Problemer med mine HT
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Problemer med mine HT

Hei
    For et par år siden så kjøpte jeg meg et par Yamaha Soavo 1.
    En kveld jeg satt på hytten, så plutselig bare sluttet de å virke.Da på sekundet !
    Sendte de til Yamaha. Fikk da melding om at alle elementene var brent :-(
    Pr i dag er det ingen som har noe forklaring på hvorfor det skjedde. Yamaha mente det kunne være musikk kilden som sendte ut feile signaler.
    Feil på strøm nettet. At jeg hadde spilt for høyt over lang tid. Det kan jeg med hånden på hjerte si at jeg ikke hadde ! Spilte på et behagelig nivå når de konket. Jeg spiller stortsett bare Trance
    Omsider, så fikk jeg ut et par nye HT for 3000 kr
    Disse ble spilt inn ca 150 timer .. men nå er det jaggu skjedd igjen :-( Her for litt siden røk begge mellomtonene.
    Var ute på hytten i går. Hvor de står. Da tok begge basselementene kveld .. :-( Å har ALDRI spilt så høyt at de vrenger seg !

Så nå er jeg rimelig lei kan man si !

Som kilder har jeg en Hegel 300. Musikk kilde er en Pioneer B50 mediaspiller. Og en Pioneer blue ray 320 som jeg spiller musikk videoer fra

Så nå vil jeg fikse disse jeg har å få de solgt. Å i den forbindelse søker jeg nye HT som tåler å spille godt høyt. Å som liker trance :-)

Er dte noen Trance fan der ute som kan anbefale noen gode HT til mitt bruk ?
    Har sett litt på klipsch rf7

Du går ikke mye feil med RF7. Men på Hegel så kan det nok bli litt røft i toppen vil flere si.

Men de er fantastisk morsomme å lytte til på slik type musikk. Savner mine innimellom.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Du går ikke mye feil med RF7. Men på Hegel så kan det nok bli litt røft i toppen vil flere si.

Men de er fantastisk morsomme å lytte til på slik type musikk. Savner mine innimellom.
    Når du sier røft i toppen. Hva legger du i det ? :-)

Sitat Opprinnelig postet av Toilethunter Vis post
    Når du sier røft i toppen. Hva legger du i det ? :-)
    det jeg tror retep mener, er at diskanten fort kan bli litt i det meste laget med hegel. med andre ord litt skarp/lyst. på klipsch er det mange som foretrekker forsterker/receiver med "varm" lydsignatur.

på klipsch kan jeg anbefale deg.

Parasound
    Marantz
    Onkyo
    Yamaha
    Rotel
    Sist endret av petter__t; 04-02-2017 kl 00:24

Da har jeg vært å hørt på de nye Klipch 280. Å må si jeg falt for de :-) Så blir disse eller B&W 603 S2 :-)
    Noen som er for eller imot ? :-)

Litt skarp diskant gjør meg ingenting da jeg liker det :-) Mye fine lyder i Trance som kommer fint fram med skarp diskant :-)

Klipsch 280 mot B&W 603 blir jo nesten som å sammenligne rødvin og tequila. Men med nok kraft spiller våre 685 opp til dans også, med langt bedre lydkvalitet enn mine gamle Kg5.5 (selv om de ikke er i nærheten av dynamikken med dobbel så mange watt)

Sitat Opprinnelig postet av kane7 Vis post
    Klipsch 280 mot B&W 603 blir jo nesten som å sammenligne rødvin og tequila. Men med nok kraft spiller våre 685 opp til dans også, med langt bedre lydkvalitet enn mine gamle Kg5.5 (selv om de ikke er i nærheten av dynamikken med dobbel så mange watt)
    Er det så stor forskjell på disse altså ? Er jo derfor slike forum er så genial for sånne som meg :-)
    Er det da B&W 685 du tyder til ?
    Som skrevet over, så skal musikken strømmes gjennom en Hegel 300 :-) Grunnen til at jeg heller mot 280`ene var lyd og ikke minst prisen :-) 14 000 kan jeg leve med nå :-)

Å som sagt ! Jeg liker å spille grise høyt hehehe

forstår lite av denne tråden nå jeg. b&w 603 er noen gamle høyttalere fra 2005, med kun et basselement,1 mellomtone og 1 diskant. hvorfor akkurat disse små gulvstående høyttalerene ? de er jo selvsakt ikke i nærheten av klipsch rp280, verken på det ene eller det andre. mener du egentlig b&w 683 s2? disse er også i samme prisklasse som klipsch rp 280.

b&w 683 s2 vil nok spille endel finere med hegel forsterker en det klipsch rp 280 vil gjør. men ut ifra det jeg leser så spiller ikke det så stor rolle?. klipsch rp280 vil spille endel høyere, samt ha mer av både bass/dynamikk. b&w 683 s2 kan også spille nokså høyt, men klipsch rp280 vil strekke det lengste strået på det meste

Det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har på samme forsterker er Klipsch Kg5.5 og B&W685. Har aldri hørt verken 280 eller 603 men jeg regner med de har beholdt lydsignaturen og bare gjort ting bedre.
    På min Rx-v 3900 spilte 5.5 med mer pondus og overbevisning men hardere og mer direkte enn 685 bi-ampet på samme forsterker. 685 derimot spiller mye mer luftig med et høyere og like bredt lydbilde som 5.5. Alt låter penere og mer sivilisert men attakket mangler.
    Jeg hører mye musikk for lyden sin skyld og mye av musikken jeg spilte før har blitt byttet ut. Ikke fordi den låter dårlig på 685 men fordi den låt bedre på 5.5. Og fordi det er så mye annen musikk som låter så mye bedre nå...
    Det beste hadde vært å fått dem hjem med åpent kjøp og testet dem mot hverandre. Uansett om du ikke kan ha begge hjemme samtidig skal det ikke mange timene med kjent musikk til for å finne din favoritt

Med tanke på musikksjanger og lydvolum du skal spille på så er det ikje tvil om at du bør velge Klipsch [emoji2][emoji1303]

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    forstår lite av denne tråden nå jeg. b&w 603 er noen gamle høyttalere fra 2005, med kun et basselement,1 mellomtone og 1 diskant. hvorfor akkurat disse små gulvstående høyttalerene ? de er jo selvsakt ikke i nærheten av klipsch rp280, verken på det ene eller det andre. mener du egentlig b&w 683 s2? disse er også i samme prisklasse som klipsch rp 280.

b&w 683 s2 vil nok spille endel finere med hegel forsterker en det klipsch rp 280 vil gjør. men ut ifra det jeg leser så spiller ikke det så stor rolle?. klipsch rp280 vil spille endel høyere, samt ha mer av både bass/dynamikk. b&w 683 s2 kan også spille nokså høyt, men klipsch rp280 vil strekke det lengste strået på det meste

Jeg forstår meg heller ikke ! Da jeg har liten peiling på hva som er bra å ikke for min Hegel 300 :-) Som sagt, så fikk jeg hørt 280`ene i går. Å må si det falt i smak :-) Ja jeg mener nok B&W 683 :-) Da jeg også er litt opptatt av utseende, så syntes jeg B&W ser finere ut :-) Så kanskje jeg burde finne en butikk for å høre på de :-)
    Jeg må nok ha formulert meg feil ! For det spiller stor rolle :-) Så latt oss si du spilte mye trance. Hvilken av disse to hadde du gått for da ?

Ja er ikke å stikke under en stol, at jeg likte de meget godt lydmessig :-)

Det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har på samme forsterker er Klipsch Kg5.5 og B&W685. Har aldri hørt verken 280 eller 603 men jeg regner med de har beholdt lydsignaturen og bare gjort ting bedre.
    På min Rx-v 3900 spilte 5.5 med mer pondus og overbevisning men hardere og mer direkte enn 685 bi-ampet på samme forsterker. 685 derimot spiller mye mer luftig med et høyere og like bredt lydbilde som 5.5. Alt låter penere og mer sivilisert men attakket mangler.
    Jeg hører mye musikk for lyden sin skyld og mye av musikken jeg spilte før har blitt byttet ut. Ikke fordi den låter dårlig på 685 men fordi den låt bedre på 5.5. Og fordi det er så mye annen musikk som låter så mye bedre nå...
    Det beste hadde vært å fått dem hjem med åpent kjøp og testet dem mot hverandre. Uansett om du ikke kan ha begge hjemme samtidig skal det ikke mange timene med kjent musikk til for å finne din favoritt
    Kanskje jeg skulle fått lånt med hjem begge med åpent kjøp :-) God ide :-)
    Hvordan stiller butikkene seg til dette med åpent kjøp ?

Du finner nok ikke begge i samme butikken og det kommer veldig an på butikkens policy, og det gjelder alle typer butikker ikke spesielt hifiasyl. Hos noen er åpent kjøp ikke noe problem og er vare tilbake innen avtalt tid, strøken i originalemballasje, får du igjen pengene dine. Hos andre får du en tilgodelapp og må bruke samme summen eller mer på varer i butikken for å få igjen pengene.
    Finnes ikke disse 280 hos en av de store kjedene da som elkjøp eller expert? De pleier å ha gode åpent kjøp avtaler. Hifiklubben har ihvertfall x antall dager åpent kjøp så med b&w skulle du ikke få problemer med å returnere, fikk jeg beskjed om da vi kikket på høyttalere sist

Du finner nok ikke begge i samme butikken og det kommer veldig an på butikkens policy, og det gjelder alle typer butikker ikke spesielt hifiasyl. Hos noen er åpent kjøp ikke noe problem og er vare tilbake innen avtalt tid, strøken i originalemballasje, får du igjen pengene dine. Hos andre får du en tilgodelapp og må bruke samme summen eller mer på varer i butikken for å få igjen pengene.
    Finnes ikke disse 280 hos en av de store kjedene da som elkjøp eller expert? De pleier å ha gode åpent kjøp avtaler. Hifiklubben har ihvertfall x antall dager åpent kjøp så med b&w skulle du ikke få problemer med å returnere, fikk jeg beskjed om da vi kikket på høyttalere sist
    Jeg kan jo sjekke hos Elkjøp,Ekspert eller Lefdal :-) 280`ene fikk jeg høre på hos Soundgarden. Vet du om de har åpent kjøp ? Hi Fi klubben har ikke B&W på lager dessverre.

Hva med Cerwin Vega? https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...nde-hoyttaler/

Selv orker jeg ikke å høre på transe, men regner med Cerwin gjør jobben her.

Hvis ikke så kan jeg anbefale Klipsch RP-280 på det varmeste. De spiller riktig så flott med rett forsterker.

Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Hva med Cerwin Vega? https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...nde-hoyttaler/

Selv orker jeg ikke å høre på transe, men regner med Cerwin gjør jobben her.

Hvis ikke så kan jeg anbefale Klipsch RP-280 på det varmeste. De spiller riktig så flott med rett forsterker.
    Hadde det ikke vært for , at anlegget står på hytten hos mine foreldre. Så hadde det nok blitt Cerwin Vega. Var såvidt mine vakre Yamaha Soavo 1 i pianolakk
    gikk gjennom Så tviler på jeg hadde fått plassert noen Cerwin in der :-)

Jeg har bestemt meg for å gå for 280`ene :-) Disse skal strømme musikk gjennom en Hegel 300 2x200 W .
    Når jeg hørte på de her om dagen. Så fikk jeg høre de på en Hegel 2x150w. Å må ærlig si, at jeg fikk frysninger på ryggen

Når jeg først er i siget her :-) Hvor jeg har koblet til anlegget, så er det ikke jordet. Kan dette skade anlegget ?
    Er noen som sier, at det kan være grunnen for, at mine Yamaha HT har konket 2 ganger .. Er dette tilfelle ?
    Er det noen kyndige der ute som kan si ja eller nei med sikkerhet ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Yamaha rx-v3900 Problemer med å få bass ut på frontene mine
    By ztriker in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 11-27-2010, 20:51
  2. BenQ PE7700 problemer problemer problemer
    By DRD in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2008, 08:48
  3. Problemer med B&W 683 mine
    By motorpsycho in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-02-2007, 14:29
  4. Fått ny HTPC, mine erfaringer og problemer så langt.
    By svortevik in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 04-16-2007, 00:08
  5. Problemer og problemer og atter problemer *SUKK*..
    By looser in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-09-2003, 14:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •