Stabilizers eller Outriggers på Dali ikon 6?
Viser resultater 1 til 10 av 10

Stabilizers eller Outriggers på Dali ikon 6?

Hei.

Jeg har vært heldig å fått meg et par Dali ikon 6 til det jeg syntes var en rimelig penge.
    Høyttalerene har i dag spikes som muligens er orginale? Typen Spikes som er bygd inn i en "plast fot": Disse er montert tett så høyttaleren
    står ikke veldig støtt. Vurderer å bytte til en av de to under her. Men hvilken type burde jeg gå for??
    Det er viktig at bassen går minst mulig til gulvet.

Proson Stabilizers 4pk - Spikes - Tilbehor

Proson Outriggers 2stk - Sort - Spikes - Tilbehor

Takker for svar.
    Sist endret av lygren; 10-30-2016 kl 21:23

Hva slags gulv står de på ?
    Kan virkelig anbefale soundcare sine. Bruker dem selv på mine ikon 7. Disse skrus inn i de sølv-føttene i hvert hjørne av høytaleren.

Sitat Opprinnelig postet av Oekern Vis post
    Hva slags gulv står de på ?
    Kan virkelig anbefale soundcare sine. Bruker dem selv på mine ikon 7. Disse skrus inn i de sølv-føttene i hvert hjørne av høytaleren.
    Hei og takk for svar.

Det viser seg at det er soundcare spikes som høyttalerne står på men de står så tett. Derfor syntes jeg høyttalerene står litt ustøtt.
    Spiksene foran står med et mellomrom på 8,5 cm og trekt 5 cm inn fra ytterkantene. Går burde være mulig å få spiksene ut til 2,5 cm fra ytterkant å
    da blir de stødigere eller ?
    De står på ett parkett gulv.
    Sist endret av Glennern; 10-31-2016 kl 00:08

Hmmm. Rart. Jeg har de originale føttene, sølvbraketter som stikker ca 1cm ut fra høytaleren. Disse har gjengehull som jeg har montert soundcare spikes i.
    Vil tippe jeg har mellom 20-25cm mellom spikes.
    Musikk Ække Viktig !

Hmmm. Rart. Jeg har de originale føttene, sølvbraketter som stikker ca 1cm ut fra høytaleren. Disse har gjengehull som jeg har montert soundcare spikes i.
    Vil tippe jeg har mellom 20-25cm mellom spikes.
    Slik er de på mine.
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20161106_215412.jpg
Visninger:	37
Størrelse:	1.78 MB
ID:		122608

Det som er gjort her er at de orginale føttene er blitt erstattet med soundcare. Feil/dårlig løsning.
    Dra innom HFK - de kan helt sikkert skaffe de orginale føttene. Evn.t ebay. Bør ikke koste mye. De orginale føttene har og M8 gjenger slik at du får montert spikes. De bruker da de samme hullene til montering som spiksa dine gjør nå.
    Se bilde under av mine:

Musikk Ække Viktig !

Mine SVS-høyttalere har innebygget outriggerplate og jeg bruker disse i tillegg.

SVS SoundPath subwoofer isolation system - 4 stk

Det som er gjort her er at de orginale føttene er blitt erstattet med soundcare. Feil/dårlig løsning.
    Dra innom HFK - de kan helt sikkert skaffe de orginale føttene. Evn.t ebay. Bør ikke koste mye. De orginale føttene har og M8 gjenger slik at du får montert spikes. De bruker da de samme hullene til montering som spiksa dine gjør nå.
    Se bilde under av mine:

Takk for info. jeg fant ikke noe på ebay men skal prøve Hifi klubben

Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Mine SVS-høyttalere har innebygget outriggerplate og jeg bruker disse i tillegg.

SVS SoundPath subwoofer isolation system - 4 stk
    Gurba vet du hvordan soundpath er i forhold til Argon putene som Hifi klubben selger?

Har ikke prøvd Argon sine.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 12-02-2014, 13:06
  2. Svar: 3
    Siste melding: 06-11-2014, 08:54
  3. Svar: 34
    Siste melding: 07-29-2012, 21:35
  4. Dali Ikon 5, 6, 7 eller 8?
    By martinz in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-31-2009, 18:59