Hvilken musikalske sub til mitt anlegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med REL Q serien?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    partymusikk
    Spiller man bare slikt holder det lenge med CV. Jeg spiller ikke bare slikt. Faktisk spiller jeg ikke slikt i det hele tatt. Jeg ville mye heller kjøpt en rask sub enn en hardtslående sub, om jeg måtte velge.

Stemmer også for SubElectro og Ace-Bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis musikk er viktig for deg bør du lytte til Infinity Kappa.

På papiret er dens unike egenskaper aluminiumskeramikk element og RABOS romkorreksjon.

Den er oppgitt til 220w og 25hz. Men i motsetning til Audio Pro og SA er effekten ikke målt i peak. Ace Bass 2 har jeg hatt før, og den kommer ikke i nærheten av de oppgitte 18hz, men stuper under 30hz. Min Kappa spiller ned til 20hz innenfor -2db.

Den er ekstremt musikalsk, Ace Bass i sammenligning høres komprimert ut.

Romkorreksjonen kan være viktig for deg, den vil uansett gjøre det enklere å finne en plass hvor subben spiller godt.

http://www.eurodesign.no/eksempler/eyefi_eks.pdf

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hvis musikk er viktig for deg bør du lytte til Infinity Kappa.

På papiret er dens unike egenskaper aluminiumskeramikk element og RABOS romkorreksjon.

Den er oppgitt til 220w og 25hz. Men i motsetning til Audio Pro og SA er effekten ikke målt i peak. Ace Bass 2 har jeg hatt før, og den kommer ikke i nærheten av de oppgitte 18hz, men stuper under 30hz. Min Kappa spiller ned til 20hz innenfor -2db.

Den er ekstremt musikalsk, Ace Bass i sammenligning høres komprimert ut.

Romkorreksjonen kan være viktig for deg, den vil uansett gjøre det enklere å finne en plass hvor subben spiller godt.

http://www.eurodesign.no/eksempler/eyefi_eks.pdf
    Virker klart spennende denne også. Den må vel da oppdrives brukt, og det kan vel by på noen utfordringer.......

Ellers skal jeg høre nærmere på SubeElectro 200 sammen med mine Mi3 i snart hos min lokale HFCK, da regner jeg med å få dannet meg et inntrykk av hva som er bra, og hva jeg evt. savner......

Og til de som er fristet til å skrive "skikkelig sub-bass fra SVS" så har jeg testet disse, og er fullt klar over hva de klarer........ :wink: Men etter min smak er de ikke bra til mitt musikkbruk i denne prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS kan settes opp til å spille sinnsykt bra på musikk, i mine anlegg er subbene satt opp for maksimal hjemmekino effekt.
    (Du skulle hørt når tuben min sto i front i stuen, det hadde du likt Anfield!)

Anfield, de subbene dere snakker om er jo ikke SUB woofere, men kun woofere, mangler jo en halv oktav!

Oppfattes kanskje som "raske", men i virkeligheten er de bare mangelfulle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    SVS kan settes opp til å spille sinnsykt bra på musikk, i mine anlegg er subbene satt opp for maksimal hjemmekino effekt.
    (Du skulle hørt når tuben min sto i front i stuen, det hadde du likt Anfield!)

Anfield, de subbene dere snakker om er jo ikke SUB woofere, men kun woofere, mangler jo en halv oktav!

Oppfattes kanskje som "raske", men i virkeligheten er de bare mangelfulle.
    Enig i det, Dag. Men jeg står fremdeles på at det er viktigere at subben går "til bånns" på film og dens effekter, enn at jeg skal sitte med 18hz-svingninger i buksebretten når jeg sitter med et glass øl eller rødvin og nyter den siste Solveig Slettahjell-plata! Ekspempelvis den Sting-snutten du spilte for oss var ufattelig imponerende, men jeg nøt det ikke et sekund! Til det var lydnivået og trykket ALTFOR høyt for min smak.

Jeg ønsker ikke disse "ekstrem-opplevelsene" i musikk. I prisnippet mener jeg at musikk lyttes best til i stereo (les: 2 stk høytalere), men dersom disse alene ikke kommer lengre ned enn 40-45hz, kan det mangle litt for den maksimale nytelsen. Men jeg trenger ikke dermed å bunne ut 18hz i "ørten" dB...... :wink:

Så du ser, Dag, behovet hver enkelt av oss har er forskjellig, og det er ulike oppfatninger om hva "god sub-bass og bass" er. Men som sagt mange ganger før; til filmbruk er jeg helt enig med deg. Dersom det blir en SVS-sub på meg så er eneste alternativ en PB10, de andre blir plasseringsmessig for store.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter selv fremdeles å teller litt på knappene. Jeg er redd for at en SVS ikke vil gi meg samme den nyanserte bass som Kappa subben har. Bekymring #2 går på hva min kjæreste vil si hvis jeg trekker et sånt loddent rørmonster inn i huset. Jeg kan heller ikke selv si at jeg selv synes at SVS subbene er et vakkert syn, men jeg regner med at dens indre kvaliteter oppveier for dette.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke så fæl når du har blitt vant til den...
    Selv om min bedre halvdel prestert å si "Den ser ut som et utendørs askebeger"
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Jeg ser at det er en B&W ASW 2500 tilsalgs i "torget" nå. Det er vel en bra subwoofer? Har aldri hørt noe annet i hvertfall. Jeg har faktisk hørt denne selv med samme høyttalere som mine i Tromsø men jeg var ikke der for å høre den så jeg har ikke noen inntrykk annet enn at den er liten.

Har lyst på den! :lol:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men jeg står fremdeles på at det er viktigere at subben går "til bånns" på film og dens effekter, enn at jeg skal sitte med 18hz-svingninger i buksebretten når jeg sitter med et glass øl eller rødvin og nyter den siste Solveig Slettahjell-plata! Ekspempelvis den Sting-snutten du spilte for oss var ufattelig imponerende, men jeg nøt det ikke et sekund! Til det var lydnivået og trykket ALTFOR høyt for min smak.

Jeg ønsker ikke disse "ekstrem-opplevelsene" i musikk. I prisnippet mener jeg at musikk lyttes best til i stereo (les: 2 stk høytalere), men dersom disse alene ikke kommer lengre ned enn 40-45hz, kan det mangle litt for den maksimale nytelsen. Men jeg trenger ikke dermed å bunne ut 18hz i "ørten" dB...... :wink:
    En sub MÅ jo ikke presses max hele tiden da... receiveren min støtter forskjellige innstillinger for de forskjellige lydformatene, og for stereo kan jeg da skru ned sub inntil -10db alt etter hvor mye jeg ønsker å dempe den... Skal jeg dempe mer enn det må jeg skru ned gain på sub'en.
    Ville tro mange receivere har noe tilsvarende...

Så da gjelder bare å finne en mellomstilling for gain, og redusere for stereo og øke for film

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    En sub MÅ jo ikke presses max hele tiden da... receiveren min støtter forskjellige innstillinger for de forskjellige lydformatene, og for stereo kan jeg da skru ned sub inntil -10db alt etter hvor mye jeg ønsker å dempe den... Skal jeg dempe mer enn det må jeg skru ned gain på sub'en.
    Ville tro mange receivere har noe tilsvarende...

Så da gjelder bare å finne en mellomstilling for gain, og redusere for stereo og øke for film
    Enig i det, Diablito. Godt poeng! Men SVS er noen kraftbeis av noen subber, det har jeg opplevd. Men det er eksempelvis Cerwin Vega sine høytalere også. Og poenget mitt er at en fyller ikke stua si med CV-høytalere dersom en primært hører på jazz, soul og akustisk musikk............ :wink: :wink: (Uten sammenligning forøvrig 8) 8) )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Audiovector M-sub Signatur? Noen som har erfaringer med den? Hvordan er den å plassere med slaveelement på baksiden tro?

Jeg har voldsomt lyst på en sånn på grunn av utseendet men vet ingen verdens ting om hvordan den spiller.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal ikke denne være smart da?
    den er også veldig kompakt og solid.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og prisen er god, men er det nok og går den dypt? Jeg må ha noe som også merkes litt på film enn fronthøyttalerne jeg har nå. Aller helst ønsker jeg å kjøre frontene som "small".

Foreløpig er det System Audio Subelectro 200 som er mest aktuell. Hadde lyst på en brukt Audiovector M-Sub signatur men har ikke lest noe bra om den modellen, bare dårlige erfaringer her på forumet.

Det nærmer seg kjøp og jeg har ikke bestemt meg. :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •