H800 eller MS4 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 187
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Argh
    Testet forforsterkeren tact sda 2175 med PM-250 og Dali Helicon, det var heftig.
    Testet effektforsterken tact 2175 med classe forforsterker og daliene, synes PM'ene var endel bedre ja.

Skulle ønske Tact kunne lage en surrond prosessor ala Sda 2175, har trua på at det kunne bli noe stort.

Nå har det seg en gang sånn at SDA 2175 som du refererer til her, er den rene EFFEKTFORSTERKEREN, slettes ingen forforsterker. Så jeg er litt forvirret over hva du egentlig har testa her.. :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolket det som en surroundforsterker a-la receiveren Sony 3000ES.

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, steroforsterkeren heter SDA(I) 2175.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er ikke jeg noe annet enn medlem i de glade amatørers klubb, men jeg var med a|ex på seansen han beskriver hos HFK Drammen (riktignok etter en strevsom Oslo-tur), hvor H800 ble kjørt på både Denon AVC-A1SRA og Tact SDAI2175.

som jeg sa da, sier jeg nå, tacten virket tørr, og manglet dynamikk og gjorde det ikke til en positiv opplevelse. det ble kjørt med og uten sub på begge forsterkerne, og tacten kom ikke spesielt godt ut. jeg mener personlig at denonen hadde mer innlevelse og sprut enn tacten (selv om tacten skal ha mer effekt enn denonen). lydbildet var mer livlig med denon enn med tact, noe som gjorde at jeg rynket litt på nesen over hva tacten kan prestere.

tacten ble reddet litt inn av subben da den ble koblet til, men uten sub var den ikke noe som skreiv seg opp på innkjøpslista mi.

smaken er som baken a|ex

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan være enig i at denonen produserte mer bass og fyldighet enn tact'en (noe som selvfølgelig er å foretrekke på de michael-jackson sporene vi kjørte den på), men jeg synes ikke det den produserte var særlig bra. Tact'en går for å være ekstremt nøytral, noe som sikkert er en av årsakene til at den virket mer tørr og ikke så festlig straks vi koblet den til. Men etter å ha vært gjennom noen sanger av forskjellige art, og spesielt etter tilkobling av sub for å få litt mer trøkk i bånn, synes jeg mellomtone og diskant utmerket seg som en helt annen opplevelse på tact'en enn på denonforsterkeren, altså en mer positiv sådan :wink:

Og bare så det er sagt, med sub i tillegg var absolutt ikke noe å utsette på skyvet i bånn!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At TacTen klarte seg bedre med sub i bunnen er nok ikke så rart. Da slapp den jo å bruke så mye krefter i bassen...
    Har for øvrig en motforestilling mot at nøytral er det samme som tørr og lite festlig. Hvis man har hørt nøytrale effekttrinn med mye krefter, så er de gjerne svært så festlige.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...selvfølgelig, jeg er også tilhenger av den nøytrale, ekte lyden. Men korte seanser med farget imponatorlyd kan også virke umiddelbart som svært artige saker, helt til man oppdager at det ikke blir "riktig" .. :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten synes jeg at mellomtone og diskant ble fremhevet på en helt annen og mye bedre måte med tacten etter at subben ble koblet til! Og det er jo her den ofte har fått kritikk..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får lyst til å konkludere at TacTen yter best når den slipper å spille bass.
    Men jeg har bare hørt den en gang, så jeg har ikke voldsom erfaring. Den gangen var det faktisk ikke TacTen jeg var der for å høre, men Dali-høyttaleren. Og jeg ble svært skuffet. Det KAN ha vært Dali H400 som var dårlig eller akustikken i rommet som var dårlig, men etter det jeg har hørt av andre, så må det være TacT og Helicon som matcher hverandre dårlig. Jeg har ingen annen forklaring på at produktene hver for seg får gode kritikker og likevel låt så dårlig sammen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm og jeg var på hifiklubben i drammen på mandag. vi måtte selvfølgelig prøvekjøre helicon 800 og tact'en som sto i demorommet nede. La det være sagt med en gang, det låt lite imponerende. ikke pga produktene men på grunn av rommet. i lytteposisjon var bassen faset ut. gikk man litt rundt i rommet dukket det opp godbass flere steder, men ikke i lytteposisjon. diskant/øvre mellomtone ble også beskjemmet med refleksjonene fra sideveggen. alt i alt et ganske elendig rom som ødelegger mye for på papiret gode produkter. får snart 800 på hjemlån. da tenker jeg det blir andre boller

ps, skal man høre på utstyr i drammen, be de om å flytte høytalerne opp i andre etasje. der er lytteforholdene meget bedre
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du bruker ord som "imponatorlyd" litt galt nå a|ex, kanskje for å prøve å redde tact'en. jeg er slettes ikke enig i at denon'en produserte "imponatorlyd". når lyden den produserer er mer engasjerende og livlig, betyr det at tact'en er for tilbakeholden og kjedelig, ikke at denon'en operer med "imponatorlyd".

og at nøytral lyd er "tørr og kjedelig" er bare tull, da nøytral lyd betyr at lyden gjengis slik artisten(e) mente den skulle være.

men for all del, det er du som skal velge komponenter til din kino

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de gamle er eldst. kjøp et brukt effektrinn;

eller midgard kanskje. tror uansett du får mer liv i h800 enn med tact.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gorm og jeg var på hifiklubben i drammen på mandag. vi måtte selvfølgelig prøvekjøre helicon 800 og tact'en som sto i demorommet nede. La det være sagt med en gang, det låt lite imponerende. ikke pga produktene men på grunn av rommet. i lytteposisjon var bassen faset ut. gikk man litt rundt i rommet dukket det opp godbass flere steder, men ikke i lytteposisjon. diskant/øvre mellomtone ble også beskjemmet med refleksjonene fra sideveggen. alt i alt et ganske elendig rom som ødelegger mye for på papiret gode produkter. får snart 800 på hjemlån. da tenker jeg det blir andre boller

ps, skal man høre på utstyr i drammen, be de om å flytte høytalerne opp i andre etasje. der er lytteforholdene meget bedre
    Den manglende bassen du refererer til hadde sikkert dukket opp om dere hadde kjørt på med subwooferen i tillegg - uten ble det ikke så artig. Jeg kommer uansett til å kjøre subwoofer i mitt blivende oppsett, så sånn sett er jeg meget fornøyd med hva tact'en kunne vise til

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    tror du bruker ord som "imponatorlyd" litt galt nå a|ex, kanskje for å prøve å redde tact'en. jeg er slettes ikke enig i at denon'en produserte "imponatorlyd". når lyden den produserer er mer engasjerende og livlig, betyr det at tact'en er for tilbakeholden og kjedelig, ikke at denon'en operer med "imponatorlyd".

og at nøytral lyd er "tørr og kjedelig" er bare tull, da nøytral lyd betyr at lyden gjengis slik artisten(e) mente den skulle være.

men for all del, det er du som skal velge komponenter til din kino
    Jeg sa heller ikke at denonen produserte imponatorlyd, det jeg sa var at den produserte en mer farget lyd enn tact'en, og en mer ukontrollert bassgjengivelse. Videre sa jeg at imponatorlyd (uten referanse til noe spesielt produkt) kan virke artig og engasjerende for en stakket stund. Engasjerende og livlig er betegnelsen jeg ville brukt da subwooferen ble koblet til oppsettet med tact'en - skikkelig skyv i bånn, men nøytralt og behagelig i toppen! Det virker som det heller er du som mener at en nøytral og ekte lydgjengivelse er tørt og tilbakeholdent, petter? :P For det er akkurat det tact'en varter opp med, den verken legger til eller tar noe fra det som ligger lagret på plata, men presenterer det akkurat slik er ment.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching med galt produkt kan selvsagt stikke kjepper i hjulene for den riktige lyden, men hvorvidt H800 eller tact'en passer sammen eller ikke betyr lite for meg nå, da jeg har bestemt med for et oppsett med B&W FPM6+sub

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

men for all del, det er du som skal velge komponenter til din kino :D
    Jeg sa heller ikke at denonen produserte imponatorlyd, det jeg sa var at den produserte en mer farget lyd enn tact'en, og en mer ukontrollert bassgjengivelse. Videre sa jeg at imponatorlyd (uten referanse til noe spesielt produkt) kan virke artig og engasjerende for en stakket stund. Engasjerende og livlig er betegnelsen jeg ville brukt da subwooferen ble koblet til oppsettet med tact'en - skikkelig skyv i bånn, men nøytralt og behagelig i toppen! Det virker som det heller er du som mener at en nøytral og ekte lydgjengivelse er tørt og tilbakeholdent, petter? :P For det er akkurat det tact'en varter opp med, den verken legger til eller tar noe fra det som ligger lagret på plata, men presenterer det akkurat slik er ment.
    du hinta rimelig bra til at det var denon som produserte "imponatorlyd" i innlegget du skreiv 12/01/2005, 13:33. jeg syns du prøver å prakke på meg en mening at jeg foretrekker imponatorlyd..

men presenterer det akkurat slik er ment
    vil ikke si denonen er mer farget, heller at tacten ikke fikk fram alt. det er i værtfall en forsterker jeg ikke kunne tenkt meg (noe jeg tydeligvis ikke er helt alene om å mene).

dessuten er det en forskjell på tacten og denonen når det var med sub tacten virkelig kom til sin rett - iom. at denonen spilte svært bra selv uten sub (men selvsagt uten den dype bassen).

Det virker som det heller er du som mener at en nøytral og ekte lydgjengivelse er tørt og tilbakeholdent, petter?
    jaha? det er vel nøyaktig stikk motsatt av det jeg skreiv:

men, nå syns jeg meningene mine har kommet relativt godt fram her, og det er uansett opp til deg å velge ut komponenter til anlegget ditt :) vi får ta en seanse igjen med tacten og diverse annet utstyr en gang.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den manglende bassen du refererer til hadde sikkert dukket opp om dere hadde kjørt på med subwooferen i tillegg - uten ble det ikke så artig.
    Du sier jo selv at TacTen er kjedelig uten sub. En god forsterker, som er nøytral, skal kunne gjengi dypbass også. Det kommer jo ann på høyttaleren den kobles mot når det gjelder dypbassen, men høyttalerene du testet med er absolutt kompetente.

Hvordan du kan forsvare en forsterker som ikke klarer seg uten sub, uansett hvilke høyttalere den kobles mot, skjønner jeg ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Den manglende bassen du refererer til hadde sikkert dukket opp om dere hadde kjørt på med subwooferen i tillegg - uten ble det ikke så artig.
    Du sier jo selv at TacTen er kjedelig uten sub. En god forsterker, som er nøytral, skal kunne gjengi dypbass også. Det kommer jo ann på høyttaleren den kobles mot når det gjelder dypbassen, men høyttalerene du testet med er absolutt kompetente.

Hvordan du kan forsvare en forsterker som ikke klarer seg uten sub, uansett hvilke høyttalere den kobles mot, skjønner jeg ikke.
    Den gjengir dypbass, men den gjør det på en nøytral måte som ikke skaper så mye liv. Jeg sier ikke at ble kjedelig. Uansett - årsaken til at jeg forsvarer forsterkeren er at jeg uansett skal bruke sub i et oppsett for å få gjengitt dypbassen skikkelig, og med sub koblet til syntes jeg mellomtone og diskant-området virkelig ble løftet positivt fram med tact'en. Selv om H800 er en høyttaler som kan spille temmelig bra langt ned i frekvensområdet er det to helt forskjellige verdener med og uten sub.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du hinta rimelig bra til at det var denon som produserte "imponatorlyd" i innlegget du skreiv 12/01/2005, 13:33. jeg syns du prøver å prakke på meg en mening at jeg foretrekker imponatorlyd..
    Din fortolkning blir nok feil, jeg har ikke forsøkt å prakke på deg noe som helst... :wink: Det jeg skrev om imponatorlyd var en uttalelse på helt generelt grunnlag, uten henvisning eller referanse til verken dine meninger eller spesielle produkter

vil ikke si denonen er mer farget, heller at tacten ikke fikk fram alt. det er i værtfall en forsterker jeg ikke kunne tenkt meg (noe jeg tydeligvis ikke er helt alene om å mene).
    Det får stå for din og eventuelle andres regning, smaken er som baken som du nevnte lenger oppi her - jeg for min del liker tacten og hva den presterer. Finner du en tilsvarende, digital stereoforsterker i samme prisleie? Men du kan ikke påstå at denonforsterkeren er mer nøytral enn tacten? :roll:

dessuten er det en forskjell på tacten og denonen når det var med sub tacten virkelig kom til sin rett - iom. at denonen spilte svært bra selv uten sub (men selvsagt uten den dype bassen).
    Det var da enda godt du kom med den observasjonen der - spesielt det med at tacten "virkelig kom til sin rett med sub", noe som jeg hele tiden har hatt i tankene 8)

:P

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konklusjon, sett opp tacten i duell med minst 2 konvensjonelle effektforsterkere i samme prisleie før man kjøper 8)

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •