Nye høyttalere + div annet til 40m2 hjemmekino-rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere + div annet til 40m2 hjemmekino-rom

Har bestemt meg for å flytte hjemmekinoen til stua oppe som er på ca. 40 kvadratmeter. Lerret blir vel ca. 3m bredt, Epson TW-100 prosjektor. Stua blir også mye brukt til fester, så høyttalerne må kunne spille relativt høyt og tåle en trøkk, samtidig som jeg vil ha bra lyd til musikk og film.
    Må ha receiver, DVD-spiller, lerret og høyttalere.

Har foreløpig tittet på dette:

- Receiver: Yamaha RX-V1500
    - DVD-spiller: Pioneer DV-575A
    - Lerret: Projecta Elpro electrol 300x173 16:9 motorisert

- Fronthøyttalere: PSB Image T65
    - Centerhøyttalere (foran+bak): PSB Image B25
    - Bakhøyttalere: PSB Image B15
    - Sub: PSB Subsonic 8

Høres dette fornuftig ut ?
    Vil SubSonic 8 holde til 40m2 eller bør jeg f.eks gå for 2 stk. SubSonic 6i evt. 2 stk. Subsonic 8 ?
    Greit å bruke PSB Image B25 til center ? Vil helst ikke ha "liggende" type center.
    Det holder vel med en center bak ? Receiveren har vel utgang for 2, men jeg regner med at det holder med en ? Eller bør jeg kjøre 2xB15 bak også... (da blir det en B25 til overs

Vil ellers tro at RX-V1500 matcher disse ganske bra effektmessig ?

Kommer til å kjøpe alle høyttalerne i lys lønn. En av grunnene til at jeg har satt opp PSB er at IT-distributørene vi bruker på jobben fører dette merket.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg uttale meg som en ekspert her på forumet men jeg har RXV- 2500. Jeg har problemer med at den leverte for dårlig til front høytallerne. (Dynadio countour 1.8)
    De låt litt bedre med en effektforsterker som jeg lånte men jeg har ikke råd til mer utstyr nå så den måtte jeg gi tilbake. Fikk heller låne en sub og det fylte annlegget godt. Ble en varmere lyd og det bedre "party annlegg" pluss at de nedre bass områdene ble mer definert "i action filmer med mye brumle lyd"

Men jeg vurderte også å bytte ut alt i PSB , men jeg tror som sagt det har mye med hvor lette eller tungdrevne høytallere du har. Har ikke testet den forsterkeren på noen lettere høytallere men det hadde vært interessant. Men tror ikke PSB er noe dumt til den forsterkeren =) Og sub er heller ikke å forakte. Den forsterken setter opp systemet og når den har en sub koblet til så hjelper det på musikken også.
    Håper det var noenlund et svar?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du lage fest i stua og imponere kompiser under filmseanser så kjøper du Klipsch RF-7, dette er et par som spiller sinnsykt(!) høyt og trøkker Meget godt!
    Men for å få trøkt ut maks av disse så må du nok tenke i andre baner enn bare en ren receiver! Her anbefales effekttrinn, selv om høyttalerne er relativt lettdrevne.....

Her bør du sende en PM til Klipsch her på forumet å spørre hva han har å si om dem :wink:

Link

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •