Høyttalere i stor veggseksjon - innbyggingshøyttalere / liggende stativhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere i stor veggseksjon - innbyggingshøyttalere / liggende stativhøyttalere

Hei!

Vi har akkurat flyttet og i det nye huset er det en stor plassbygget veggseksjon. Det er ikke mulig å flytte på noen av hyllene. Dette betyr i sin tur at mine B&W 683 ikke blir brukt i stuen.

Jeg ønsker god lyd til film/tv og musikk, og primært kun to stk høyttalere uten subwoofer. Dette byr på utfordringer som følge av tilgjengelig plass. Vi tenker å plassere nye høyttalere i en av hyllene direkte ved siden av TVn.
    Disse hyllene er 51cm lange, 25cm dype og 27cm høy(øverst) og 34cm høy(nederst)

Jeg har sett på flere stativhøyttalere, men ønsker primært å unngå sub, og da blir det fort vekk litt lite bass synes jeg. Et alternativ kan være Dynaudio X18 som passer inn stående med sine 32cm i høyden og 28cm i dybden.

1. Har noen andre forslag til stående høyttalere med litt trøkk?
    2. Hvordan er det å legge stativhøyttalere? Dersom dette er "ok" kan jeg se etter større stativhøyttalere.

Jeg vurderer også innbyggingshøyttalere for montering helt i fronten av veggseksjonen. Ser da foreløpig på Klipsch og B&W, men disse er vel også beregnet på å stå og ikke ligge?

For gøy så jeg på dimensjonene på B&W CT7.5 LCR og disse kan passe innenfor. Hvordan de er på musikk vet jeg ikke da dette primært er en hjemmekinohøyttaler?!

-img_0868-1-jpg
    Sist endret av olavkige; 06-08-2017 kl 11:25

Lignende tråder

1. Gulvstående høyttalere liggende..?
    By AlexanderK in forum Høyttalere
    Svar: 16
    Siste melding: 10-11-2008, 16:35
  2. Bør man plassere høyttalere liggende?
    By andersaa in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 02-20-2008, 10:21
  3. Liggende høyttalere?
    By Pio434 in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-22-2007, 22:41
  4. Svar: 3
    Siste melding: 02-04-2006, 12:10
  5. Stativhøyttalere og stor sub? Tabbe?
    By buril2000 in forum Høyttalere
    Svar: 7