Subwoofer valg

Sponsorer:
Takk Takk:  7
Like Like:  13
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer valg

Hei. Har sortert valget av subwoofer ned til dette: 2 stk Arendal 1 eller 1 stk Arendal 3 eller 2 stk XTZ 12.17 eller 1 stk SVS-SB13.
    Hva anbefales til Film/Spill 70% og musikk 30%. Rommet er 3.20x5.0 Har B&W CM10 v2 og Hegel 300. Takker for svar!
    Sist endret av tribal; 01-18-2017 kl 13:14

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler deg og lese på sidene nedenfor. av de subwooferene du har nevnt tror jeg xtz 12.17 ikke har noe og stille opp med. xtz cinema 1x12 er mer i samme klasse som resten av de du har nevnt.

http://avforum.no/forum/klubb-entusi...isiell-tr.html

http://www.hifisentralen.no/forumet/...dal-sound.html
    Sist endret av petter__t; 01-19-2017 kl 00:15

3. Takk tribal takket for denne posten
    Liker tribal har likt denne posten
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,618
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå et vidt spenn av suber du har sett på. For min egen del, så droppet jeg sub 3 pga. størrelsen. Jeg havnet på sub 2, som skal være mye bedre enn SB13.

Jeg har tidligere hatt PB13 ULTRA, og føler at sub 2 er bedre. Men det skal sies at jeg måtte kjøpe en antimode før alt falt på plass.

Hva med nye AS sub 1.5?

5. Takk tribal takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt ei runde med Surround.no lsound.no Swsg.no og dette var det de anbefalte til mitt oppsett!! Blir bare forvirret av å høre med butikkene!! Skal sjekke ut AS 1.5 og 2 Antimode?????
    Sist endret av tribal; 01-19-2017 kl 00:26

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anti mode kalibrerer subwooferen din og optimaliserer subben ut i fra rommet ditt.kan være mye og hente på dette vis du har et vanskelig rom.

as sub 1.5 er jo et monster(hundehus) av en subwoofer og veier deretter. 70% film og 30% musikk så vil as sub2 være et godt valg. men svs vil være et bedre valg igjen siden du skal bruke den mest til film. jeg har hørt as sub 1 og ble ikke noe imponert. her er det flere svs subwoofere som gjør en bedre jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    anti mode kalibrerer subwooferen din og optimaliserer subben ut i fra rommet ditt.kan være mye og hente på dette vis du har et vanskelig rom.

as sub 1.5 er jo et monster(hundehus) av en subwoofer og veier deretter. 70% film og 30% musikk så vil as sub2 være et godt valg. men svs vil være et bedre valg igjen siden du skal bruke den mest til film. jeg har hørt as sub 1 og ble ikke noe imponert. her er det flere svs subwoofere som gjør en bedre jobb.
    SVS er aktuelt. Hva anbefales da? 1 13" eller 2 12"?? Portet eller ikke?

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk 12" spiller bedre en 1stk 13". lukket eller portet subwoofer kommer litt an på hva slags bass du er ute etter. de spiller med forskjellig lyd signatur.

lsound har jo fornøydgaranti, så det er mulig og teste as sub 2 og når du har hørt litt på den. er det jo bare og gå innom soundgarden og høre på noen svs utgaver. så finner du fort ut hva som låter best.

edit: anbefaler deg og høre på svs-pc 2000.
    Sist endret av petter__t; 01-19-2017 kl 09:24

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har luket vekk litt å nå og er på disse: AS sub2, SVS sb13 eller 2 stk SVS pc2000.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,836
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gi deg en liten pekepinn , så spilte en stk Arendal sound Sub2 med mye mer autoritet , kvalitete og kontroll hos meg enn 2 stk. XTZ Cinema 1x12

Vil si det kommer litt på hvilke muligheter du har mtp. plassering også. 2 suber er jo som regel å foretrekke hvis man har plassen som skal til. Og da kan nok fort 2 st. AS Sub1 være bedre enn en stk. Sub2.
    Men ta en prat med gutta hos Lsound , så kan nok dem hjelpe deg med valget ditt
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

12. Takk tribal takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    For å gi deg en liten pekepinn , så spilte en stk Arendal sound Sub2 med mye mer autoritet , kvalitete og kontroll hos meg enn 2 stk. XTZ Cinema 1x12

Vil si det kommer litt på hvilke muligheter du har mtp. plassering også. 2 suber er jo som regel å foretrekke hvis man har plassen som skal til. Og da kan nok fort 2 st. AS Sub1 være bedre enn en stk. Sub2.
    Men ta en prat med gutta hos Lsound , så kan nok dem hjelpe deg med valget ditt
    De anbefalte Arendal 3 til meg.. Den blir gigantisk å vanskelig å plassere!! Sub 1 anbefalte de til musikk ikke film!!
    Var egentlig 2 stk Sub 1 jeg skulle ha, når jeg kontaktet de.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,836
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tribal Vis post
    De anbefalte Arendal 3 til meg.. Den blir gigantisk å vanskelig å plassere!! Sub 1 anbefalte de til musikk ikke film!!
    Var egentlig 2 stk Sub 1 jeg skulle ha, når jeg kontaktet de.
    Hva med den nye Sub 1,5 da ?
    Eller snakket du med dem før denne var lansert ?
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

15. Takk tribal takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hva med den nye Sub 1,5 da ?
    Eller snakket du med dem før denne var lansert ?
    Denne uka kontaktet jeg de. Sendte Mail idag om at sub3 ikke passer og hva som blir best!
    Fikk dette svaret fra de nå om sub1:
    Jeg bruker selv Subwoofer 1 i min egen hjemmekino og mangler ingenting i dybden på film. Jeg har et 40m2 rom og har flere Subwoofer 1, men du har mindre rom og da vil 2 stk Subwoofer 1 spille meget godt og balansert til film og musikk.

Det fine med Subwoofer 1 i forhold til konkurrentene i samme og høyere prisklasse, er at den har nok ytelse og dybde, i kombinasjon med dynamikk og musikalske egenskaper.

Med to Subwoofer 1 vil du også få en bedre kopling i rommet som du vil spesielt sette pris på i musikk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal 1.5. Er litt Kjøp og Prøv garanti på de

18. Takk tribal takket for denne posten
    Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns l-sound tar skrøytingen til et nivå jeg ikke har sett andre produsenter gjøre, ang produktene de selger. klarer ikke og ta det de skriver seriøst.

men folk som har kjøpt deres produkter og forteller hva de syns og målinger de gjør. det tar jeg mye mer seriøst.
    Sist endret av petter__t; 01-19-2017 kl 20:10

20. Takk tribal takket for denne posten
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Arendal er beskjeden i sin omtale jeg i forhold til folk som har kjøpt eller prøvd produktene deres. Når folk bytter ut høytalere til nesten 10 ganger prisen og sammenligner dem med høyttalere til 20 ganger prisen kunne de faktisk dratt på enda mer i markedsføringen

22. Takk tribal takket for denne posten
    Liker tribal, Woff, Killi har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kane7 Vis post
    Synes Arendal er beskjeden i sin omtale jeg i forhold til folk som har kjøpt eller prøvd produktene deres. Når folk bytter ut høytalere til nesten 10 ganger prisen og sammenligner dem med høyttalere til 20 ganger prisen kunne de faktisk dratt på enda mer i markedsføringen
    nå hva mitt innlegg rettet mot subwoofere ikke fronthøyttalerene deres. men ja jeg har lest det du beskriver. og har ikke tenkt og kommentere noe mer på det. når jeg kontaktet jl audio ang subwooferene deres og anbefalinger til det jeg skulle ha den til. fikk jeg et skikkelig svar og at svs var det jeg burde se nærmere på. det er en seriøs produsent spør du meg.

trådstarter: sett noe mer på hva subwoofer du skal teste/se nærmere på?
    Sist endret av petter__t; 01-19-2017 kl 23:47

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    nå hva mitt innlegg rettet mot subwoofere ikke fronthøyttalerene deres. men ja jeg har lest det du beskriver. og har ikke tenkt og kommentere noe mer på det. når jeg kontaktet jl audio ang subwooferene deres og anbefalinger til det jeg skulle ha den til. fikk jeg et skikkelig svar og at svs var det jeg burde se nærmere på. det er en seriøs produsent spør du meg.

trådstarter: sett noe mer på hva subwoofer du skal teste/se nærmere på?
    Kikker på 2 stk Arendal 1 men blir rådet til 1 stk Arendal 2 eller 1.5 og kikker på 1 stk SVS sb13 eller 2 stk SVS pb2000/pc2000 (XTZ 12.17 x2 var visst ikke bra) gir snart opp for dette blir en ikke klok på!
    Rommet er 3,20x5.0 der lerret på 106" er på 3.20 veggen. Rommet er ikke bygget for lyd. GrunnMur med huntonitt plater.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør jeg litt i tråden din fordi det sikkert er relevant for deg også
    Hva med en kombinasjon av pc2000 eller tilsvarende for å ta seg av dybden typ under 40hz og Arendal 1 eller 2 til den øvre bassen, fra 40 til 120-160hz?
    Grunnen til spørsmålet er at jeg leser overalt at den massive responsen i dybden til svs er det ingen som kan matche mens fra 25Hz og opp er det ikke en svs som kommer opp til knærne på selv AS1.
    Å tvinge As ned under 20Hz høres da ut som en like dårlig plan som å la svs spille opp til punch.
    Jeg har selv et hull i musikken mellom pc12nsd og b&w 685 og har vurdert et par xtz 12.16 til å fylle ut dette da det sies at disse er bedre enn svs oppover i frekvens.
    Måten pc12nsd spiller på film er helt sjef og ikke noe feil på men til musikk får jeg ikke noe greie på den.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at AS1 og 2 er naturlig å sammenligne mens 1,5 bør sammenlignes med 3.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,618
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tribal Vis post
    Kikker på 2 stk Arendal 1 men blir rådet til 1 stk Arendal 2 eller 1.5 og kikker på 1 stk SVS sb13 eller 2 stk SVS pb2000/pc2000 (XTZ 12.17 x2 var visst ikke bra) gir snart opp for dette blir en ikke klok på!
    Rommet er 3,20x5.0 der lerret på 106" er på 3.20 veggen. Rommet er ikke bygget for lyd. GrunnMur med huntonitt plater.
    To stk Arendal sub 1 blir nok veldig bra. Enda bedre med to stk sub 2, men da begynner det å koste.

Å anbefale SVS sine mindre modeller slik enkelte andre har gjort det, vil jeg ikke gjøre, da de aldri vil kunne holde følge med As sub2

28. Liker Danke har likt denne posten
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Ny subwoofer, to valg...
    By team_slegga in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 01-25-2012, 22:03
  2. Valg av SVS Subwoofer
    By thomas900 in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 12-06-2009, 20:36
  3. Subwoofer valg