KLIPSH RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: KLIPSH RF-82

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KLIPSH RF-82

​kunne tenkt meg en mega oppgradering av høytalere. å da har jeg hørt at klipsh er veien og gå,hvis man skal ha en allsidig høytaler som spiller bra til det meste av musikk.

jeg har sett litt på RF-82(MK1), og får anbefalt disse som en god inngang til klipsh verden

kan noen hjelpe meg med et evt svar på om dette er lurt? evt hvilke andre høytalere burde jeg gå for som er like allsidig som disse?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snolli123 Vis post
    ​kunne tenkt meg en mega oppgradering av høytalere. å da har jeg hørt at klipsh er veien og gå,hvis man skal ha en allsidig høytaler som spiller bra til det meste av musikk.

jeg har sett litt på RF-82(MK1), og får anbefalt disse som en god inngang til klipsh verden

kan noen hjelpe meg med et evt svar på om dette er lurt? evt hvilke andre høytalere burde jeg gå for som er like allsidig som disse?
    Hei! Vil starte med og si at min mening ikke er fasit, men vet jeg har mange i ryggen når jeg sier dette. Om du hører på all slags musikk og har et normalt rom ( les ikke akustisk behandlet ) og du kanskje liker og skru opp volumet litt, mener jeg at Klipsch ikke er veien og gå i første omgang. Har selv hatt flere Klipsch, og det er gode høyttalere til prisen, men de krever en del demping for at ikke diskanthornet skal bli slitsomt i lengden. JA, de spiller høyt, JA de spiller dynamisk og engasjerende men på bekostning av ørene etterhvert

Det er ekstremt mange som har og kjøper Klipsch, så det er også veldig mange som ikke er enig med meg De er helt kanon til film spesielt, det er hvertfall en stor del av det.

Så er det til anbefalinger da, det er jo ekstremt vanskelig. Hva slags musikk hører du mest på? Ser du noe film? Skal du ha subber? Hva slags forsterker(e) har du?

Svar meg på det skal hvertfall jeg tipse så godt jeg kan !

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Hei! Vil starte med og si at min mening ikke er fasit, men vet jeg har mange i ryggen når jeg sier dette. Om du hører på all slags musikk og har et normalt rom ( les ikke akustisk behandlet ) og du kanskje liker og skru opp volumet litt, mener jeg at Klipsch ikke er veien og gå i første omgang. Har selv hatt flere Klipsch, og det er gode høyttalere til prisen, men de krever en del demping for at ikke diskanthornet skal bli slitsomt i lengden. JA, de spiller høyt, JA de spiller dynamisk og engasjerende men på bekostning av ørene etterhvert

Det er ekstremt mange som har og kjøper Klipsch, så det er også veldig mange som ikke er enig med meg De er helt kanon til film spesielt, det er hvertfall en stor del av det.

Så er det til anbefalinger da, det er jo ekstremt vanskelig. Hva slags musikk hører du mest på? Ser du noe film? Skal du ha subber? Hva slags forsterker(e) har du?

Svar meg på det skal hvertfall jeg tipse så godt jeg kan !

Kim
    Har DJ som yrke. Men den musikken jeg spiller til vanlig(når ikke fruen er hjemme&#128521 er house,edm,rock,metal(heavy også),deep house,noe liste musikk(topp40) Når fruen er hjemme er d godt og sette seg og se en film ilag. Sjangere på film er: action,action komedie,humor og drama. Disse vill jo også bli brukt til tv. Å når fruen er aleine er det full pupp på popanlegget av di sjangere ho hører og ser på . Som du skjønner så er det MYE de skal brukes til. Derfor jeg sier allsidige høytallere. Takk for svar 👍👌

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DJ som yrke. Men den musikken jeg spiller til vanlig(når ikke fruen er hjemme&#128521 er house,edm,rock,metal(heavy også),deep house,noe liste musikk(topp40) Når fruen er hjemme er d godt og sette seg og se en film ilag. Sjangere på film er: action,action komedie,humor og drama. Disse vill jo også bli brukt til tv. Å når fruen er aleine er det full pupp på popanlegget av di sjangere ho hører og ser på . Som du skjønner så er det MYE de skal brukes til. Derfor jeg sier allsidige høytallere. Takk for svar 👍👌
    Glemte og si at jeg har en vsx-924 (pioneer)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På generell basis er jeg enig med GrandiS; Klipsch KAN være en høytaler som krever litt jobb med rommet om man vil ha maks ut av de, men jeg synes nok at problemstillingen ofte er en smule overdrevet.

Jeg har selv hatt de fleste rf mk1 og mk 2 modellene, og noen har riktignok vært i overkant utfordrende, men generelt sett har det gått veldig greit og den modellen som i mine ører har vært enklest å ha med å gjøre er faktisk rf 82 mk1. Både i forhold til at den krever lite tilpassing rommet og at den spiller det meste på en fantastisk måte til en meget overkommelig pris.

Nå blir naturligvis lyd veldig smak og behag, men jeg personlig ville nok ha styrt unna Pio som i mine ører kan forsterke opplevelsen av spinkel diskant (og til dels sterilt "trykk" i bassen). Tror nok jeg ville ha sett mer i retning Marantz, Onkyo eller Denon. Yamaha er også en artig match til mk1, men det kan bli litt for mye av de gode til tider.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Klipsch RF-82 II og var i utgangspunktet fornøyd med de. De spilte høyt, men jeg følte jeg ikke fikk utnyttet dem skikkelig pga rommets utforming og mangel på gode plasseringsmuligheter. Jeg gikk også lei av diskanten som da førte til salg. Jeg hadde stående et par JBL Studio L830 som er en stativhøytaler med 6" bass/mellomtone. Koblet disse opp som en nødløsning til jeg fant noe nytt. Dette er snart 1 år siden og de står der enda. Er kjempefornøyd og de går Klipsch en høy gang på alt. synes nå jeg. De får nå hjelp av en XTZ 12.17 men har strengt tatt ikke behov for det. bruksområdet er primært tv/musikk/Netflix etc. Av og til film.
    Jeg kjører dem på samme elektronikk som på klipsch, Yamaha og Emotiva XPA-2.

Jeg tror det ligger et par på finn og anbefaler deg å prøve. Det er også 2 større modeller i serien 880 og 890. disse har doble 6" og 8". sistnevnte er vel nærmest RF82.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,251
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DJ som yrke. Men den musikken jeg spiller til vanlig(når ikke fruen er hjemme��) er house,edm,rock,metal(heavy også),deep house,noe liste musikk(topp40) Når fruen er hjemme er d godt og sette seg og se en film ilag. Sjangere på film er: action,action komedie,humor og drama. Disse vill jo også bli brukt til tv. Å når fruen er aleine er det full pupp på popanlegget av di sjangere ho hører og ser på . Som du skjønner så er det MYE de skal brukes til. Derfor jeg sier allsidige høytallere. Takk for svar ����
    Beklager litt sent svar ! Som du ser har det allerede gått igjen i denne tråden at hornet KAN bli slitsomt, så da mener jeg du kan legge den død foreløpig

Jeg vil faktisk anbefale deg Dynaudio, de er helt fantastisk " alt etende " . Det er ingen utpreget partyhøyttaler eller "wow" faktor, men i lengden spiller de utrolig riktig og behagelig og takler alt av sjangere. Det gjelder alt fra DM7 bokhøyttaler med sub, til Dynaudio Focus serien jeg hadde.

Så jeg vil faktisk anbefale deg og titte på Dynaudio! De takler hvertfall rock langt bedre enn Klipsch i et normalt rom. ( Til alle som reagerer på den setningen - JA - Klipsch er en party og "rocka" høyttaler, men rock er krevende og blir _slitsomt_ med Klipsch om man spiller høyt i et ubehandlet rom ) Evt så kan du se på System Audio, de er også veldig morsomme. Men kunne du tenkt deg og kjøpt en liten sub eller 2 også? Og hva er ditt budsjett ?

Snakkes!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Anaview DIY Ams 1000 BTL x 2 | Samsung 75"| Shakers | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Beklager litt sent svar ! Som du ser har det allerede gått igjen i denne tråden at hornet KAN bli slitsomt, så da mener jeg du kan legge den død foreløpig

Jeg vil faktisk anbefale deg Dynaudio, de er helt fantastisk " alt etende " . Det er ingen utpreget partyhøyttaler eller "wow" faktor, men i lengden spiller de utrolig riktig og behagelig og takler alt av sjangere. Det gjelder alt fra DM7 bokhøyttaler med sub, til Dynaudio Focus serien jeg hadde.

Så jeg vil faktisk anbefale deg og titte på Dynaudio! De takler hvertfall rock langt bedre enn Klipsch i et normalt rom. ( Til alle som reagerer på den setningen - JA - Klipsch er en party og "rocka" høyttaler, men rock er krevende og blir _slitsomt_ med Klipsch om man spiller høyt i et ubehandlet rom ) Evt så kan du se på System Audio, de er også veldig morsomme. Men kunne du tenkt deg og kjøpt en liten sub eller 2 også? Og hva er ditt budsjett ?

Snakkes!

Kim
    Hei kim

Tror vi lider av d samme når det kommer til og svare

Har sett på Sa. Digger ho ca på samme pris som klipscha??
    Tenker rundt 7000,-da vill jeg nok komme langt. Har hatt noe søppel sattelitt høytalere nå. Så vill jeg gå opp i strl for å få mer ut av film opplevelsen. Og generellt til musikk ja jar en subwoofer av hjemme bygget kvalitet. Fått bygget den i sammen med en lydguru. Så den funker knall

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til og foreslå JBL. Men det ser ut som det meste av JBL golvhøytalere ikke finnes på det Norske markedet lengere.

Hva med noe som Tannoy Mercury 7.4 - STEREOFIL AS NB. Er lite omtale av disse enda

Lignende tråder

1. Klipsh rf 62
    By -Cerwin-Vega- in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-08-2011, 18:29
  2. b&w eller klipsh
    By svend louis in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-22-2011, 14:02
  3. Klipsh SP-1 - hva er de verdt?
    By TorePupper in forum Høyttalere
    Svar: 1