Dynaudio Countour 1.8 + Yamaha RXV-2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio Countour 1.8 + Yamaha RXV-2500

Ikke bit av meg hodet om jeg spør dumt (ny her) men trenger noen råd.

Jeg har gått til innkjøp av både forsterker og høytallere.
    Fikk et par Dynaudio Countour 1.8 og har nå i ettertid kjøpt en Yamaha RXV-2500.
    Jeg har vel egentlig kommet fram til at den forsterkeren ikke er sterk nok til å drive de høytallerne ordentlig. (Syns lyden er lav rett og slett 80% av volumet på forsterkeren er høyt men ikke høyt nok)
    Er egentlig veldig glad i den receiver/forsterkeren så jeg lurer på om jeg heller ikke skal selge de Dynaudio høytallerne og kjøpe noen andre mer lettdrevne front høytallere. (Tenkte Veritas 2.4 kanskje?)
    Kompisen min sier ikke selg høytallerne. Kjøp heller en effekt forsterker, men det tenker jeg blir minst 6.000 for en som driver de høytallerne litt bedre.
    Er litt rådløs. (Trenger forresten bak høytallere og SUB, kanskje kjøpe noe som er mer sammensatt? Et helt 5.1 høytallersett. Maks 15 tusen)
    Alle råd tas imot med stor takk. Hilsen newb

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har utrolig mye å vinne på å kombinere med effektforsterker om høyttalerne er tungdrevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså!

Jeg vet DET, men det var vel ikkes spørsmålet var det vel?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et resultat med det anlegget du har i dag. Du ønsker deg noe bedre, du velger da å selge høyttalerne som er perlen i anlegget for så å kjøpe et par dårligere høyttalere. Har du hørt høyttalerne dine med en god effektforsterker?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så jeg ikke har misset noe vesentlig under veis her: Er Contour 1,8 i slekt med Contour 3,4S?

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sayrion
    Altså!

Jeg vet DET, men det var vel ikkes spørsmålet var det vel?
    Det er ikke direkte lurt å være frekk når du ønsker råd, er det vel?

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er litt lav innspenning en plass i signal- og forsterkerkilden?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske på at det er db skalaen som benyttes her da. ( Som er en logarithmisk skala). Og at "THX" referansen ligger på 0db. Noe disse forsterkerne er justert etter. Slik at nivået skal ligge på 0 db når du titter på film i flg THX spesifikasjonene. Dette er selvfølgelig ikke påkrevd, man har jo det nivået som passer en selv best. Man kan dra forsterkeren langt over 0 db. Hvis du sammenligner med gamle forsterkere så kan jeg skjønne at du synes du må dra forsterkeren langt. På den gamle forsterkeren min så er ti på tolv høyt... Min har gammel skala, så da ligger jeg på ca -50 db (går til 0) når jeg ser film. Skal jeg vise frem kinoen setter jeg på -40db eller noe. Uansett så må du vri litt på volumknotten. Det skader ikke så lenge forsterkeren ikke klipper.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du må huske på at det er db skalaen som benyttes her da. ( Som er en logarithmisk skala). Og at "THX" referansen ligger på 0db. Noe disse forsterkerne er justert etter. Slik at nivået skal ligge på 0 db når du titter på film i flg THX spesifikasjonene. Dette er selvfølgelig ikke påkrevd, man har jo det nivået som passer en selv best. Man kan dra forsterkeren langt over 0 db. Hvis du sammenligner med gamle forsterkere så kan jeg skjønne at du synes du må dra forsterkeren langt. På den gamle forsterkeren min så er ti på tolv høyt... Min har gammel skala, så da ligger jeg på ca -50 db (går til 0) når jeg ser film. Skal jeg vise frem kinoen setter jeg på -40db eller noe. Uansett så må du vri litt på volumknotten. Det skader ikke så lenge forsterkeren ikke klipper.

Mvh
    TUSEN TAKK!!!
    Jeg har kun hatt forsterkere som går til -10 db og da har jeg ødelagt forsterker og høytaller. Så jeg har rett og slett ikke turt å spille høyere. Redselen for å ødelegge noe har gjort at jeg ikke har prøvd å vri den lenger.
    Men fy faen så lettet jeg ble! Men spørsmålet er hvorfor skal THX og george lukas endre standarden og føkke hodet med folk som meg? wæææææææ
    THX er egentlig bare noe jippo..

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se det!

Kan være utrolig lønnsomt å spørre...

genialt forum 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig mest lyst å ta fysisk skade geroge lukas og gjengen på THX.. Jeg pissa bort 5 timer på det igår og var innom 3 hifi forretninger og spurte angående dette. Alle kom til konklusjonen at forsterkeren må være defekt. Men ingen hadde noengang vært borti en forsterker som var delvis defekt ved at den ikke spillte høyt nok. Alle sa "japse piss" og sa den ikke yter det den sier den skal yte og at vi kan levere tilbake forsterkeren..

Jeg sjekket forsterkeren og den går til +17db la oss håpe det funker...

Men jeg skal teste mer imorgen. Jeg syns dog kanskje at det ikke spiller noe spesielt bra lavt.. Men vi tester mer imorgen =)

takk for all hjelp så langt folkens !!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens...
    Nå har jeg testet å skru opp volumet betydelig med gode resultater. Lydnivået er oppe der det burde være og mellomtone og diskant er veldig bra.
    Høytallerne er av veldig god kvalitet. Men jeg mangler inntrykk av en varm lyd med litt "fyll" spesielt på de nedre frekvensområdene. Stiller opp bassen litt på forsterkeren men ser ikke ut til å hjelpe sånn veldig på helhets inntrykket. Skal seff teste alt jeg kan. Bruker forøvrig monster 2mm på front høytallerne.
    Noen tips noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt YPAO?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Har du kjørt YPAO?
    come again? hva er det?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatisk romkorrigering/ autosetup. Justerer delay/ frekvenser med den medfølgende målemikrofonen.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0