Cerwin Vega CLSC-215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLSC-215

Har planer om å kjøpe meg et par med Cerwin Vega CLSC-215. Noen som har noe negativt/positivt å si om disse (som faktisk har hørt dem spille)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faktum at de BARE er laget for å spille helt utrolig sinnsykt høyt, med ikke noe som kan kalles lydkvalitet. Noe hifiklubben innrømmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe lydkvalitet i forhold til hva? Jeg har aldri hørt på et "proff" annlegg i hele mitt liv, så vil jeg syntes at lyden er helt ræva på disse høyttalerne da?

Og hvor høyt er forresten utrolig sinsykt høyt?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de som kjøper slike høytalere er ikke ute etter pen lyd. de er ute etter å spille høyt med bra trøkk og morro.
    men man må ha noe med mer fytt en nad sine forsterkere. de holder ikke

jeg har ikke hørt disse selv, men folk sier at de spiller mye penere enn tidligere cerwin

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    de som kjøper slike høytalere er ikke ute etter pen lyd. de er ute etter å spille høyt med bra trøkk og morro.
    men man må ha noe med mer fytt en nad sine forsterkere. de holder ikke

jeg har ikke hørt disse selv, men folk sier at de spiller mye penere enn tidligere cerwin
    Har hørt og lest at det er nettopp NAD sine forsterker som driver disse bra da. Tenkte å kjøpe en NAD 272, se forresten egen post om dette på forsterker delen av forumet. Jeg har som sagt aldri vært opptatt av særlig pen og klar lyd og har vært vant til små kompaktanlegg fra elkjøp. Vil da tro at lydkvaliteten er bedre på Cerwin Vega enn på anlegg fra elkjøp el? Spiller også mest trance, house, techno, drum'n bass etc..
    Tror jeg skal be om en solid demo sammen med en NAD 372 før jeg kjøper de. Er de villige til å lage et sånt demo oppsett til meg på hi-fi klubben tror dere? Har aldri vært og fått demo i en skikkelig stereobutikk før.. Har en mistanke om at jeg kommer til å digge de uansett når jeg hører hva de er gode for.
    Ingen her som har de og kan si noe om de?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de setter opp det oppsettet du ønsker på hifi klubben. i forhold til elkjøp anlegg blir du nok meget begeistret ja. men som sagt, NAD forsterkerne holde rikke på disse høytalerne. men hør selv og gjør deg opp en egen mening. mye bedre det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    de setter opp det oppsettet du ønsker på hifi klubben. i forhold til elkjøp anlegg blir du nok meget begeistret ja. men som sagt, NAD forsterkerne holde rikke på disse høytalerne. men hør selv og gjør deg opp en egen mening. mye bedre det
    Jepp, stikker opp i mårra forhåpentligvis. Be om å få en demo med bare en 372, så to.. eventuelt en annen superforsterker om de gidder å sette opp.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du blir skuffet, hvis du er vant til minianlegg. Disse leverer nok det du er ute etter med din musikksmak. Gled deg

Newcomer ChrisLia sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at CV passer til musikk smaken din. Og de spiller høyt,
    meget høyt. Imidlertid så fortjener de en kraftigere forsterker. CV er
    i utgangspunktet lettdrevne (94dB), men det betyr ikke at det ikke er mye mer
    å hente om du gir de litt å jobbe med. Nad 208, 218 eller f.eks 2 x C272
    eller 2 x 216 er mye bedre alternativer om du absolutt skal bruke nad.

Og btw. Det finnes faktisk bra høytalere på elkjøp også. De koster bare
    mer enn at de blir reklamert for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisLia
    Ingen tvil om at CV passer til musikk smaken din. Og de spiller høyt,
    meget høyt. Imidlertid så fortjener de en kraftigere forsterker. CV er
    i utgangspunktet lettdrevne (94dB), men det betyr ikke at det ikke er mye mer
    å hente om du gir de litt å jobbe med. Nad 208, 218 eller f.eks 2 x C272
    eller 2 x 216 er mye bedre alternativer om du absolutt skal bruke nad.

Og btw. Det finnes faktisk bra høytalere på elkjøp også. De koster bare
    mer enn at de blir reklamert for.
    Kom på forsterkerdelen fram til at en Carver Pro effektforsterker av et eller annet slag ville være det beste for disse to. Jeg skal gi dere tilbakemelding etter at jeg har fått en demo 8)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Drum
    Vil da tro at lydkvaliteten er bedre på Cerwin Vega enn på anlegg fra elkjøp el? Spiller også mest trance, house, techno, drum'n bass etc..
    Den er nok dessverre svært mye dårligere enn om du kjøper Energy på elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hi-fi klubben i Grensen i dag og fikk en meget kort demo. De var koblet opp mot en eller to NAD C272 + en forforsterker. Jeg ba han sette på full guffe og la merke til at han satte på loud knappen også. De spilte ganske høyt, men diskanten var sykt skarp og bassen vrengte seg faktisk. Skulle akkurat til å be han skru av loud'en og ned med diskanten da en annen som jobba der kom og sa at vi ikke kunne teste det da.. var for mye kunder i butikken liksom. Skal gi de en sjanse til, men da skal jeg ha bedre innstillinger på lydene. Bestilte uansett ett par (uten å binde meg til noe som helst), skal nok klare å få has på dem med miksern min og en rå effektforsterker tipper jeg. Alle høyttalere kan spille høyt, men da vrenger som regel lyden seg. Hadde ikke forventa det av disse egentlig.. Håper og tror at det bare var han 18 år gamle gutten som viste meg de som hadde på litt for heavy innstillinger på alt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cerwin

Har selv et par som jeg kjører på en Poshing JQN 10002 på 2ganger1000 watt i 8ohm og 36 kg tung, koster ca 30000 inn til norge spiller helt rått men samtidig meget pent i forhold til hva jeg har hørt av eldre mod.
    spiller like pent som andre merker i samme prisklasse. på hifi klubben kjører de med to nad forsterkere(c272-c372) og de holder ikke til å drive clsc-215 på riktig måte og husk at høytalerne også må spilles inn en del timer, skal du spille pavarotti eller beethoven så kjøp noe annet men til rock-pop-og dagens musik så er de helt konge 8)

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på hi-fi klubben i Grensen i dag og fikk en meget kort demo. De var koblet opp mot en eller to NAD C272 + en forforsterker. Jeg ba han sette på full guffe og la merke til at han satte på loud knappen også. De spilte ganske høyt, men diskanten var sykt skarp og bassen vrengte seg faktisk. Skulle akkurat til å be han skru av loud'en og ned med diskanten da en annen som jobba der kom og sa at vi ikke kunne teste det da.. var for mye kunder i butikken liksom. Skal gi de en sjanse til, men da skal jeg ha bedre innstillinger på lydene. Bestilte uansett ett par (uten å binde meg til noe som helst), skal nok klare å få has på dem med miksern min og en rå effektforsterker tipper jeg. Alle høyttalere kan spille høyt, men da vrenger som regel lyden seg. Hadde ikke forventa det av disse egentlig.. Håper og tror at det bare var han 18 år gamle gutten som viste meg de som hadde på litt for heavy innstillinger på alt.

Er forsåvidt ikke loudnessknapp på NAD, men..

Newcomer Patrick sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv dette anlegget, og de vrenger ikke når du spiller høyt, men hvis han på hifiklubben hadde tone defeat på (loudnes) og hadde stilt opp på treble, skjønner jeg godt at det hørtes fælt ut! Spill med tone defeat inne, slik at bass/treble et utkoblet (står på flat) så funker det bra Merker selfølgelig at diskanten i disse høytalerne kan være litt rå til tider men har du større rom og forsterker kraft..! Ps demo rommene bruker vanligvis ikke være så bra.. Betong gulv, mye ekko da har bassen tendens til å vrenge.

Patrick Baird

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgi meg for å dra opp igjen en (seks år!) gammel tråd, men jeg har hatt gleden av å ha CLSC-215 i disse årene, og jeg har hørt på musikk gjennom en god del flere anlegg i disse årene.

Jeg må meddele at CVene spiller mer enn bra nok hva gjelder lydkvalitet, i forhold til mye annet som sies å være HIFI.

Og hvilke andre høyttalere kan få ryggmargen til å bokstavelig talt kile til all slags musikk?

Disse vil jeg aldri kvitte meg med.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra at du er fornøyd, men å si at du aldri kommer til å bytte dem ut er bare tull, for det vil skje uansett .

Jeg har selv hatt clsc-215 og det er morsomme saker det, når jeg hadde min på en fest så smeltet delefiltarne.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Den er nok dessverre svært mye dårligere enn om du kjøper Energy på elkjøp.
    Eller f,eks Klipsch, Kef, Yamaha

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt CW Clsc 215. Hadde mine i nesten 5 år og har vært kjempe fornøyd med dem.
    Men så er det den "oppgraderingsyken" som herjer landet rundt man skal passe seg for

Fikk så bra pris for mine 215 at jeg ikke kunne la vær å selge dem.

Bytta dem ut til Klipsch og angrer ikke et sekund :grin:

Men tilbake til CW. Hadde ingenting å klage på de,lyden passa musikk stilen min(rock/punk/trash).
    Eneste problemet var at jeg ikke hadde kraftig nok effektforsterker til å få
    ordentlig utbytte av dem.

Konge høyttalere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Har selv hatt CW Clsc 215. Hadde mine i nesten 5 år og har vært kjempe fornøyd med dem.
    Men så er det den "oppgraderingsyken" som herjer landet rundt man skal passe seg for

Fikk så bra pris for mine 215 at jeg ikke kunne la vær å selge dem.

Bytta dem ut til Klipsch og angrer ikke et sekund :grin:

Men tilbake til CW. Hadde ingenting å klage på de,lyden passa musikk stilen min(rock/punk/trash).
    Eneste problemet var at jeg ikke hadde kraftig nok effektforsterker til å få
    ordentlig utbytte av dem.

Konge høyttalere

Hva er CW??

Tror jeg skal på hfk for å høre på NED sammen med B&V.....

Men tilbake. CLSC er en ganske god høyttaler med mye trøkk og morrofaktor. Jeg stod selv mellom CLSc215 og Ikon6 selv. Og valgte Ikon6
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •