oppgradere fra rf -63 til palladium 37?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppgradere fra rf -63 til palladium 37?

hei. har i dag 2stk klipsch rf63 drevet av en rotel 1075.

jeg er stort sett fornøyd, men det kunne vært litt mer bass i bunn. så en subb hadde kanskje vært på sin plass?

har lekt litt med tanken på og bytte ut 63'ene med noe annet. noen brukte rf 83 eller palladium f.eks. men hvor mye er det og hente? det blir jo ett stort mellomlegg for å få palladium...

om jeg bytter til 83 eller palladium, hvordan stiller rotelen seg da? blir den litt liten?
    Sist endret av space-ace; 07-16-2016 kl 19:54

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort hende at du blir mer fornøyd med å bytte ut Rotelen din med noe kraftigere, og beholde RF 63.
    Har brukt 985 på RF82, og det ble en god oppdatering da jeg putte på omtrent dobbelt så mye effekt.
    Jeg byttet til klasse D dengang, noe som egentlig ikke skal matche, men var godt fornøyd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, beklager litt sen reply her nå men. er fra kristiansund du også ser jeg.

hadde kanskje vært morro og prøvd en annen forsterker ja hva anbefales i tilfelle? kraftigere rotel eller kanskje rett og slett prøve ett nytt merke?

jeg har også rotel pre amp, rsp1069. hadde jo vært morro og teste med en subb også kanskje.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hr hørt RF-83 på hegel H4, men det koster jo noen kroner
    Parasound og Emotiva blir ofte anbefalt.

Subwoofer er kjekke greier, spesielt til film og elektronisk musikk. Noe spesielt du har tenkt på?

Bor strengt tatt på Rensvik/Frei, men litt enklere for resten av verden å forholde seg til Kristiansund
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører mye på rock og metal da, så om jeg skal ha subb så bør det være en litt rask en. da bør det vell ikke være noe særlig større enn 10" kanskje?

hadde en svs 10" for noen år siden men den ble solgt da jeg bodde i leilighet. har nå kjøpt hus og har dermed rom for mer støy :P

parasound blir vell litt stivt priset for meg, men emotiva kunnet kanskje vært noe og luktet litt på ja.

det blir vell meget sannsynlig satt opp som surround her og med tiden, når jeg får pusset opp og gjort plass til det. kunne da evt spart rotelen til og drive senter og bak elns har rf62, og sf2 iggende som jeg har brukt til dette tidligere.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    størrelse åp sub har ingenting å si på hvor "rask" den er 24" kan spille akkurat like presist som ett mindre element så lenge kasse, element og forsterker er av god kvalitet.
    Losund har lagersalg på diverse fra ATI. Fornøyd med dette merket selv.
    Pioneer 5080XA. KenKreisel x7. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Pro-ject RPM 1.3. PS4. HTPC. Panasonic DMP-BD65.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, trudde typiske store subber ble litt trege da de skyver mye luft jeg men. da angrer jeg nesten litt på at jeg ikke slo til på den subben komplett solgte på timestilbud nettopp (klipsch r115sw) til 6500ca.

Lignende tråder

1. Aragon Palladium fra 1994 ish...
    By b.wilkins in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 05-17-2014, 18:53
  2. Klipsch Palladium
    By trym in forum Høyttalere
    Svar: 38
    Siste melding: 10-09-2012, 19:19
  3. Swans F2.2F, Klipsch Palladium
    By Neo83 in forum Høyttalere
    Svar: 4