Kjøpsråd Nad og B&W Høytallere
Viser resultater 1 til 14 av 14

Kjøpsråd Nad og B&W Høytallere

Hei, kjøpte akkurat dette på finn allt meget pent brukt:
    Nad T785 7.1
    Cambrigde Audio Azur 651BD Blueray
    B&W 604 S2 (1 Par)
    B&W ASW610 Sub
    Målet er å få et veldig bra 7.1 oppsett med utgangspunktet jeg har kjøpt, til playstation/film og musikk.
    Ser for meg å kjøpe brukt da jeg er på budsjett.
    Første spørsmål er B&W 604 S2 (1 Par) og B&W ASW610 Sub, greit å beholde, eller bør jeg legge det ut for salg og kjøpe noe annet?
    Hvilken senterhøytaller er anbefalt og hvilke andre høytallere bør jeg velge i 7.1 oppsettet.

B&W høytalerene dine er såpass gamle at det blir vanskelig å finne senter og surround i samme serie for sømløst lydbilde over hele fjøla.

Men en ting du må finne ut av er om du liker lyden til B&W og vil fortsette med det eller ikke. B&W er ikke så veldig sterk på film så sant du ikje kjøper CT-serien.

Eg hadde for min del ønsket at alle høytalerene var i samme serie. Men eg vett jo ikje kor "kresen" du e.

Min stuekino:
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Takk, egentlig ikke så nøye på merke, bare det er veldig god lyd og passer naden.
    Du har et poeng om at de bør være i samme serie.

Sitat Opprinnelig postet av Sandman1 Vis post
    Takk, egentlig ikke så nøye på merke, bare det er veldig god lyd og passer naden.
    Du har et poeng om at de bør være i samme serie.
    Samme merke holder ofte lenge. Særlig BW og Klipsch som har beinsolid filosofi på lyd, men sef er det noen forbedringer på diskant og bass i nyere serier, men lyden eller ideen om hvordan lyden skal være er lik.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Dali passer veldig bra til NAD vett eg.

Nytt eller brukt du er på jakt etter?

Min stuekino:
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, Klipsch RB-41 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTV 4.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Jeg har xtz CV og Proson og jamo mix og er meget fornøyd med hvordan det lyder. Blurayen og hjemmekinoen fikser lyden meget bra her..

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Begynn å kjøp ny senter og 4stk surround høytalere nytt. Og så kan du oppgradere frontene senere f.eks. hvis du ønsker det

https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...nterhoyttaler/

https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...akt-hoyttaler/

Suben du har selger framdeles hifi-klubben. Så den er ikkje "gått ut på dato" [emoji12]

Min stuekino:

takk for tips, vet du hvilken serie av disse som passer forsterkeren min?

Takk Bjarne for tips, skal kikke litt på B&W og hva som er på bruktmarkedet.

Hei Danke har du navn på serie av klipsch som du mener kan passe naden min?

Hei Danke har du navn på serie av klipsch som du mener kan passe naden min?

Hei, jeg har ikke prøvd Klipsch på NAD før, men jeg har hørt endel rykter... Klipsch er ikke best med NAD hornene til Klipsch blir litt skarpe i diskant, men mulig andre kan akrefte bekrefte.

Til BW så passer NAD veldig bra, og også feks til Dali.

Klipsch er nok ofte best egnet til film pga den gode dynamikken og at de er relativt lett å drive, men BW har nok litt mer detalj osv.

Jeg har prøvd Nad, på infinity Kappa, som er ett Harman Kardon produkt, samt noen andre Infinity høytalere... Det lød veldig bra og mye rom, men det ble nok litt skarpt i toppen.

Det som er med NAD er at det går an å spille høyt, og mye krefter... Men det kan bli litt skarp diskant på enkelte høytalere....

NAD passer veldig bra med litt mer nøytrale stemte høytalere, dansker er den glad i, Feks Dali, SA, Jamo, Jeg har hatt bare bra opplevelser av Jamo og Dali med NAD, BW er også en veldig bra match for NAD.

Dersom du har lyst til å bytte hele rekka og gå for Klipsch, så er det masser av folk med hjemmekino som har gode løsninger med Klipsch, og hør med disse. Feks i minHjemmekino.
    Sist endret av Danke; 07-08-2017 kl 15:03

danke schön
    Heller nok mot B&W ja
    Sist endret av Sandman1; 07-08-2017 kl 15:15

takk for tips, vet du hvilken serie av disse som passer forsterkeren min?
    Må vel neste bli de som eg linket til. Er samme 6-serie, men i nyere utgave meine eg.

Min stuekino:

Klipsch passer IKKE på NAD. Det kan eg skrive under på.

Har dog ikje prøvd Klipsch på nye C338, C368 og C388. Disse har forsterkerdel i klasse D fra hypex i motsetning til AB på de "gamle".

Min stuekino:

Lignende tråder

1. Kjøpsråd, 42-52" 5-10k
    By sticky in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-18-2012, 18:47
  2. LCD-TV: What to buy ?? Kjøpsråd mottas !!
    By Morrizon in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 07-27-2010, 09:29
  3. Kjøpsråd
    By Unbad in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 17
    Siste melding: 11-14-2007, 15:05
  4. Kjøpsråd
    By Unbad in forum Digitale projektorer
    Svar: 15
    Siste melding: 11-14-2007, 10:40
  5. Kjøpsråd.