Komplett høytaller sett fra samme produsent? Viktighet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett høytaller sett fra samme produsent? Viktighet?

Tatt fra Dolby sine hjemmesider.

Most speaker manufacturers offer complete home theater systems, usually based on a satellite/subwoofer configuration. You're assured of speakers that match sonically (and cosmetically). Generally, the satellite speakers in these systems are shielded, so they can be placed close to your TV set. If your stereo speakers are not shielded, don't place them too close to the TV. (They're too close if the picture starts to distort.)

If you're expanding a stereo system and want to keep the speakers you have, try to stick with the manufacturer of your current speakers when you choose your center channel, surrounds and subwoofer. Most speaker manufacturers can offer advice on complementary models.
    Er det så mye å hente? Jeg kjører Dynaudio som front. En diger 15" proson som bass, et par rævva eltax bak "byttes ut med Energy Veritas 2.0i". Har en eltax senter nå men den heiv jeg ut 3 etasjer og ned på asfalten for den høres for jævlig ut. Kjører phantom senter istendenfor. Blir muligens en Energy senter imorgen.

Men syns dere dette er et litt "Bredt oppsett" Noen med gode erfaringer fra å kjøre alt likt? dvs 5.1 samme høytaller produsent samme serie osv. Mulig romkorreksjonen på forsterkeren min hjelper litt her da.. Men ja.. noe å hente? mye å tape på å kjøre ulike høytallere overalt?
    Alle erfaringer er av interesse..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har bare gode erfaringer med et merke rundt hele, samme familie høytalere oxo.

Energy Veritas 2.4i front
    Energy Veritas 2.0C center
    Energy Veritas 2.0r som bakhøytalere

Disse fungerer helt fint sammen med en Yamaha DSP-AZ1 forsterker

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør helst ha likt i front, og likt bak. at de foran og de bak er av forskjellig type spiller ikke like stor rolle, da man hører lyden bakfra annerledes. Jeg har også hørt at phantom senter er bedre enn feil senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Man bør helst ha likt i front, og likt bak. at de foran og de bak er av forskjellig type spiller ikke like stor rolle, da man hører lyden bakfra annerledes. Jeg har også hørt at phantom senter er bedre enn feil senter.
    Har testet litt rundt og erfart også at phantom senter er beste løsning foreløpig.. Funnet ut at jeg skal hive senteren i containeren ved neste anledning.
    Jeg satte forøvrig opp et par høytallere på spikes med gode resultater. (sto på filt puter før) Men nå blaffrer det i front høytallere. DVS når dekselet foran elementet er på så hamrer den inntil høytalleren.. Noen tips? bare ta dem av er kanskje eneste løsning? dobbeltsidig teip?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingen ting å si hvem som har produsert høyttalerne. Imidlertid bør de likne på hverandre klangmessig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •