Er Klipsch R-115SW et bra kjøp til 7000kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2016
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Klipsch R-115SW et bra kjøp til 7000kr?

Har et rom på ca. 11 m2. Komplett har tilbud denne helgen og jeg vurderer denne suben. Jeg har ingen sub i dag, men har tenkt at denne kanskje blir litt mye i et så lite rom? Suben må stå til venstre for TVen siden det er der hvor jeg har plass. Jeg er glad i film og har vurdert å bytte ut høyttalerne jeg har i dag med et par fra RP-serien til Klipsch.

Jeg håper at jeg kan få noen råd fra flinke folk her inne.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For kr 7 000 synes jeg personlig at dette er et kupp.

Jeg hadde selv 2 stk på ca 18 kvadrat og det fungerte helt fantastisk det. Det er en stor sub som gir det mye bass, men jeg tror faktisk den kan fungere på 11 kvadrat. Komplett har jo også en ganske så kjekk retur-rett så om det skulle vise seg at den ikke fungerer i ditt rom så kan du sende den tilbake uten problemer.

Lyd og bilde hadde den som testvinner: Test av Klipsch R-115SW | Lyd & Bilde
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes subber som går dypere, f.eks. SVS PB/PC-2000. PC'en tar lite plass på gulvet, men er nokså høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2016
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen begge to.

Jeg har lest en del om PC-2000 og R-115SW i kveld siden disse to lå nærmest i pris pga. tilbudet. Jeg syns at det er veldig vanskelig å ta et valg siden begge virker veldig gode på hver sin måte. Jeg har fått inntrykk av at R-115SW kanskje gir litt mer punch men at den også kan være litt for bommy. Nå vil det jo være vanskelig å vite hvordan dette blir i mitt rom uten å ha testet begge subene.

Jeg la likevel inn en bestilling på Klipsch R-115SW før tilbudet gikk ut, men jeg kan fortsatt slette ordren min. Jeg vurderer om jeg bare skal la ordren være og eventuelt returnere/selge den hvis jeg blir misfornøyd. I så fall så blir PC-2000 mitt neste valg.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen med etthvert forum er jo dette med personlige preferanser når man skal prøve å hjelpe noen, men jeg tror de fleste er enige om at du har gjort et meget godt kjøp og jeg tviler ikke på at du blir fornøyd.

Bare husk at du må gi den en del timer før den begynner "å finne seg sjæl" for rett av esken låter den noe stivt og "lett".
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

jeg handlet XTZ 12.17 nå og må si meg fornøyd med den. Tar jeg ikke feil så er den mindre enn nevnte SVS men har like kraftig forsterker. Rimeligere er den også.

Stuen min er noe større da med sine 40m2

Lignende tråder

1. Klipsch R-115SW bra sub?
    By ¨satyrion in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-15-2016, 10:25
  2. Klipsch Subwoofer 15" R-115SW VS SW-115
    By Arnesen1 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 11-20-2014, 14:52
  3. Svar: 14
    Siste melding: 03-10-2012, 00:07
  4. Tips til kjøp av Klipsch
    By glenners in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-11-2009, 22:24
  5. hjelp til kjøp av klipsch og forsterker.
    By Grove\ in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 14
    Siste melding: 09-22-2007, 18:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •