Høyttalere med høy kapasitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere med høy kapasitet

Heisann dere,

er ute etter et par høyttalere som spiller dypt og rent. JEg har en relativt stor stue på 40m2 og har hatt avrierende erfaring med høyttalere opp gjennom. Har hatt Focal Chorus, Audio physics calssic 30, og Monitor Audio silver 10. Av disse låt helt klar MA silver 10 best. Er nå ute etter en høyttaler enda et hakk opp i hifi segmentet, men vil gjerne beholde dyp og korrekt bassgjenvigelse. Noen tips der ute?

Utfordringen denne gangen er at jeg ikke kan bla opp 40-50k så jeg kjøper gjerne brukt.

Forsterkeren i bruk p.t. er en T+A Powerplant som jeg er sinnsykt fornøyd med. Denne leverer rundt 2x250 i 4 ohm, og 2x140 i 8 ohm. Ingen planer om å bytte ut denne.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,616
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal Sound Tower?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag var for kostbare da de var i 45 tusen kr klassen
    Sist endret av harman/kardon; 01-07-2017 kl 13:23

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,913
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und Vis post
    Heisann dere,

er ute etter et par høyttalere som spiller dypt og rent. JEg har en relativt stor stue på 40m2 og har hatt avrierende erfaring med høyttalere opp gjennom. Har hatt Focal Chorus, Audio physics calssic 30, og Monitor Audio silver 10. Av disse låt helt klar MA silver 10 best. Er nå ute etter en høyttaler enda et hakk opp i hifi segmentet, men vil gjerne beholde dyp og korrekt bassgjenvigelse. Noen tips der ute?

Utfordringen denne gangen er at jeg ikke kan bla opp 40-50k så jeg kjøper gjerne brukt.

Forsterkeren i bruk p.t. er en T+A Powerplant som jeg er sinnsykt fornøyd med. Denne leverer rundt 2x250 i 4 ohm, og 2x140 i 8 ohm. Ingen planer om å bytte ut denne.
    Du skriver ikke noe om budsjett, så du får ta min anbefaling deretter. Det ligger et par med Vienna Acoustics Mahler mk1.5 på Finn nå. Den passer ønskene dine meget bra Passer i store rom og spiller dypt og rent. Jeg har eid et par tidligere og må si at dette er en ekte full-range high-end høyttaler.

Det ligger også et par med Revel Studio på Finn. Jeg vil tro den også passer med ønskene dine. Jeg har tidligere hatt noen mindre Revel høyttalere. Disse hadde en del svært gode egenskaper. Tviler på at du går feil med en slik høyttaler.

Prisene på Finn kan jo også diskuteres, så det skader ikke å sjekke med selgerne om disse kommer innenfor ditt budsjett.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,616
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Var for kostbare
    Tower koster 25k, og det er halvparten av hva TS snakker om at er for mye. Er jo en som skriver at han byttet ut Monitor audio PL300 til fordel for Tower og synes det er en oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er det vanskelig å sette et budsjett syns jeg. Om jeg liker det godt nok er jeg villig til å betale det det koster, men såpnn av prinsipp kjøper jeg ikke høyttalere over 40.000 kroner. Da må jeg begynne å oppgradere alt annet jeg har i tillegg til rom osv for å rettferdiggjøre investeringen

Masse gode forslag her, og disse norske høyttalerene fikk gode skussmål så jeg. Er det noe sted i Oslo/omegn det faktisk går an å lytte på de?

Lignende tråder

1. Spørsmål angående KK DXD12012 og kapasitet
    By LarsEinar1980 in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-20-2013, 20:32
  2. Svar: 2
    Siste melding: 03-04-2011, 19:13
  3. Inwall høyttalere/tynne høyttalere. Alternativer?
    By Svantekiller in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 01-09-2008, 19:37
  4. ehshell.exe spiser all kapasitet - henger seg
    By TheViking in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 01-22-2006, 16:01
  5. 6 like høyttalere eller dedikerte senter høyttalere?
    By Poco_Niño in forum Høyttalere
    Svar: 29
    Siste melding: 08-08-2004, 17:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •