DALI Evidence 870 og B&W DM604 S3 hvem gir best dynamikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI Evidence 870 og B&W DM604 S3 hvem gir best dynamikk

er ute etter nye høytalere, har selv DALI Evidence 870 og er storfornøyd. men har lyst på noe enda mer morro for penga. hører mye på yello og pop, dance, trance musikk + en del film. vil B&Wene gi mer morrofaktor enn mine evidencer??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er fornøyd med morrofaktoren i Daliene er min mening at den ikke blir større på 604ene til musikk i hvertfall. 604 tåler mer/gir kanskje noe mer til filmbruk, men er usikker. Dersom forskjellene/avstandene er like på disse to som for 470 og 603 så mener jeg at du klart kan beholde dine 870er.

Etter innlegget ditt å lese forstår jeg at du bruker det mest til musikk. Rent generelt mener jeg at Dali er mer "rundet" i lydbildet, B&W kan fort bli noe "spisst" og jeg synes bassen ikke er bra på B&W. På mellomtone mener jeg at B&W er bedre enn Dali.

Det obligatoriske tipset er selvfølgelig å ta en tur til HFK og få en demo selv. Det er du og dine ører som skal leve med dette.......

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er meget fornøyd med mine dalier. eneste jeg kunne ønsket meg er vel noen nye effekttrinn. nadene er vel ikke akkurat optimalt å drive 870ene med... :? :?

noen som vet om noen effekttrinn som ikke er alt for dyre, helst brukt og som passer bra til mine 870er. jeg kjører bi amping på nadene og dette er ikke nok effekt spør du meg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er fornøyd med lyden fra dine 870, er jeg enig i at du kanskje kan hente mer på effektsiden. Dynamikken utbedres jo hvis du klarer å utfordre Daliene med nok kraft........

Jeg tror uansett ikke at å bytte til B&W 604 vil gjøre det store for deg her.....

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir det å beholde mine dalier da. ser at det er et par stykker som selger b&w brukt til en 6000-7000kr. og dette er jo ikke en ille gæli pis. burde jo få 10 000 for mine. men da får jeg heller lete etter nye effekttrinn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    da blir det å beholde mine dalier da. ser at det er et par stykker som selger b&w brukt til en 6000-7000kr. og dette er jo ikke en ille gæli pis. burde jo få 10 000 for mine. men da får jeg heller lete etter nye effekttrinn
    Avvent gjerne anbefalinger fra andre også...... 8) :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde jo få 10 000 for mine
    Det tror jeg er veldig optimistisk for 870. Har selv disse, kjøpte de brukt for 7800. Bruker de nå som bakhøyttalere da jeg uansett ikke får så mye igjen for dem.. Så et par tilsalgs for 6500 for kort tid siden. Jeg mener høttalerne er for bra for å selges til den prisen... Ville i alle fall ikke solgt for så å kjøpe B&W 604. Kjøp deg heller en god sub.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    burde jo få 10 000 for mine
    Det tror jeg er veldig optimistisk for 870. Har selv disse, kjøpte de brukt for 7800. Bruker de nå som bakhøyttalere da jeg uansett ikke får så mye igjen for dem.. Så et par tilsalgs for 6500 for kort tid siden. Jeg mener høttalerne er for bra for å selges til den prisen... Ville i alle fall ikke solgt for så å kjøpe B&W 604. Kjøp deg heller en god sub.
    "Hovedregelen" er jo ca halv pris for HIFI-komponenter på bruktmarkedet. Men det er svingninger der også. Tror en reell pris er et sted mellom dere begge. 6500 for et par som koster 16k nye er råbillig. Husk også at bruksverdien er mye høyere enn en salgsverdi, så dersom du er fornøyd med lydbildet i 870, ville jeg som sagt brukt pengene andre steder.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er B&W 604 en høyttaler som passer ganske bra til musikksjangeren du nevner. Men 870 er en såpass god høyttaler at jeg ville beholdt den. Den gjør nok det meste bedre enn 604.

Jeg ville som de andre her nevner gått for et bra effekttrinn. Finn noe brukt til rundt 8-10K sier jeg bare. Ikke gå veldig mye mer ned i pris om du vil ha en stor forandring. Det er ikke vits å bytte bare for å bytte om du skjønner...

Og om du først bestemmer deg for effekttrinn i denne prisklassen, bør du absolutt vudere/teste ut Midgard Audio sine monoblokker. Jeg har selv testet de på Dali ved flere anledninger, og de spiller veldig bra sammen. de driver Helicon 400 og 800 veldig bra, så de bør nok klare 870 uten problemer.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Og om du først bestemmer deg for effekttrinn i denne prisklassen, bør du absolutt vudere/teste ut Midgard Audio sine monoblokker. Jeg har selv testet de på Dali ved flere anledninger, og de spiller veldig bra sammen. de driver Helicon 400 og 800 veldig bra, så de bør nok klare 870 uten problemer.
    har du noen sider eller linker til disse forsterkerne??

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wtf er poenget med å gå fra 870 til 604?! Skal du NEDGRADERE?!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Vega. Nedgradering på nesten alle punkter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. nedgradere? mener du det er så ille?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan ville en Dynamic Precision forsterker passet til disse?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    hvordan ville en Dynamic Precision forsterker passet til disse?
    Da tenker du på modell nr?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6.3

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Du vil no oppleva eit meget stort løft i lydbilde vs Nad da. Men no har eg aldri opplevd Dali og DP.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør kunne fungere bra.

Om Dali E870 og BW 604 vil jeg si for det første at Evidence er mye mer raffinert og musikalsk. Dessuten har den et samlet membranareal i bassområdet på ca 460 kvadratcm mens BW har ca 340. Den har altså mye mer å trykke til med.

En bedre forsterker vil også få dem til å "vokse" lydmessig i tillegg til at det vil spille langt mer kontrollert.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk. da beholder jeg mine dali da. greit å kunne spørre om folks meninger i steden for at man skal kjøpe og selge og angre som en hund etterpå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •