H800 eller MS4 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 187
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva skal du drive desse med?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt, skal prøve meg frem.

Lurer på Tact 2175.

Hva med NAD S200?

Har noen ideer om dette?

Dag

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tacten gir ikke mer enn rundt 110watt så du bør nok gå opp en liga.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal jo yte 2x200 watt i 8 ohm. Hva slags grunnlag har du får å påstå at de bare yter 110 watt? Jeg har selv testet sdai 2175 grundig og vel sammen med både Helicon 800 og Euphonia MS4, og det var abolutt ingen ting å utsette på den opplevelsen. Det hadde selvsagt vært kronen på verket å biampe SDAI2175 med den rene effektforsterkeren (SDA2175) som også yter 200 watt, men det er på ingen som helst måte nødvendig!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurte jeg på også :shock: Kanskje de har målt den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal i så fall dokumenteres at det er en temmelig seriøs test før jeg biter på den påstanden..det må i så tilfelle ha vært 110 SUPERWATT som drev H800 når jeg testet det ut! :P

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er oppgitt med 1% forvrening, derav 110-120watt på testbenk.
    mulgi det var high fidelity som målte det, er ikke sikker...og i tilegg til å lese kundeerfaringer på nettet som "låter som en dyne er kastet over høyttaleren....." :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lese audiophile sin rosenrøde anbefaling av forsterkeren, i den omtalen blir den skrytt opp i skyene og fikk "best buy" stempel...

Angående forvrengning, blir ytelsen i watt halvert pga det? Det har jeg aldri hørt før.. :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Oh yes!

21.000 pluss frakt.

Blir spennende å få dem i hus, kan jo putte dem i stuen også!!??

Dag
    Ja, de banker Kappaene dine

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo lese audiophile sin rosenrøde anbefaling av forsterkeren, i den omtalen blir den skrytt opp i skyene og fikk "best buy" stempel...
    Hva gjør audiophile til referanseanmeldere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Oh yes!

21.000 pluss frakt.

Blir spennende å få dem i hus, kan jo putte dem i stuen også!!??

Dag
    Ja, de banker Kappaene dine
    Har hatt dem i stua før(H 800), testet dem i sommer. Mangler dynamikken til Kappaene, blir litt bleke/flate i forhold og mangler også dypbass.
    Forskjellig lyd, ville aldri erstattet Kappa 9.2i med Helicon 800 i stua mi.
    Små høyttalere som Helicon 800 blekner ofte i direkte sammenlikning med skikkelig store høyttalere.

Det samme skjedde når jeg testet Dynabel Euforia, teori og praksis blir ofte to forskjellige ting, og en annen ting er selvfølgelig rommet, det må ikke glemmes. Stuen min passer veldig godt til nettop Kappa 9.2i.

DJ

Men tror de vil være et kjempeløft i kinoen!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euphoria har jeg hørt én gang, men ikke hatt de hjemme eller testet de lenge nok til at jeg skal påstå det ene eller andre. Men etter hva jeg hører spiller selv H400 bedre enn disse på mange områder, så jeg vil da tro at H800 spilller enda bedre.

Det du sier med stua di kan i stor grad stemme ja. Kan være at Kappaene dine passer den veldig bra, og vil være et bedre alternativ for akkurat dét rommet. Men det trenger ikke bety at de er så mye bedre enn andre høyttalere generelt.

Kappaene passer nok din spillestil ganske bra også da de trykker en del (CV-Dan? ). H800 trykker kanskje ikke fullt så bra, men i et "normalt" rom er det normalt å anta at de spiller en del bedre.

Men hva er "bedre"? Det kan jo selvfølgelig defineres. Noen mener "bedre" er høyere, og noen mener det er at høyttaleren klarer å formidle informasjoen på platen på en så naturlig og virkelighetsnær måte som mulig. Hva en foretrekker er opptil enhver.

Uansett, du har gjort et godt kjøp. Litt snodig diskusjon, vi tvister om hvilke at dine to høyttalerpar som er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff ja,

Du sier enten best eller høyest, men en tredje variant er hvilken høyttaler som spiller best når den skal spille høyt, fordi det er jo også et poeng hvis man liker å spille litt høyere enn vanlig. Her kommer størrelsen fort inn i bildet, stort volum i kabinettet og membranflate blir da plutselig mye viktigere faktorer, for å motvirke kompressjon/forvrengning. Jeg spiller mye rundt 95 dB.

Ellers er Kappaene kjent for å spille bra på lave volumer, dette omtales stadig som et poeng i Infinityforumet fra folk verden over.

Disse Kappaene er jo ikke verdens beste, langt ifra, men i mitt rom er de dessverre det beste jeg har prøvd så langt. Rommet er jo litt nakent og dårlig dempet, samtidig som bassen slipper ut mot høyre og videre ut i stua/kjøkkenet. Så jeg trenger noe som trykker og går dypt, og som ikke låter for lyst.
    Hadde de dyre Usher Dancer CP-8872 (sjekk www.usheraudio.com)

I rommet mitt ble det dårlig midbass og tynn mellomtone, måtte selge dem. (mest pga mellomtonen som ble uutholdelig.
    Så besøkte jeg han som kjøpte dem på søndag i Stjørdaln, og det var dødsfett!!! Samme tendenser men i rommet hans ble det mye bedre og hadde de spilt slik hos meg hadde jeg ALDRI solgt dem.
    Så da fikk jeg en lekse i hvordan rommet spiller inn, ble skikkelig misunnelig på mannen

Skal selvfølgelig teste litt med Helicon 800 i stua etterhvert for moro skyld, men har jo prøvd det før så blir nok samme resultatet igjen.
    Kjøpte en Rotel RB-1090 idag til å drive Kappaene, må ha noe til Daliene etterhvert, vet ikke helt hva???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva gjør audiophile til referanseanmeldere?
    Ingen ting, men det er i alle fall et bevis på en seriøs anmeldelse som står i ganske sterk kontrast til hva einis hevder de fleste mener

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiophile-testen er kjørt på B&W Nautilus 803 og Ton Art Aural høyttalere. Jeg kjenner ikke sistnevnte, men B&W er jo kjent for en noe lys klangkarakter i diskanten og en meget oppløst og nøyaktig mellomtone. Ser at anmelderen sier "Mellomtoneregisteret er kanskje den fremste styrken til denne forsterken sammenlignet med både konvensjonelle effektforsterkere og andre digitale effektforsterkere." Men når anmelderen forsøker å beskrive hva som er bra, så er det "Crispheten og den vakre klangbunnen fra en Martin-gitar" som trekkes fram. Etter min mening er klangbunnen ofte i nedre mellomtone/øvre bass og crispheten i diskanten. Anmelderen sier altså ikke noe konkret om gjengivelsen i hoveddelen av mellomtoneområdet (og der tror jeg forsterkeren får mye hjelp av B&Ws eminente FST-mellomtone i Kevlar).

Mulig Tact SDA2175 er en forsterker som kan matches med annet utstyr til å spille bra. Anmelderen sier også i konklusjonen "Som ellers i denne prisklassen så blir det et spørsmål om matching.".

Min erfaring er at det ikke låt bra sammen med Dali Helicon 400, og det må vel være det viktigste i sammenhengen. For i kombinasjonen Dali Helicon og Tact SDA2175 er den tidligere nevnte dyna definitivt tilstede... Perspektivet i mellomtonen var temmelig fraværende. :?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    få deg en skikkelig analog kremforsterker. ikke digital gimmick-tull

å se på nudepics av den tacten er som å se på et pc hovedkort :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tacten er etter mitt skjønn både stilren og elegant, og å kjøpe et kraftverk av en analog forsterker som bruker opptil 90% av musklene på å produsere varme i et enormt kabinett, ser jeg ikke vitsen med. Dessuten er utviklingen av digitale forsterkere kommet så langt at fordelene er mange ganger flere enn ulempene!

Når det gjelder SDAI2175 og helicon, må jeg si meg uenig med roffe - jeg hadde i alle fall en svært fornøyelig seanse med H800 i demorommet til HFK i Drammen. Det hører også med til historien at jeg i forkant hørte på samme forsterker på nautilus 804, noe som også hørtes bra ut, men H800 satte prikken over i'en

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet dere andre forsterkere i samme oppsettet da?

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet forforsterkeren tact sda 2175 med PM-250 og Dali Helicon, det var heftig.
    Testet effektforsterken tact 2175 med classe forforsterker og daliene, synes PM'ene var endel bedre ja.

Skulle ønske Tact kunne lage en surrond prosessor ala Sda 2175, har trua på at det kunne bli noe stort.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Testet dere andre forsterkere i samme oppsettet da?
    Ja, prøvde oss også med denon AVC-A1SRA. Det var ikke helt den samme opplevelsen - ikke noe spesielt å utsette på den siden den spilte greit på de fleste områder, men i direkte sammenligning skilte tacten seg positivt ut på enkelte områder som falt meg godt i smak - denon-forsterkeren var vel også litt mer slafsete og upresis i bassen, sikkert pga mindre power.

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •