Nytt høyttalersett til stua med waf-faktor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt høyttalersett til stua med waf-faktor

Hei godtfolk.

Jeg skal ha et nytt høyttalersett til stua.

Reciever har jeg, Pioneer VSX LX52.

Vi flytter i en mindre leilighet for en periode nå og stuen er på ca 20kvm. Botid blir bare ett år, men samtidig ønsker noe av kvalitet slik at jeg kan ta det med videre. Jeg ønsker ikke store iøyenfallende høyttalere, spesielt ikke sambo. Jeg har sett på Bose Acoustimass som har disse små terningene av høyttalere og dette hadde jo vært upperlig mpt. designet. Men skjønner at det skorter på lydkvalitet her. Det er et krav at høyttalerne er hvite og små.

Primært film/tv, men av og til musikk. Budsjett 10.000,- som pekepinn, men strekker meg til 15.000,- hvis det er verdt det.

Ønsker et 5.1 system, men ikke must. Er ikke spesielt oppdatert på denne fronten når det gjelder teknologier tilgjengelig. Trådløst hadde jo f.eks vært fint, men må vel likevel ha strøm isåfall...?

Hvordan er dagens lydplanker?

Kan nevne at denne leiligheten desverre slipper litt bass ned til hun under så det kan kanskje være aktuelt å be om tips på dette området også.

Takker for inspill. Som nevnt så er det Bose sine høyttalere forslag blir vurdert opp imot.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lettere å få svar på avforum på facebook.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta Vis post
    Lettere å få svar på avforum på facebook.
    Takk for tips

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg gjerne her inne og ikke migrer fullstendig til facebook Kjekt og ha litt liv på forumet her og for oss som ikke bruker facebook.

Har hatt ett par sett med mindre høyttalere fra Dali, type stativhøyttalere, og disse har vært smakfulle og se til, samtidig som de har gitt god lyd. Trenger dog en liten sub vedsiden av slike små
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrtalgo Vis post
    Hei godtfolk.

Jeg skal ha et nytt høyttalersett til stua.

Reciever har jeg, Pioneer VSX LX52.

Vi flytter i en mindre leilighet for en periode nå og stuen er på ca 20kvm. Botid blir bare ett år, men samtidig ønsker noe av kvalitet slik at jeg kan ta det med videre. Jeg ønsker ikke store iøyenfallende høyttalere, spesielt ikke sambo. Jeg har sett på Bose Acoustimass som har disse små terningene av høyttalere og dette hadde jo vært upperlig mpt. designet. Men skjønner at det skorter på lydkvalitet her. Det er et krav at høyttalerne er hvite og små.

Primært film/tv, men av og til musikk. Budsjett 10.000,- som pekepinn, men strekker meg til 15.000,- hvis det er verdt det.

Ønsker et 5.1 system, men ikke must. Er ikke spesielt oppdatert på denne fronten når det gjelder teknologier tilgjengelig. Trådløst hadde jo f.eks vært fint, men må vel likevel ha strøm isåfall...?

Hvordan er dagens lydplanker?

Kan nevne at denne leiligheten desverre slipper litt bass ned til hun under så det kan kanskje være aktuelt å be om tips på dette området også.

Takker for inspill. Som nevnt så er det Bose sine høyttalere forslag blir vurdert opp imot.
    Hei,

Du har jo ett par alternativer her, med både gå for noen små stativ høyttalere, eller kjøpe noe å henge på veggen.

Lyd&Bilde hadde for ett års tid siden en samletest av vegghengte høyttalere som kanskje kan være til hjelp?

Jeg vurderte en tid å bytte ut mitt Klipsch sett, med noe mindre og fancy, men når madammen lever greit med de får de stå til ungene er større.

Da vurderte jeg å sjekke ut Paradigm Millenia høyttalerne etter å ha lest mange gode reviews av de.

Du kan evt starte med å kjøpe høyttalere fremme og subwooferen og så bygge på senere?
    Test av Paradigm MilleniaOne CT | Lyd & Bilde

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Anthony Gallo? Har disse selv i et stueoppsett, de fås i hvit, og har meget god lyd, og et særs konevennlig utseende.

Gallo Micro - Norsk Audio Teknikk
    Gallo TR-1D - Norsk Audio Teknikk AS

Omtale: 6moons audio reviews: Anthony Gallo Acoustics A'Dia Ti, Micro Ti, TR1 & TR2

Lignende tråder

1. Nytt til TV-stua
    By AustinP in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 02-16-2009, 11:30
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-06-2009, 05:15
  3. Høyttalersett til nytt kinorom!
    By rogerer in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-11-2008, 01:03
  4. Svar: 0