Høytalere til Harman/Kardon AVR 330? SA 1550 vs B&W 603?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Harman/Kardon AVR 330? SA 1550 vs B&W 603?

Har nettopp anskaffet meg H/K AVR 330. Denne ble valg framfor Denon AVR 2805. Da jeg selvfølgelig trenger noen høytalere også hadde jeg satt pris på om noen kunne gi meg råd i forbindelse med høytaler valg. Jeg har foreløpig hørt på Dali, SA 1550, og B&W 603. Mitt øre falt for lyden fra de to sistnevnte.

Har hørte SA på H/K og B&W på Denon. Da jeg har H/K er jeg noe usikker på kombinasjonen B&W og H/K. Likte forsåvidt SA på H/K. Synes det var en smule lite bass på SA, noe som var bedre på B&W.

Er det noen som har noen erfaringer med hvilke høytalere som går til H/K. Hva er den beste kombinasjonen av de to overnevnte?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min kjører H/K AVR 230 sammen med 603 og er veldig fornøyd med det. Selv synes jeg også at B&W passer bedre sammen med H/K enn Dali.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for B&W, har selv eid et par 603S2 på en H/K AVR430. Det spilte utrolig pent sammen. Erfaringen min med SA er ikke like omfattende, men jeg synes de mangler litt bass. Synes også SA koster for meget sammenlignet med hva det gir av lyd. Tror man betaler en hel del ekstra for designet, dvs 4 mellomtone/basser er vel dyrere enn 2 selv om de er små?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. I mitt øre var SA og B/W like god på diskant og mellomtone, men på bass var B/W noe bedre. Spørsmålet er jo da, vil det bli for mye bass med en sub? Synes det må være en balanse der, for mye av en ting blir feil for meg.

Ble litt små forelsket i designet til SA så det er synd at de kommer dårligere ut med tanke på bass. Men med tid skal jeg jo ha en sub.

Finnes det andre høytalere som er lik i lyden som det kan være verdt å ta en titt på før man kjøper?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, blir ikke for mye bass med sub. Bare å stille den inn riktig det, selv om det ikke alltid er like enkelt.

Det er klart, er subben helt håpløs kan det jo være litt vanskelig å få stilt den helt rett...

Jeg tror det vil være vanskeligere å få til en bra overgang mellom sub og SA iom at de har såpass små og forholdsvis raske elementer som ikke spiller så dypt. Det setter høyrere krav til subben som da må henge bedre med lenger opp i frekvensområdet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke 603S3 heller noen stygg høytaler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, designet på B&W er ikke så ille det heller.

Var å hørte på de forskjellige høytalerene i dag. Lurer på om jeg skal gå for System Audio til tross for at de mangler noe bass. I mitt øre ble B&W noe flat i lyden i forhold til SA. Den virket som den holdte igjen litt av lyden. Bassen derimot var noe dypere. Men overall så var lyden mer livlig på SA.

Med det samme jeg var der hørte jeg også på Dali Suit 2.8, var ikke så aller værst den heller, nedsiden med den for min del var at stemmen ble noe borte. Kan også være ett alternativ. At det skal være så forbasket vanskelig å plukke ut en høytaler!

Vurdere også å kjøpe H/K dvd 22, ble litt skuffet da jeg la i en CD og den ikke villle spilles pga at CD var sperret for kopiering. Har spilt den på masse CD-spillere tidligere men ikke møtt dette problemet tidligere. Er dette en svakhet på H/K dvd spillere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterkere har du hørt de på? Hvis du fremdeles hører SA på HK så er det godt mulig at det er den som står for livligheten. Denon og HK er så forskjellige i lyd som noe kan være. Og nettopp det at all musikk hørtes så mye "gladere" ut var det som fikk meg til å velge HK fremfor Pioneer, Denon og NAD sist gang.

Hvis du likte Suite 2.8 så burde du kanskje vurdere Evidence 470. Den er bedre enn Suite til absolutt alt, og den er meeeeget god til stemmer.

Jeg har selv Evidence 470, hadde før det Audio Pro Avantek Nine. Avantek var en dyrere høytaler enn Evidence, men stemmer fremstår meget bedre på Evidence.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sist hørte på B&W var det via en NAD forsterker. Synes det var noe flat lyd. Jeg er selv i besittelse av en H/K avr 330. Mener du B&W vil bli mer livlig med H/K?
    Utfordringen blir at B&W selges på Hifi-klubben og de selger ikke H/K så jeg får ikke hørt de to sammen.

Hørte også på Dali Suite via NAD, den var mer livlig i mitt øre, men det kan være et Dali er en noe mer lettdreven høytaler? Men hvis det er sånn at H/K livner til musikken kan det jo hende at Dali Suite blir litt for livlig.

Liker lyden på SA veldig godt sammen med H/K men er bekymret for at jeg vil savne de dype tonene. Spesielt når det kommer til film.

Skal sjekke ut de evidence høytalerene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke rart du synes B&W låt flatt og dårlig når du hørte det på NAD. Det er virkelig er dårlig combo. Har selv testet 603 og 604 på NAD, og det låt helt forferdelig i mine ører. Totalt livløst.

Skal legge til at det ikke er nyeste generasjon NAD jeg har hørt det på (noen år siden). Selv om NAD nok har ferbedret seg noe med tiden, bør du nok vurdere å teste B&W på noe annet før du bestemmer deg.. Deponér på de eller noe, det skal ikke være noe problem. Da kan du teste de på H/K eller hva du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti:

Hva slags sub ville du anbefale til SA? Ville subelectro 200 gjøre susen?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SD
    Kenti:

Hva slags sub ville du anbefale til SA? Ville subelectro 200 gjøre susen?
    Ja, jeg tror Sub Electro 200 vil være et bra valg. Den har fått mye skryt for sine musikkegenskaper, som er veldig viktig om den skal brukes sammen med SA. sine høyttalere. Ikke helt tilfeldig kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD og Suite serien passer veldig godt sammen. Jeg kjøpte først en NAD T753 etter å ha hørt den på Suite 2.8. Men hjemme hos meg selv lød det ikke så godt, så den ble levert tilbake.

Har du ikke muligheten for å ta din egen forsterker med i klubben? Tror ikke de vil ha noe imot å la deg prøve høytalerene på den.

Nå kjenner jeg ikke helt til prisene i Norge, men noen subalternativer burde være SE200, B&W ASW675, Audio Pro Ace Bass 2 og min personlige favoritt, Infinity Kappa Sub.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde avr 330 og 603 og det er en go kombo det! vart dog litt skarp i diskanten men kan være rommet mitt som var for lite, 603 trives jo best i litt større rom hørte jeg rykter om..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .