Oppgradere fra JBL LS80, hva er neste steg? - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Mer kraft er alltid bedre. Men heller femti gode, enn 600 kjedelige watt.
    Njaaaaa, watt er watt til en viss grad altså =) Watt er et resultat av spenning og strøm

Men hva blir det til ?
    DIY - Inconcert Miles -| Yamaha RXV-A 2067| Dreamscreen V6| Sony HW50ES | Ps4 pro | 12 x JBL 8330mk2 | 4 x JBL 18" 2258

Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Njaaaaa, watt er watt til en viss grad altså =) Watt er et resultat av spenning og strøm

Men hva blir det til ?
    Det er vel heller skjelden at en bruker mange hundre watt under musikkspilling?

Så det jeg mener er at de fleste kan klare seg med en godt konstruert forsterker, med bra trafo og kondensatorbank, uten at den yter en million watt.

Men jeg burde vel ikke være den som sier slikt? Jeg kjører jo en Adcom forsterker som veier nesten 50kg på Klipsch Heresy.

Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Det er vel heller skjelden at en bruker mange hundre watt under musikkspilling?

Så det jeg mener er at de fleste kan klare seg med en godt konstruert forsterker, med bra trafo og kondensatorbank, uten at den yter en million watt.

Men jeg burde vel ikke være den som sier slikt? Jeg kjører jo en Adcom forsterker som veier nesten 50kg på Klipsch Heresy.
    Ikke det jeg mente , nei =) Enig i at det er få watt i bruk under normale omstendigheter. Men bare mente at om du faktisk har 600w så har du 600w( strømforsyning som klarer dette ) skal litt til for at de er kjedelige Da skal forsterkeren være veldig dårlig konstruert. Samtidig er det utrolig hvor mye forskjell det er ved høye volum og basstakter hos meg, peaker bra høyt da!

Selv bruker jeg 2 små Anaview på mine Miles, riktignok klasse d :-)
    DIY - Inconcert Miles -| Yamaha RXV-A 2067| Dreamscreen V6| Sony HW50ES | Ps4 pro | 12 x JBL 8330mk2 | 4 x JBL 18" 2258

Jeg har selv LS80, og er godt fornøyd med dem.
    Men det jeg har erfart er at de trenger litt krefter for å "våkne".

Når jeg spiller uten suber så må nivået litt opp før jeg føler at bassen sitter noenlunde. Jeg bruker en Hegel H300 på disse, hadde tidligere noen hjemmesnekrede klasse D forsterkere som også virket greit, men ikke ga helt samme bånndraget.

Til å begynne med syntes jeg også at det manglet litt bass, men det løste seg greit ved å dra dem litt lenger fra bakvegg enn jeg hadde dem til å begynne med.

Så jeg tror nok at du vil få gjort mye med å putte på en kraftigere forsterker, disse har vel en følsomhet under 90dB, så de er ikke de enkleste høyttalerne å få skikkelig trykk i.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Hva er neste steg på veien?
    By Bilet in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-04-2009, 18:39
  2. Er USB-lydkort neste steg for surround?
    By eha in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-23-2008, 12:58
  3. Neste steg/oppgradering
    By PestoNM in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 07-09-2007, 15:12
  4. Bygging av høyttalere - steg for steg..
    By HoJ in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 48
    Siste melding: 04-06-2007, 01:52
  5. Min PJ-TX200 steg for steg!
    By pnerbye in forum Digitale projektorer
    Svar: 54
    Siste melding: 06-29-2006, 18:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg