B&W 750, 800 eller Velodyne SPL1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 750, 800 eller Velodyne SPL1200

Hei, jeg skal ha en subwoofer til mine B&W703. Er det noen av dere som har A-B testet f.eks 750 mot asw800? Og kanskje har noen komentarer til SPL1200 ? Dere ser utifra prisene mitt budsjett. 15-20k. Suben skal generelt fungere til musikk. Jeg har testet 750 og SPL1000, og de spilte utrolig kontrollert, og mye detaljer strømma ut. Men jeg rakk ikke å dra på skikkelig, har litt på følelsen at SPL1200 er en mere gjennomført sub, men BW har jo levert varene de også . SWA800 har jeg ikke testet enda, håper den nesten ikke faller ismak pga pris .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir kanskje noe OT i forhold til de modellene du nevner, men jeg vil på det sterkeste anbefale en av SVS sine subber. Jeg testet disse i går og ble mektig imponert.

www.svsubwoofers.com

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har troa på SVS i hjemmekino, men tror ikke de kan formidle alle detaljene som faktisk finnes i musikk slik de jeg har sett på kan. Men jeg har aldri hørt SVS, og skulle jeg hatt hjemmekino i en bunker eller alene på en øde øy så tror jeg SVS hadde vært kult .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er detaljene i bassen du snakker om går jeg ut fra. Er det noe SV Subwoofere kan er det å formidle detaljer i det frekvensområdet. Du vil sikkert ikke la den spille noe over 60-80hz uansett. Og i området under dette er SVS konge.

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velodyne sin spl serie er utrolig bra til musikk, men litt for knapp(iallefall 8 og 10`eren) for hjemmekino.
    De e raske og meget detaljerte, de har bra med krefter og ikke minst leverer utrolig mye kraft iforhold til størrelsen. lånte 10`eren noen dager og den låt supert ilag med mine AV høytalere iallefall på musikk.
    E kan ut i fra den lille tiden e fikk prøve den iallefall anbefale den, men du bør absolutt få teste den skikkelig selv før du eventuelt handler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •