Hallo, har i dag Klipsch RF-82 fronter, dynavoice center/surround og en SVS PC12-PLUS. Onkyo TX-SR875 og en Emotiva XPA-5. Har lyst til å bytte ut alt bortsett fra effektforsterkeren, litt på grunn av at jeg vil prøve noe nytt, men mest på grunn av at jeg ikke føler det fungerer optimalt hvor jeg bor nå. Har allerede kjøpt en Yamaha RX-V781 receiver. Som dere ser av bildene nedenfor må frontene stå veldig nærme bakvegg og ene sidevegg, ikke optimalt. Subben er heller ikke bra plassert, men eneste løsning. Det er en åpen stue/kjøkkenløsning på ca 65m2, men som det er nå er det mer bass på kjøkkenet enn i sofaen.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Skjermbilde 2017-07-23 kl. 23.19.53.png
Visninger:	23
Størrelse:	422.8 KB
ID:		124868

Navn:		Skjermbilde 2017-07-23 kl. 23.16.57.png
Visninger:	23
Størrelse:	225.9 KB
ID:		124869

Vurderer derfor å selge subben og frontene å gå for en LCR løsning, har tenkt på XTZ Spirit 6 eller 8 og Spirit 2 som bakkanaler, tanken er da å henge dem på veggen å dermed få plass til en eller to subwoofere under frontene, tenkte kanskje kasseversjonen av den jeg har og en 10" lukket i tillegg. Hvordan vil dette fungere i forhold til rf-82? Spiritene vil jo mangle en del trykk vil jeg tru, men kan en lukket 10" sub erstatte 4x8" fra rf-82? Vil heller ikke kunne vinkle Spiritene når dem henges på veggen noe jeg har gjort med Klipschene nå men kanskje ikke nødvendig? Legger ved ett bilde av hva jeg tenker.

Navn:		Skjermbilde 2017-07-23 kl. 23.32.20.png
Visninger:	21
Størrelse:	512.8 KB
ID:		124870

Ønsker også innspill om det er noe annen løsning som kan fungere bedre. Også tips til andre LCR som kan passe i samme prisklasse.
Vil bli brukt nesten bare til film og serie.