Erfaringer med DALI Trio AV/system Høyttalersystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med DALI Trio AV/system Høyttalersystem

Hei, er det noen her på dette forumet som eier, eller har eid eller har noe erfaring med DALI Trio AV/system Høyttalersystem.

Jeg vurdere å kjøpe det til et hjemmekino annlegg for en rellativt liten leilighet. (30-40kvm)

http://www.hifiklubben.com/no/produk...tem.htm?id=234

Det settet er 5.1 surround, men jeg kommer til å ha en 6.1 reciver. Så vurdere å kjøpe en ekstra senter høytaler og bare henger rett bak. Vil det gå bra??

Takk for alle innspill og erfaringer gjort med disse høytalerne.

AKIRA

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette settet i stuen. Fungerer forbløffende bra. Det spiller film såvel som musikk. Da jeg tok det med hjem og monterte det i stuen så hadde jeg egentlig ingen forventninger da jeg har stort anlegg i kjelleren. Men gjett om jeg ble positivt overrasket da!!?
    Til pengen det koster og den minimale plassen det bruker så er det ett godt stue anlegg.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bare positivt å si om dette. Jeg hadde det på hjemlån her i Sverige, og hørte på det i et par dager. Til prisen er det knall, men jeg synes ikke det matcher f.eks Kef 2005.2 (koster det dobbelte) som jeg hadde på hjemlån uka etter. Skal du kun bruke 5000:- så er det nok ikke mange som matcher settet fra Dali. Har du bestemt deg hvor mye du skal bruke på høytalere? Det finnes jo mange bra løsninger hvis du går opp i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er en grei pris å starte på. Blir jeg hekta på hi fi og vil ha bedre (noe jeg ofte gjør)...så kan vi ta det siden. Synes 5 000 kr er en helt fin pris å begynne på. Skal ha litt penger til kjøleskap, komfyr..og annet sånt som er kjekt å ha i en leilighet. *S*

AKIRA

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får hva man betaler for. Jeg testet dette hos HFK og ble litt skuffet. Selv om høyttalerne er er meget små og flate, hadde jeg allikevel ventet litt mer sprut i lyden (ut fra det folk hadde sagt på forumet).

Jeg anbefaler på det sterkeste å prøve høyttalerne før du kjøper. Jeg ville heller prøvd å få tak i et brukt KEF sett eller liknende. Men det er bare min mening !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro har 2 serier som er penere og billigere enn Trio. Allroom og Cinema

Cinema Room settet kan kjøpes for 3130SEK, priser i Norge kjenner jeg ikke til.

www.audiopro.se

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Jeg synes dette er en grei pris å starte på. Blir jeg hekta på hi fi og vil ha bedre (noe jeg ofte gjør)...så kan vi ta det siden. Synes 5 000 kr er en helt fin pris å begynne på. Skal ha litt penger til kjøleskap, komfyr..og annet sånt som er kjekt å ha i en leilighet. *S*

AKIRA
    Kjøleskap??
    Bare legg salamien på trappa :lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller godkjent til prisen, uten tvil. Man får det man betaler for. I forhold til større systemer kan det være en mister noe i "midten" med en slik løsning, men fullt ut godkjent...

Litt OT: Har subben tilsalgs dersom du skulle være interessert i to .... :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syv høyttalere? Hva med DALI Trio pluss en Concept senter? Det tror jeg kunne bli bra, og gi gode muligheter for senere utbygging (f.eks. Concept 2 eller 6 i front senere, om du vil).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Syv høyttalere? Hva med DALI Trio pluss en Concept senter? Det tror jeg kunne bli bra, og gi gode muligheter for senere utbygging (f.eks. Concept 2 eller 6 i front senere, om du vil).
    Er nok ikke noe hi fi buff, så du må nok utdype litt mer om hva "Concept senter" er for noe. Hva vil fordelen være og hva koster noe slikt?

AKIRA

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKIRAx27
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er nok ikke noe hi fi buff, så du må nok utdype litt mer om hva "Concept senter" er for noe. Hva vil fordelen være og hva koster noe slikt?

AKIRA
    Her mener han nok en høytaler som heter Dali Concept. Den serien har en center variant, og det er nok den han tenker på........ Koster ca 1200,-.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •