PSB Image T45, Infinity Beta 40 eller JBL Northridge E 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Image T45, Infinity Beta 40 eller JBL Northridge E 80

Jeg er på utkikk etter nye høytalere og vurderingen er mellom tre merker. Prismessig er disse høytalerene ganske like, men ettersom jeg ikke har hørt noen av disse høytalerene selv. Lurte jeg på om det var noen som hadde noen gode/dårlige erfaringer å tildele meg. Og eventuelt om det er noen som kan anbefale ett av merkene fremfor de andre. Alle tilbakemeldinger og meninger tas i mot med takk.

Når det gjelder mitt bruk, så er vel fordelingen mellom film og musikk 60/40. Men kunne tenke meg en allround høytaler, som passer bra til det meste.

Høytalerene det står mellom er:

PSB Image T45
    Infinity Beta 40
    JBL Northridge E 80

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av de over lengre tid, men vil anta at JBL er mest egnet til film og PSBen en mer allround-høyttaler. Kommer litt ann på hva slags musikk du hører på når du hører på musikk også.

Skal du bruke sub? Evt. til musikk i tillegg til film?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder musikk hører jeg mest på Trance og Eurodanse, men pop generelt. Har en sub som jeg kommer til å beholde. Det er en XTZ 10" som jeg har kjøpt gjennom fyndbörsen.se. Jeg skrev i det første innlegget at jeg ikke har hør noen av de høytalerene, men kom på at jeg har hørt PSB høytalerene. Det var da i ett veldig stort lokale og bare de, så hadde ikke da noen av de andre å vurdere opp mot, så det gav meg ikke noe spessielt intrykk i grunn. Derfor er jeg litt usikker.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T45 spiller godt. er og en av referansene til lydogbilde...
    hadde northridge 90 her en helg, de spiller ikke bra. veldig farget...sammenlignet da med noen image 5t (forrige modell) som viste de litt ryggen. i form av naturlig klang, åpenhet osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg skrev mitt innlegg så vurderte jeg PSB Image T45 og Infinity Beta 40 som de strerkeste kandidatene (med PSB som en liten "favoritt"). Så med andre ord kan jeg se bort fra JBL Northridge E 80. Og heller finne ut hvem som er best av PSB og Infinity. Men tar likevel imot meninger om JBL Northridge E 80 om det er noen som har posetiv erfaringer med de. Altså mener det er en god høytaler og at jeg absolut ikke bør utelukke de. Takk for tilbake meldingene så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om det er noen der ute som har høytallere i PSB Image serien. I så fall hadde det vært ålreit og hørt tilbake melding om disse. Hvordan dere synes de høyttalerene er. Da både i forhold til musikk og hjemme kino bruk. Og om dere mener dette er en bra høyttaler i sin prisklasse.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydogbilde hadde test et par måneder tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her selv den utgående PSB Image serien (6T), og er vel fornøyd med lyden! Eneste er vel at dei "sliter" litt med Hard, hard, hardRock... men det er vel muligens eit "problem" du silpper, om du bruker litt mer penger på forstrerker (har selv Yamaha RX-V1400)

Er bra trykk i disse, men eg er "Bass typen" så fikk meg en PSB SubSonic 6i i tillegg, Rocke konge på film ja!

Har testet flere sett, og kommet frem til at PSB er best, hvertfall til mitt bruk! (Er ikke misunneleg på kompisene mine nei..) :lol:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den gamle serien er ok, men de nye er en del bedre. særlig diskanten i gamle serien og øvre mellomtone som kan bli til dels temmelig hard i lyden. prøvde mine 5t på minst 4amper. bare rørampen gjør det behagelig på høye lydnivåer med rock etc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    den gamle serien er ok, men de nye er en del bedre. særlig diskanten i gamle serien og øvre mellomtone som kan bli til dels temmelig hard i lyden. prøvde mine 5t på minst 4amper. bare rørampen gjør det behagelig på høye lydnivåer med rock etc
    Det virker som om du har svaret på det jeg har lurt på lenge.. 8)
    Synest selv at diskanten kan være noe hard i mine T6,(Noe som blir bedre og bedre etter hvert som eg spiller) og har byttet flere diskanter, men har lenge lurt på om den nye serien diskanter er bedre? Noen sier det, andre mener det er samme diskant..

Det som var planen, var å montere nye typen diskanter i T6'ene mine.. Er dette mulig, teknisk og ikke minst lydmessig? eller blir det heilt ræva i forhold til dei resterende ellementene/delefilter?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skulle vel være mulig, men delefrekvensen er også trolig endret litt da forrige versjon hadde litt trappetrinn steg fra mellomtone til diskant...
    send en mail t en av selgere i interconnect. de svarer som regel....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vel egentlig bestemt meg for PSB Image T45 når det gjelder de tre som jeg nevnte i starten av tråden. Men kom til å kikke litt på DALI Blue 5005 hos hifiklubben. Noe som igjen gjorde meg litt usikker :?. Klart, for å ta en avgjørelse til slutt må jeg jo høre på de aktuelle høyttalerene, men ganske ålreit å høre erfaringer og meninger fra dere andre også synes jeg Noen som har noen meninger/erfaringer når det gjelder DALI Blue 5005 vs. PSB Image T45?

Takk for alle svar så langt :wink:

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ta T45, du får ikke bedre for pengene

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de spiller GARANTERT ræva av 5005. :wink:

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv T45 og de er jeg stor fornøyd med!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du kjøpte deg T45 vurderte/hørte du på noen andre høyttalere da, som du samenlignet med. Hvor kjøpte du forresten dine T45 høyttalere, og hva gav du for dem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •