Forslag til høytalere 10-14000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I følge selgeren så var det slik artisten ønsket lyden, derfor var det slik lyd..
    Jeg regner med at høytalere på et prøverom er ferdig innspilte, hvis ikke må de opplyse om det..
    Var ganske misfornøyd med hele opplevelsen på Hifi center kjeden butikken..
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av VidarF
    Har nå hørt på Mi3 og SA1750..
    Ingen av de høytalerne ga fra seg en lyd jeg likte..
    ProAc Studio 125 derimot, hørtes veldig bra ut.. Noen som har erfaringer med disse...
    Har selv Mi3 og opplevde en ting med mine når jeg fikk de hjem: De trenger virkelig å spilles inn. Synes de var veldig "spisse", lite bass og det var noe rart i forhold til hva jeg hadde hørt i butikken og på messer. De jeg da hadde hørt på var godt innspilte, med over 500 timer spilletid.
    Var og hørte på subber hos HFCK i dag, og koblet dem opp sammen med Mi3. Disse var pakket ut av esken for to dager siden, og nesten ikke spilt på. Og det samme skjedde igjen. Veldig spisse og uten særlig bass. Sammen med en sub var det mye bedre (selvfølgelig).
    Nå har jeg kommet godt over 100 timer spilletid på mine, og jeg merker markant forskjell. Løsnet opp masse og er kremnøgd med lyden......
    Nevner dette for deg dersom de eksemplarene du hørte på led av samme skjebne....... :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge selgeren så var det slik artisten ønsket lyden, derfor var det slik lyd..
    Jeg regner med at høytalere på et prøverom er ferdig innspilte, hvis ikke må de opplyse om det..
    Var ganske misfornøyd med hele opplevelsen på Hifi center kjeden butikken..
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har nå hørt på Mi3 og SA1750..
    Ingen av de høytalerne ga fra seg en lyd jeg likte..
    ProAc Studio 125 derimot, hørtes veldig bra ut.. Noen som har erfaringer med disse...
    Har selv Mi3 og opplevde en ting med mine når jeg fikk de hjem: De trenger virkelig å spilles inn. Synes de var veldig "spisse", lite bass og det var noe rart i forhold til hva jeg hadde hørt i butikken og på messer. De jeg da hadde hørt på var godt innspilte, med over 500 timer spilletid.
    Var og hørte på subber hos HFCK i dag, og koblet dem opp sammen med Mi3. Disse var pakket ut av esken for to dager siden, og nesten ikke spilt på. Og det samme skjedde igjen. Veldig spisse og uten særlig bass. Sammen med en sub var det mye bedre (selvfølgelig).
    Nå har jeg kommet godt over 100 timer spilletid på mine, og jeg merker markant forskjell. Løsnet opp masse og er kremnøgd med lyden......
    Nevner dette for deg dersom de eksemplarene du hørte på led av samme skjebne....... :wink:
    Det at høytalerne skal være ferdige innspilte skal du ta med en klype salt. Opplevd det flere ganger. Og at "det var slik artisten ville det skulle lyde". Hadde han sagt det samme dersom han hadde spilte den eksakt samme plata på et Proson-beist også da......?

Vet ikke hvor du bor, men bor du i Oslo kan du jo forsøke Oslo HIFI senter, mer "oppegående" folk i den butikken....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HIFi senteret i Oslo jeg var... Selgeren var ikke oppegående, LANGT i fra...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HIFi senteret i Oslo jeg var... Selgeren var ikke oppegående, LANGT i fra...
    Var du på HiFi Center kjeden, eller Oslo HiFi Center?? Stor forskjell på de to butikkene........ Tipper du var på førstnevnte, hvis ikke blir jeg skuffet.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nok Oslo HIFi center kjeden ja.. Har kasta brosjyren jeg fikk...

Gikk ett trinn ned etter disken for å komme inn i butikken..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nok Oslo HIFi center kjeden ja.. Har kasta brosjyren jeg fikk...

Gikk ett trinn ned etter disken for å komme inn i butikken..
    Hei Vidar!

Se svaret mitt i denne tråden angående dette. Tror dette klargjør litt (håper jeg :wink: )

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6853248#6853248

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Virker som jeg har funnet løsningen nå
    Har kommet over et par brukte Dynabel Euforia til en brukbar pris.
    Euforian har den lyden jeg vil ha, så de er perfekte..
    Skal hente de på Tirsdag

Var å testet Euforian opp mot ECi3. det gikk bra...
    Men det spørs om jeg ikke har en meget pent brukt ECi3 2004 mod tilsalgs om en stund..

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Håper du blir fornøyd med valget.
    Selv ville jeg gått for Audiovector, men smaken er som......
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er det, stor og delt...

Jeg vil nok bli kjempefornøyd med Euforian..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    jeg hadde funnet noen klipsch kg 5.5
    mege god effekt da holder du fest for dei å resten av naboene ,, konge høytallere .. en kompis av meg har de ,, både jeg å han er meget fornøyd me disse ,, masse krutt !!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield : Du skriver at CM4 er ganske "laid-back". Hvordan vi du beskrive diskanten i CM4 vs Audiovektor. Var på klubben å hørte på CM4 og jeg syntes at diskanten var alt for fremtrededende på denne.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leidge
    Anfield : Du skriver at CM4 er ganske "laid-back". Hvordan vi du beskrive diskanten i CM4 vs Audiovektor. Var på klubben å hørte på CM4 og jeg syntes at diskanten var alt for fremtrededende på denne.
    Vet ikke om noe sted jeg har sagt at CM4 er "laid-back". Det jeg har sagt er at CM4 og CM6 er lydmessig det nærmeste B&W kommer lydmessig en høytaler i Mi3-serien i den prisklassen.

Vet ikke hva slags elektronikk du hørte dem koblet opp på, men som sagt har Mi3 en litt fremtredende mellomtone og diskant, med en stram og kontant bass. Når jeg hørte på CM4 og CM6 følte jeg at de ikke låt like oppløst som Mi3, men var nærmere enn de andre Dali og B&W i den klassen.

Smaken er forskjellig, men jeg nyter en god og oppløst høytaler, men ikke sikkert de passer for deg.....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •