Forslag til stativ-/monitorhøyttalere (Denon 3805)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til stativ-/monitorhøyttalere (Denon 3805)

Heisann .. og snart godt nyttår.

Noen som kan anbefale noen gode stativ-/monitorhøyttalere + sub til Denon 3805/3910? Budsjett 25-35.000 for komplett 7.1 pakke (eventuelt 5.1 som kan oppgraderes senere).

Bor i en leilighet hvor det er nokså lytt, så det er en fordel at høyttalerene spiller godt ved lavt lydnivå også. Stua de skal stå i er 25-30kvm.

Jeg burde sikkert nevne ord som dynamikk og oppløsning, etc. men jeg forstår meg svært lite på begrepene og blander de sikkert bare ihop.

Takk for eventuelle innspill.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de pengene kommer du langt. Svoren JmLab mann som jeg er lister jeg opp følgende anlegg.

Front: link
    Senter: link
    Surround + BakHT: link
    Sub: link

Dette gir en veil. pris på 40kwww.hifihuset.no

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, skal sjekke ut 806S. Står foreløpig over vegghøyttalere da jeg er ny i gamet og kommer til å ende opp med atten nye hull i en nylig oppusset stue .. ops: Det er vel også enklere å forhindre vibrasjoner med kun monitorhøyttalere. De kan jo få en steinhelle og fire spikes hver.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det, det kan bli noen hull i veggene... Men du har masse muligheter med såpass mye $

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei, gode råd, helt gratis!

Jeg har selv 2 stk AVR 3805 og 1 stk DVD 3910, og er kjempefornøyd. Har to lydrom.

Selv prøvde jeg JMLab Micro Utopia Be stativ høyttaler (til 42.000), men stativhøyttalere er en kjempefelle på grunn av nettop manglende dynamikk.
    Vibrasjoner kommer du ikke unna uansett, når du har subwoofer. Og stativhøyttalere tar like stor plass som en gulvhøyttaler, bedre med en slank gulvhøyttaler, mye bedre dynamikk.

Når det gjelder sub er det bare ett merke som gir deg mye for pengene, det heter SVS og du må bestille dem fra USA via internett eller telefon. Ikke betvil denne informasjonen, den er garantert riktig, jeg har hifi venner i flere land som har testet det meste, ingen andre merker er i nærheten, du må opp i 3X prisen av en SVS for å nærme deg kvaliteten. Grunnene til dette er 2, den ene er at SVS kun lager subber og kan ingenting annet, men akkurat dette kan de. Den andre er at de selger rett fra fabrikk, derfor skal hverken norsk importør eller norsk forhandler tjene fete påslag.

De begynner på ca 4800 kroner for en PB10 ISD, eller
    5500 for en 2531 PCi.

Den første er en boks, den siste er en tube. Sjekk mere her, www.svsubwoofers.com

Jeg kan anbefale 2531 PC+ som er en modell dyrere, kommer på ca 6500 kroner inklusive frakt, fortolling og moms levert rett på døren din. Det tar ca 10 dager fra du bestiller.
    Alternativt er 2039 PC+ et godt alternativ dersom høyden ikke betyr noe, de ene er 84 cm høy, den andre 104 cm, fotavtrykket kun 40 cm i diameter.
    Ellers er de store boksene vanvittige, PB12 ISD/2 koster ca 9000 kroner, men den er stor.

Angående høyttalere, så er det viktig med en god senter til film med minimum 2X6 1/2" membraner, og selv da skal senteren stilles inn som liten/small og kun spille over 80 hz.
    Fronthøyttalerene er viktige til musikk, bakhøyttalerene er ikke fullt så kritiske.
    Jeg vil anbefale 4 stk Audio Pro Black Diamond V2 som front og bak, og en stk Black Vector V2 senter. Disse er meget pene og slanke med høy konefaktor. Tror dette koster ca 15.000. før pruting.
    Alternativt Image 44 som bak hvis plassen kniper, de er litt rimeligere.
    www.audiopro.com se her for info og tester.
    Når du ser film bør alle høyttalerene stilles inn som små nesten uansett og spille kun over ca 80 eller 100 hz, til musikk kan man dele litt lavere eller droppe sub, Black Diamond går meget dypt alene så det spørs hvor høyt du har tenkt å spille.

Et alternativ som front høyttalere er Blue Diamond, da har du vesentlig mer trykk uten sub. Patos Lyric 402 er kjempebra hvis du kan leve med utseendet.

I kinoen min har jeg Black Diamond fronter og en SVS 2351PC+ subwoofer, det er spiller meget bra sammen, mye bedre enn når jeg hadde JMLab Utopia Be stativhøyttalere til en liten formue.
    Jeg bruker Black Diamond V2 som bakhøyttalere i mitt store lydoppsett, meget fornøyd.

Mvh Dag Johnsen, Asker. Du kan komme på demo om du vil
    dag Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Lyd og Bilde må AudioPro Black Diamond V2 plasseres 1m fra vegg for optimal lyd. Stemmer dette med dine erfaringer?

I følge L&B har jeg også kjøpt det de kaller årets anlegg, bortsett fra høyttalerene da. De mener visstnok M&K Xenon 35 passer ypperlig sammen AVR3805/DVD3910. Noen som har erfaring med dette settet? De var ikke så veldig pene, men de tar jo derimot veldig liten plass ..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Black Diamond ikke trenger mer enn 40 cm til bakvegg, bladene liker å overdrive litt.

Kjenner ikke til de andre du nevner.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nodoby
    De mener visstnok M&K Xenon 35 passer ypperlig sammen AVR3805/DVD3910. Noen som har erfaring med dette settet? De var ikke så veldig pene, men de tar jo derimot veldig liten plass ..
    Har bare opplevd M&K Xenon 35 og M&K S150 sammen med Lexicon til 100k, og det er utrolig hva så små høytalere klarer å prestere. Men skulle helst prøvd sammen med SVS sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke klart å somle meg til noen lytteprøver av høyttalere enda. Jeg har derimot klart å finne et design på stua som tillater 7.1-oppsett og 2 gulvstående i front. Dessverre er den ene veggen bak ved datahjørnet kun 40cm fra taket og ned (dersom jeg lager den). Jeg vurderer derfor å sjekke ut Suite 2.8 serien, en gang til, som med sitt design ikke burde ha noe problemer med denne høyden.

Er det andre alternativer der ute, i nogenlunde samme prisklasse, som har bakhøyttalere hvor montering helt i takhøyden (240cm) ikke byr på problemer?

Kjøper jeg katta-i-sekken ved å betale 30k for en pakke Suite 2.8?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •