Subwoofer valg - Side 3
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    en riktig kalibrert subwoofer låter ikke sånn du beskriver her(grøt beskrivelsen). og kalibrering av subwoofer har heller aldri vert enkelt, spesielt er det utfordrende på ubehandlet rom.
    Grøt er nok å ta litt hardt i. Men finnes jo mange uavhengige tester som også har som ankepunkt mot SVS, at selv om de er noen råtasser på de laveste frekvensene, mister mye kontroll ettersom en beveger seg oppover i i øvre del av bassområdet. Her er det mange andre subber som er bedre en SVS. Arendal Sound feks
    Og grøt kan en få alt til å høre som, men må jo ta utgangspunkt at subbene er justert og kalibrert etter beste evne.
    Ser jo også lengre opp i tråden at AS/Lsound blir beskyldt for å være useriøse mtk selvskryt. Men nå er det vel ikke så mange i landet her som har mer peiling på SVS enn de gutta der.

Sent fra min E6653 via Tapatalk
    Yamaha CX-A5100. Emotiva XPA5 Gen2. Adcom GFA5802. 2x Arendal Sub2. AS Tower. AS Senter. 2x Xtz Cinema1x12. Minidsp DDRC88BM,Minidsp 2x4HD

Da ser det ut som (etter mye om og men) at det blir Arendal 1.5 som blir tingen her! Takker for god hjelp fra Avforum.no og Lsound.no

Sitat Opprinnelig postet av tribal Vis post
    Da ser det ut som (etter mye om og men) at det blir Arendal 1.5 som blir tingen her! Takker for god hjelp fra Avforum.no og Lsound.no
    Godt valg. Har bare erfaring fra Sub2, men virker veldig bra, og support/kundeservice fra Lsound tror jeg ikke det er mange som slår 👍

Yamaha CX-A5100. Emotiva XPA5 Gen2. Adcom GFA5802. 2x Arendal Sub2. AS Tower. AS Senter. 2x Xtz Cinema1x12. Minidsp DDRC88BM,Minidsp 2x4HD

Sitat Opprinnelig postet av gnomen Vis post
    Grøt er nok å ta litt hardt i. Men finnes jo mange uavhengige tester som også har som ankepunkt mot SVS, at selv om de er noen råtasser på de laveste frekvensene, mister mye kontroll ettersom en beveger seg oppover i i øvre del av bassområdet. Her er det mange andre subber som er bedre en SVS. Arendal Sound feks
    Og grøt kan en få alt til å høre som, men må jo ta utgangspunkt at subbene er justert og kalibrert etter beste evne.
    Ser jo også lengre opp i tråden at AS/Lsound blir beskyldt for å være useriøse mtk selvskryt. Men nå er det vel ikke så mange i landet her som har mer peiling på SVS enn de gutta der.

er vel ingen som har sakt noe annet heller. ang svs. tenker då på at de spiller ekstremt bra til film og bra på musikk. men at det finnes subwoofere som spiller mer musikalsk er det ingen tvil om. men de spiller igjen ikke like bra på film. så alt kommer til hva du skal bruke den til.

om l-sound kan svs eller ikke er det heller ingen som har uttalt seg om. annen tråd?

er heller ingen som har beskyldt l-sound for og være useriøse. les hva som står skrevet en og vri det om.

Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    er vel ingen som har sakt noe annet heller. ang svs. tenker då på at de spiller ekstremt bra til film og bra på musikk. men at det finnes subwoofere som spiller mer musikalsk er det ingen tvil om. men de spiller igjen ikke like bra på film. så alt kommer til hva du skal bruke den til.

om l-sound kan svs eller ikke er det heller ingen som har uttalt seg om. annen tråd?

er heller ingen som har beskyldt l-sound for og være useriøse. les hva som står skrevet en og vri det om.
    Sjekk post #14. Ditt eget innlegg. Var den jeg tenkte på. Sa ikke noe om SVS, men om Lsound. Var den jeg tenkte på.

Sitat Opprinnelig postet av gnomen Vis post
    Sjekk post #14. Ditt eget innlegg. Var den jeg tenkte på. Sa ikke noe om SVS, men om Lsound. Var den jeg tenkte på.

jeg er fult klar over hva som står. jeg skriver at de tatt skrøytingen til et nivå jeg ikke har sett andre produsenter gjøre. og at jeg ikke klarer og ta det seriøst. og då tenker jeg på hvorden de omtaler sine produkter fremfor andre. som har bygget seg opp over tiår. dette står også på amerikanske forum at de går nokså hard ut når de omtaler sine produkter. det betyr jo ikke at de er useriøse. det er vertfall ikke det jeg mente. ordla meg kanskje litt feil.
    Sist endret av petter__t; 01-25-2017 kl 13:00

gratulerer med kjøp av subwoofer. når du har fått spilt litt på den. mulig og slenge inn noen ord? siden denne er nokså ny. er sikkert mange som setter pris på noen omtaler rundt denne.
    Sist endret av petter__t; 01-26-2017 kl 20:41

Gratulerer
    Du får oppdatere oss når du får spilt litt på den da.
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

har du fått spilt litt på subwooferen ? hvordan låter den på film og musikk?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Ny subwoofer, to valg...
    By team_slegga in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 01-25-2012, 22:03
  2. Valg av SVS Subwoofer
    By thomas900 in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 12-06-2009, 20:36
  3. Subwoofer valg
    By Folkvord in forum Høyttalere