Dama hater synet av mine Gallo Ref 3.1. Hva låter like fantastisk og ser bra ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dama hater synet av mine Gallo Ref 3.1. Hva låter like fantastisk og ser bra ut?

Hun kan ikke fordra designet på Galloene. Jeg kan egentlig ikke klandre henne, de er jo spess: google gallo ref 3.1 pictures

Så nå må jeg selge.

Men her er problemet: Jeg elsker disse høyttalerne -- på grunn av lyden. Særlig diskanten, som er luftig og detaljert, men aldri pushy eller slitsom. Og nå sliter jeg med å finne nye høyttalere som både låter skikkelig bra, ser bra nok ut og samtidig koster maks 30.000 (brukt).

Tradisjonelle "bokse"-gulvhøyttalere er hun ikke noen stor fan av. Grønt lys for stativhøyttalere, men jeg er skeptisk til om de vil fylle stua like bra. Kanskje med sub? Jeg har også en eldre NAD C352 (2x80 watt) som muligens må oppgraderes, i så fall må det inngå i prisrammen på 30.000.

Dette har jeg sett på til nå:

Gallo Strada + 1 eller 2 suber: Disse vil i hovedsak gi meg samme lyd som jeg har i dag (kanskje litt bedre?), i en annen formfaktor som dama sier hun kan akseptere. Trenger kanskje ikke ny amp heller med aktiv sub.

Bang & Olufsen Beolab 9: Disse kan fås for 30.000 brukt, og de er jo aktive, så det er innenfor budsjett. Dama synes de ser OK ut. Jeg har ikke hørt dem, men har prøvehørt Beolab 20 hos B&O i Oslo (samme design, oppgradert versjon) som jeg synes var vel fremoverlent på diskanten, uten at jeg følte den ga flere detaljer. Beolab 9 er visst roligere her, noen erfaringer?

Hva mer kan anbefales? Spesielt erfaringer fra dere som har hørt Gallo 3-serien tas imot med stor takk!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo legge ut en annonse med bilde av høyttalerne og se om det finnes en dame som liker de...

3. Liker Kane har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, satser på å beholde dama. Men si gjerne ifra om du har forslag!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hun skal bestemme hva du liker - synes å ha hørt den før. Du får gjøre en deal om at om hun tar husarbeidet så bytter du høyttalere..., eller kjøpe et par burka og henger over de når de ikke er i bruk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Lyder man hater
    By Rocke-Rolf in forum Generell chitchat
    Svar: 31
    Siste melding: 04-17-2011, 14:37
  2. Gallo Nucleus A`Diva+Gallo Sub TR-1 som stereoanlegg?
    By mr.Fahrenheit in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 03-28-2008, 13:41
  3. Jeg hater snø.
    By Rusty in forum Generell chitchat
    Svar: 21
    Siste melding: 03-02-2006, 01:32
  4. Test synet. Tror du at du har kontroll??
    By Justin Case in forum Generell chitchat
    Svar: 7
    Siste melding: 10-23-2004, 12:36
  5. Hvordan går det med synet?
    By Burre in forum Generell chitchat
    Svar: 9
    Siste melding: 11-24-2003, 22:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg