JMlab VS Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JMlab VS Klipsch

Fortsatt på Høyttalerjakt.. lurer litt på hva som skiller disse to, fordeler og ulemper, spillestil, etc.

http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=633

http://www.focal.tm.fr/gb/home/chorusS/c726s.htm

Musikk er viktigst, men hører ikke på jazz f.eks.
    Akustisk, hardrock, rock, pop, o.s.v. er stikkord.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Chorus i ca 4 år, men jeg har kun hørt Klipsch RF 35 en drøy kveld. Jeg hadde heller ikke hørt elektronikken som ble brukt på Klipsch før, så jeg er nok litt farget av det jeg selv har hatt. Det må også sies at jeg ikke har hørt den nye Chorus serien, kun den gamle. Det er vel vært ett bytte der tror jeg.

JmLab: Pen og ren. Ikke noe overaskende lydbilde. En helt grei høytaler. Ga meg aldri dårlige opplevelser. Veldig nøytral. Skiller seg ikke ut i mengden som en fantastisk høytaler, men den leverer god lyd. Kanskje litt kjedelig :| . Men det er en helt ok høytaler, med pent design. Forskjellen var stor opp til Cobalt. Elektronikken som ble brukt her var en Sony DB 830.

Klipsch: Lyden passet meg ikke det grann. Skrikende diskant. Tendenser til å bli ubehagelig ved høyt volum. Det skal sies at jeg kun hørte den på musikk, ikke film. Private investigation med Dire Straits har jeg hørt på begge to, og her syntes jeg ikke Klipsch var noe særlig. Nevner denne låta, da det er kanskje den låta jeg har hørt mest i mitt liv, og kjenner ut og inn. I. flg flere er Klipsch mer dynamisk enn JmLab, men jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg måtte velge mellom de to. Designmessig syntes jeg ikke Klipsch står mye tilbake for JmLab Chorus.

Men som sagt; jeg er vel litt innhabil, men det er vel de fleste :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med akto. Og jeg er ikke inhabil engang. :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burre. Ville ha vurdert 816s og. Reknar med du får ein ganske aksebtabel pris og. :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Electra.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Snickers; med gode priser mener jeg i forhold til veiledende. (regner med at du kommer til å komentere det :wink: )

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tregner jeg jo ikke kommentere det Her er det jo også samme greia med Klipsch da begge er overpriset i Norge i utgangspunktet.

Det jeg imidlertid brenner mer etter å poengtere er at JMlab låter svært likt på ulik elektronikk sammenliknet med Klipsch som kan gjøre enorme forskjeller på ulik elektronikk. Så vidt jeg husker har du et Marantz effekttrinn. Sammenliknet med for eksempel Yamaha reciever på Klipsch så vil jeg si at førstnevnte kombinasjon låter så uendelig mye bedre. Klipsch kan være tingen for deg, og den forhandles jo i nærområdet ditt også så de bør du teste.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror jeg skal få lånt med meg klipschene hjem, og se hvordan jeg liker dem. Faller de ikke i smak, blir det nok Cobalt.

Takk for hjelp.

Edit: hvordan låter egentlig Cobalt? ops: :lol:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Snickers :wink:
    Vanskelig å forklare burre, de låter på en måte større ops: . Stor forskjell spør du meg. Og masse mer trøkk i bunn. Smidigere på all slags musikk.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cobalten er svert engasjert. Dynamikk og bredde i stor grad. Ein høgtalar som er umulig og ikkje lika.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv Chorus 716 S som bakhøytalere og Cobal 816 S i front, 716 er iallefall meget bra i forhold til prisen, en meget morsom og lett likendes høytaler! Passer definitivt til pop, rock, metal osv..Går utifra at Chorus 726 S er en enda mere likendes høytaler

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kanskje på tide å få inn en som har Klipsch her....
    Klispch utjgør veldig forskjell avhengig av elektronikk, nå har ikke jeg byttet elektronikk på Klipsch, kjører fremdeles på H/K AVR7000.
    Denne forsterkeren gir veldig mye og er skarp i toppen, så av økonomiske grunner ble det heller kjøpt inn nye kabler.
    Faktisk så gav dette relativt mye bedre nedtonet diskant og ble enda bedre da høyttalerne var innspilt.
    Skal bytte elektronikken til Rotel etterhvert og demper da diskanten yttterligere.
    Uansett - dynamikk er ikke mangelvare :!:

Men Klipsch kan presses MYE tross lav følsomhet, jeg trodde ærlig talt jeg skulle blø i øra en gang men det var min egen feil :?

Så jeg tror ikke du skal avskrive Klipsch helt på tross av det mesteparten har svart her. Hør på begge to du - avgjør selv

Skal du høre på Klipsch så spør om du kan få høre på elektronikk som er lik den du har selv, men hjemlån er alltids det beste :wink:

Lykke til!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burre, jeg synes det er leit om du avskriver JmLab fordi det er lettere å få tak i Klipsch. Bor du langt unna Oslo? Du bør uansett høre chorus eller cobalt... Lykke til

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør da ikke det. jeg tenker bare at hvis klipsch er den lyden jeg er ute etter, slipper jeg å dra inn til Oslo og høre på JMLab. Slik det er nå, etter hva jeg har lest om begge, har jeg igrunn størst tro på JMlab.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å starte noen prisdiskusjon; har du fått noen priser på de respektive?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Jeg gjør da ikke det. jeg tenker bare at hvis klipsch er den lyden jeg er ute etter, slipper jeg å dra inn til Oslo og høre på JMLab. Slik det er nå, etter hva jeg har lest om begge, har jeg igrunn størst tro på JMlab.
    Forstår ikke helt at du prøver å unngå å høre på forskjellig oppsett, slik at du enklere kan ta kjøpsbeslutninger? (Det har blitt mange mil for å høre forkjellige løsninger.....og ingen bomturer, men det tar litt tid og litt kronasje, men er verdt hver krone i beslutningsfasen.) De mest nyttige besøkene er: hjemme hos....... :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Forstår ikke helt at du prøver å unngå å høre på forskjellig oppsett, slik at du enklere kan ta kjøpsbeslutninger? (Det har blitt mange mil for å høre forkjellige løsninger.....og ingen bomturer, men det tar litt tid og litt kronasje, men er verdt hver krone i beslutningsfasen.) De mest nyttige besøkene er: hjemme hos....... :wink:
    Tipper du sier Dag Johnsen, her Flageborg. Virker som du er blitt vervet til både SVS og romkorreksjons-menigheten......... :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope................, men svaret ligger på sporet mitt Prøve en gang til?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    hvorfor fortsette å lete etter man har funnet det man lette etter?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •