H800 eller MS4 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 187
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sier du det..ja, da vil det nok være best å gå for de "små"

Men H800 har tross alt to 2x8" til å ta seg av bassen da, og selv om de ikke er oppgitt til å gå no særlig lavere i frekvens, vil de vel sørge for et merkbart bedre skyv og trøkk i bassen? Men som sagt, for mye av det gode er jo heller ikke bra :? Dessuten har de jo et dedikert mellomtoneelement, noe som skulle tilsi en bedre gjengivelse i dette frekvensområdet? Hmmm..fint med noen tilbakemeldinger på dette!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen på H800 krever virkelig muskler. Ellers låter den slafsete og helt ute av kontroll. Jeg kan ikke komme på noen integrerte som egner seg. Kanskje Krell KAV 400 eller noe, men de er så fete i klangen igjen. Jeg tviler på det gjør noe positivt for H800. Hadde nok passet noe bedre til MS4 den. Jeg vil påstå at det er svært elektronikkavhengig hva du får ut av de høyttalerne. Skal du nøye deg med moderate krefter tror jeg nok MS4 er løsningen. Skal du ha store effektreserver å ta av kan H800 også blomstre til skikkelig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    H800 mest valuta for penga ja, helt klart. Finnes det i det hele tatt noen høyttalere som kan oppdrives til mellom 33800kr og 43800kr som kan overgå dem lydmessig?
    Martin Logan har helt klart det. Desverre får du ikke det samme hjemmekinotrykket, men som musikkformidlere stiller de en liten divisjon over begge de nevnte Daliene. Når Master 4 er ferdig utpå våren vil det være et alternativ til i prisklassen som kan trykke enda noe mer enn H800.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex: Hvis du er interressert så kan du jo ta deg turen til Oslo iløpet av julen, så kan jeg prøve å lure Snickers-is inn hit en tur også. Da kan du få en bra demo av H400 og sannsynligvis PM600.

Vil tro det er lettere for deg å velge om du får testet de andre steder enn på HFK. Nå er det riktignok ikke H400 du lurer på, men de kan gi deg et veldig bra inntrykk av hvordan det vil låte.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle ikke være noe problem. Om du deponerer på høyttalerne kan jeg sikkert få til en hjemmedemo med dem også. Det blir kanskje i meste laget å deponere både på MS4 og H800 men

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Bassen på H800 krever virkelig muskler. Ellers låter den slafsete og helt ute av kontroll. Jeg kan ikke komme på noen integrerte som egner seg. Kanskje Krell KAV 400 eller noe, men de er så fete i klangen igjen. Jeg tviler på det gjør noe positivt for H800. Hadde nok passet noe bedre til MS4 den. Jeg vil påstå at det er svært elektronikkavhengig hva du får ut av de høyttalerne. Skal du nøye deg med moderate krefter tror jeg nok MS4 er løsningen. Skal du ha store effektreserver å ta av kan H800 også blomstre til skikkelig.
    Hva med rotel RB-1090? den har vel 2x380 watt - skulle ikke det være krefter nok? Spørs om det er en god match klangmessig da men.

Hva med midgard-blokkene dine da snickers? Sånn objektivt sett, vil de være en klangmessig god match til helicon og euphonia? De sterkeste er vel på 600 watt? Hva ligger prisen på disse på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Master 4 er ferdig utpå våren vil det være et alternativ til i prisklassen som kan trykke enda noe mer enn H800.
    Master 4, snakker vi noe nytt fra dali eller Martin Logan da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    a|ex: Hvis du er interressert så kan du jo ta deg turen til Oslo iløpet av julen, så kan jeg prøve å lure Snickers-is inn hit en tur også. Da kan du få en bra demo av H400 og sannsynligvis PM600.

Vil tro det er lettere for deg å velge om du får testet de andre steder enn på HFK. Nå er det riktignok ikke H400 du lurer på, men de kan gi deg et veldig bra inntrykk av hvordan det vil låte.
    Takker for tilbudet, det hadde sikkert vært en nyttig erfaring Jeg kan tenke meg vito kunne tenkt seg en tur også :P

Tar i så fall nærmere kontakt, sender deg en pm eller noe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle ikke være noe problem. Om du deponerer på høyttalerne kan jeg sikkert få til en hjemmedemo med dem også. Det blir kanskje i meste laget å deponere både på MS4 og H800 men
    Det blir fort vanskelig å gjennomføre ja :P
    Men jeg skulle aller helst hørt de aktuelle høytalerne på den aktuelle elektronikken, AKKURAT der jeg har tenkt å ha dem i stua..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt kombinasjonen Rotel og Dali. PowerMaster 600 har jeg fått testet på Helicon 800 og de klarte seg bra. Kenti var til stede så han kan kanskje legge til noe av mer subjektiv karakter. De vil havne på 13990 i utsalg. Master 4 er Midgard Audio sin første kommende høyttaler. Den blir basert på eksisterende prototyp men vil få 4 stk 7-tommere + en stor bånddiskant. Den blir neppe ferdig før nærmere påske.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg hører blir kanskje Rotel noe grov til Helicon/Eufonia seriene. Meg jeg har heller ikke hørt denne komboen selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om PM på Helicon 800 Kenti?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    600 watt skulle vel være nok selv for H800. Hva anbefaler du av preamp til PM600, snickers? Og hvor vil de være å få tak i?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes PM600 spilte veldig bra på H800. Det virket som forsterkerene hadde full kontroll på den lyttesesjonen hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste preamper vil uten problem klare å drive PM på en god måte. En dyrere preamp er normalt bedre enn en billig og vil da selvsagt gi bedre lyd.

Tilgjengeligheten vil jeg måtte komme tilbake til men foreløpig står Stereofil og Norsk Lyd og Bilde som forhandlere. Nå er de desverre tomme for varer begge to.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, takk for svar

Jeg har forresten sett på Tact SDAI2175 og SDA2175 som en mulig forsterkerløsning, enten kun førstnevnte, eller begge to så man kan biampe. 400 watt burde sikkert være tilstrekkelig selv for H800, men så er det matchingen forøvrig da. Noen erfaringer med Helicon og Tact?

Jeg hørte SDAI2175 på Nautilus 804 her om dagen, og der var det ingen ting å si på lytteopplevelsen i alle fall - det låt helt herlig

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alex.

Du kan jo lese litt om din framtidige TacT her. :wink:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14705

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TacT er et spennende produkt på mange måter. Imidlertid anbefaler jeg deg å få testet fler forsterkere i samme oppsett slik at du kan danne deg et bilde av i hvilken retning lyden påvirkes av den aktuelle forsterkeren. Personlig syntes jeg TacT 2175 gjorde en bedre jobb på 703 enn på H400 som er de to jeg har hørt den på.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å starte noen videre diskusjon synes jeg at PM600 spilte bedre på H400 enn TacTen. Jeg har testet begge deler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja..det lovet jo ikke så bra. Men så var heller ikke omtalen veldig profesjonell og dyptgående, dessuten finnes det andre strålende omtaler, som f.eks denne: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=75

Uansett må de høres på de aktuelle høyttalerne, så får vi se..

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •