Dali EF-12 F, XTZ SUB 10.17 eller noe annet?
Viser resultater 1 til 6 av 6

Dali EF-12 F, XTZ SUB 10.17 eller noe annet?

Jeg har per i dag en gammel traver av en Sound Dynamics THS-2000 sub som ble kjøpt på Akers Mic på slutten av 90 tallet. Den gjør forsåvidt mer eller mindre jobben sin, men jeg føler det begynner å bli på tide å bytte denne ut. Sub'en skal brukes sammen med et Dali Lektor oppsett med Lektror 6, 2 og LCR, men jeg går også med planer om å bytte disse ut med Dali Opticon når jeg ser dem begynne å dukke opp på Finn til en god pris. Jeg trenger da også en sub som kan matche Dali Opticon.

Jeg bor i en blokkleilighet med en liten stue (moderne blokk med kurrant lydisolering, men likevel..) så hvis Dali sub'en er mer rolig enn XTZ 10.17 kan det være en fordel.
    Sist endret av MistaPi; 02-11-2017 kl 08:57

Begge disse er velegnet til å plage naboene. Lavfrekvent lyd beveger seg som regel godt mellom rom og etasjer. Det er klart at en sub som ikke spiller særlig dypt vil være "roligere" for naboen. Men trenger man sub da? Ville heller funnet den sub som spiller renest (thd) med et frekvensområde som passer til budsjettet, og tatt hensyn til naboen med volumkontroll og valg av tidspunkt
    Kjenner ikke Dali-en, men synes xtz er mye sub for pengene. Et annet merke du kanskje kan vurdere er Velodyne.

Har hatt gamle versjonen av 12f, og den var stusselig for en 12" og være.
    Enormt lite over eller under 50hz, så subben hørtes veldig monoton ut, glem alt under 35hz.
    Nå har jeg ikke hørt denne så kan absolutt blitt bedre.

Spec's som dette:

• Frekvensrespons (-3dB) : 28-190 Hz

Fikk en voldsom, umiddelbar oppgradering og bytte med en xtz, så holder en knapp på xtz her.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Det ble en brukt XTZ 99 W10.16 på meg. Fikk den for 2000kr.

Litt av en kruttønne, men også veldig kontrollert/stram bass syns jeg. Angrer ikke et sekund. Takk for hjelpen.

Sitat Opprinnelig postet av MistaPi Vis post

Litt av en kruttønne, men også veldig kontrollert/stram bass syns jeg. Angrer ikke et sekund. Takk for hjelpen.
    Grattis med ny sub! Enjoy

Sitat Opprinnelig postet av MistaPi Vis post

Kan for være et godt valg, gratulerer
    Jeg har bestemt oss for sånne jeg også så nå sjekkes finn daglig
    Og de dukker jo stadig opp men problemet er at ingen er nært nok til å hente og ingen vil sende

Lignende tråder

1. Dali Fazon MIkro 5.1 eller noe annet ?
    By Skyler in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 01-15-2015, 12:40
  2. Nad c275bee eller NAD T977 eller noe annet?
    By frogg_frost in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-01-2013, 00:48
  3. Svar: 12
    Siste melding: 01-29-2012, 00:43
  4. Sennheiser 555 eller 595? Eller annet headset?
    By aregar in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 05-28-2010, 15:53
  5. Sub... Dali eller XTZ... heller noe annet...
    By bluejudas in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 08-29-2009, 20:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •