.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ganske klart frem at det er en høy farvorittisering av forskjellige merker her i forum!
    Det som jeg gjerne må få bringt på banen er at jeg ikke er ute etter en sub som står å dunker som en Cerwin Vega/Jamo høyttaler,da hadde jo alt vert så mye enklere, har også dårlig erfaring med store elementer tenker da på 15" og spesielt 18",det er helt klart at disse får det til å blafre i buksa med at de flytter mye luft, med de klarer simpelthen ikke å følge med i lydbildet (for mye som skal bevege seg på forkort tid) dette gjelder først å fremst Hifi.
    Så konklusjonen er å prøve å finne frem til en sub som kan forlenge lydbildet nedover uten å lage et rabalder både i audio og video!
    Noen seriøse forslag?
    JMLAB Subutopia BE- jeg har testet og hørt det meste, ingeting er i nærheten av denne- tenker da også på musikk! Den har en mye bedre definisjon, kjapphet og tonehøyde- SVS spiller nok like høyt men her snakker vi im nyansering i bassen av en annen verden!
    PS: Jeg har målt over 120dB i lytteposisjon på 18 Hz, så den har åulver- ingen forvrengning, men jeg orket ikke høyere!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei viking, vil du ha besøk?

Noen seriøse forslag?
    JMLAB Subutopia BE- jeg har testet og hørt det meste, ingeting er i nærheten av denne- tenker da også på musikk! Den har en mye bedre definisjon, kjapphet og tonehøyde- SVS spiller nok like høyt men her snakker vi im nyansering i bassen av en annen verden!
    PS: Jeg har målt over 120dB i lytteposisjon på 18 Hz, så den har åulver- ingen forvrengning, men jeg orket ikke høyere!
    Hei Viking,

du har aldri i verden hørt en fet SVS, når du kan si dette.

Jeg har hatt Utopia II sub og Utopia Sub, begge disse er totalt udugelige i forhold til en 7000 kroners SVS 2531PC+. Snakker da både definisjon og trykk. vet at nye Be er mye bedre, det var jammen på tide. JMLAB BURDE SKAMME SEG FOR Å LEVERE SLIK DRITT TIL SÅNNE PRISER, meget tydelig at subwoofere ikke er deres spesialitet.

Skulle hatt en Utopia Be sub men kjøpte SVS mens jeg ventet, tok ut et par Micro Be istedenfor, disse solgte jeg for litt siden.

Har bestilt en SVS PB12ultra/2 idag, solgte en tilsvarende PB12 plus/2 for en uke siden.
    Denne kommer på 17.000, og jeg garanterer deg at den er minst på nivå med din Be, ikke nødvendigvis bedre men på nivå og mye rimeligere.

Har tenkt å komme å besøke deg rett over nyåret dersom det er greit, ca 10 Januar hadde jeg tenkt meg en tur til Skogn.

Er du forresten interessert i å teste YBA forsterkeren min?

Dag

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte i baner av YBA tidligere men har bestemt meg for å spille Passen skikkelig inn. Skal vel teste McIntosh 501 eller 602. 10. januar må jeg komme tilbake til- er ikke sikker på om jeg skal på et kurs- det finner jeg ut på mandag OG JA, det er ENORM forskjell på Subutopia II og BE- det skal jeg love deg- jeg har en SubutopiaII stående i kjelleren også Er YBAn din den Andrè skulle selge for en kamerat? Skal også eksperimentere en del med strømrensing- har nå Richard gray 1200 custom og PSAudio PP500 hjemme- på nyåret skal jeg teste Shunyata Hydra 8 Likte forresten det jeg leste om SVS B- suben (deres verste)- så ut til å være et RÅSKINN! Men det viktiger er ikke lydtrykk men HYPERNØYAKTIG BASS Jeg har MYE bedre bass på TV enn de beste THX-salene- ikke trykkmessig men stramhet og nøyaktighet- men for all del- ligger det noe gromt i opptaket så slår den hull i lufta og du kjenner bare lufttrykker gjennom rommet :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innspilling

Tenkte i baner av YBA tidligere men har bestemt meg for å spille Passen skikkelig inn. Skal vel teste McIntosh 501 eller 602. 10. januar må jeg komme tilbake til- er ikke sikker på om jeg skal på et kurs- det finner jeg ut på mandag OG JA, det er ENORM forskjell på Subutopia II og BE- det skal jeg love deg- jeg har en SubutopiaII stående i kjelleren også Er YBAn din den Andrè skulle selge for en kamerat? Skal også eksperimentere en del med strømrensing- har nå Richard gray 1200 custom og PSAudio PP500 hjemme- på nyåret skal jeg teste Shunyata Hydra 8 Likte forresten det jeg leste om SVS B- suben (deres verste)- så ut til å være et RÅSKINN! Men det viktiger er ikke lydtrykk men HYPERNØYAKTIG BASS Jeg har MYE bedre bass på TV enn de beste THX-salene- ikke trykkmessig men stramhet og nøyaktighet- men for all del- ligger det noe gromt i opptaket så slår den hull i lufta og du kjenner bare lufttrykker gjennom rommet :shock:
    Hvilken Pass kjøpte du?
    X250 eller X350?

Hva er det du ikke er fornøyd med? Tror ikke du kan forvente så mye forandring av lyden, men du vil jo venne deg til den etterhvert.

Har testet X350 her hjemme uten at jeg kan si om den er bedre eller dårligere enn min YBA, de låt supert begge to, men fikk ikke testet 350 så lenge.

mvh
    Dag

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking har X350.

Heldiggrisen.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vi plutselig kommet på et nivå jeg ikke er bekjent med akkurat!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •