B&W DM602 S3 vs Cerwin Vega xls-6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM602 S3 vs Cerwin Vega xls-6

Kanskje ikke de mest opplagte høyttalerne å sammenligne, men håper noen kan synse litt om fordeler/ulemper med disse to kandidatene.

De gulvstående høyttalerne skal byttes ut mot noe som er litt mer plasseringsvennlig. Jeg slites imidlertid mellom 2 relativt ulike kandidater.

Cerwin Vega xls-6 er aktuell fordi det er CV. Det er høyttalere som jeg mener passer musikken som kommer til å strømme ut gjennom dem. Mye fuzzpedal og fysisk bass! Håpet er at selv den minste xls-høyttalern skal ha noe av dette i seg.

DM602 S3 er en høyttaler som i sin tid ga meg den mest fantastiske lytteopplevelsen jeg har hatt, da jeg fikk prøvelytte på HFK. De ble nesten kjøpt, men tapte fordi jeg, den gang, var ute etter gulvstående høyttalere som kunne levere litt mer tøkk!
    Jeg tenker fortsatt tilbake på opplevelsen, men er usikker på om den lar seg gjennskape i en stue full av leker, møbler og interiørdesign!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Xls og det positive er at de har trykk og er lett drevne. Til rock og metall er de gode, men siden du legger til BW så vil jeg spørre hvorfor du ikke også vurderer Klipsch. Jeg liker CV for det de er men Klipsch er nok hakket bedre kvalitet. BW er bedre lydkvalitet men er tyngre å drive.

Jeg foretrekker CV og Klipsch til tyngre musikk som metall.
    Sist endret av Danke; 03-28-2016 kl 22:17

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på Klipsch ja, men har aldri lyttet til noen slike høyttalere. Virke også som de koster en del mer enn de høyttalerne jeg vurderer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte de CV Xls 6 i gave til en jeg kjenner. Vi fikk testet de ordentlig samme helg. Vi brukte en billig Denon forsterker. Det var sinnsykt moro og mye Bangs for The bucks.

Metall og tung musikk er kult med CV, er du på budgett så er det ikke så mye å tenke på.

For musikk med mye detaljer ville jeg valgt noe annet. Men metall og basstung musikk så er lydstyrken og bassen det viktige.

Jeg ville gått for CV Xls 6 om jeg var deg. Jeg liker de høyttaler ne for det de er, og for det de kan.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge høyttalerne. Ingen er i bruk som stereohøyttalere nå, men begge har blitt brukt som det tidligere. Begge høyttalerne ble optimalt plassert på gode stativer i kinorommet. Jeg kan komme med mine inntrykk.
    For det første. Xls 6 er ikke nødvendigvis lettdreven. Den har en følsomhet på 85db mot b&w dm602 s3 sine 90db. Jeg brukte rotel rb1080 som har 2*200w i 8 ohm så det var uansett greit med krefter.

Hvilken som spiller høyest og med mest trykk er jeg faktisk ikke sikker på. Begge overrasket meg med godt trykk i bassen og kunne spille høyt iforhold til størrelsen. Er en god stund siden dette nå men jeg tror faktisk dm602 s3 kunne spille litt høyere. De har tross alt en god del større kabinett som helt sikkert hjelper med tanke på bass, men tror det var veldig likt.

Så til generell lydkvalitet. De spiller ganske så forskjellig. cv er litt mer "in your face" Litt mer agressiv på en måte mens b&w er mer soft og rolig. Jeg fikk inntrykk av at b&w går dypere i bassen. På typisk listepop, rnb, osv imponerer dm602 s3 stort, De spiller klart, detaljert og med mye bass mens xls6 er nok noe tøffere på rock og metall.

Xls 6 er veldig god til prisen og imponerte meg på alt jeg hørte på av musikk, men dm602 s3 imponerte enda mer. Jeg sitter med samme følelsen som du beskriver etter du hørte de på hfk.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid trodd at CV var lettdrevne, helt utrolig hvor lite NAD kraft enkelte kids bruker på CV høytalere med 8 eller 10,12 toms basser.

Den Billigste Denon har vel ikke mer enn 80 denonwatt, men virket som hadde god strømforsyning.

Xls ene spilte vannvittig høyt, bare med dette og låt bra.

Lignende tråder

1. Cerwin vega 1,5kw blokk+Cerwin vega stroker 18= bra?
    By Loorentz in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 05-06-2010, 19:51
  2. Cerwin Vega! 1,5KW VS Cerwin Vega! 1,5KW2
    By Dali B5005 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-12-2010, 07:35
  3. Cerwin Vega HP-215 VS Cerwin Vega AL1000
    By ChrisHesby in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 02-06-2009, 19:19
  4. CERWIN-VEGA CLS-15SX vs CERWIN-VEGA CLS-15S