Nye høyttalere - kanskje Klipsch RF82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2016
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere - kanskje Klipsch RF82?

Hei!

Jeg er på jakt etter nye høyttalere, og trenger litt tips til hva jeg burde se etter, da det er vanskelig å velge, så fikset meg en bruker her og satser på at noen kan hjelpe

Jeg er ingen audiofil, i den form at jeg vet hvilket lydbilde jeg liker best osv, men kan si at jeg merker forskjell på god og dårlig lyd, og ønsker derfor å kjøpe meg noe bedre enn det jeg har.

De skal brukes til alt fra film/tv-serier, til musikk og spill. Mye electronica, og hiphop, men også en del rock. Må mao være litt allrounder.

Jeg bor i en leilighet på ca 45 kvadrat, hvor stuen høyttalerene skal stå i måler 4.5 x 4.5 meter.

Det som er viktig for meg, er at de låter bra selv om man ikke spiller veldig høyt, men at de også har litt trøkk og evt kan brukes i et større rom senere. Med andre ord, høyttalere jeg ikke bytter ut etter 2-3år.

Jeg har en Yamaha RX-V779 receiver, og budsjettet mitt er max 8000, men gjerne mindre. presiserer at jeg helst ikke vil kjøpe brukt, da jeg føler jeg ikke vet helt hvordan jeg skal sjekke om produktet er i god stand eller ikke.

Har tittet litt på soundgarden og hifiklubben sin hjemmeside, men vet som sagt lite om de forskjellige merkene, og ønsker derfor tips.

Som tittelen nevner har jeg sett litt på Klipsch RF82, siden jeg har sett at mange skriver de passer bra med Yamaha(komplett har de til 4490,- denne uken, så tenker dette kanskje være et godt kjøp?)

Takker på forhånd for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv noen klipsch rf-82 som jeg kjøpte da de kostet 9990,- og de låter veldig bra, har også de nyere rp-280f som låter enda bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Sted
    Nord-Norge
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk i omtrent samme situasjon som deg, trådstarter. Har samme Receiver på vei i posten, og har ca samme budsjett til høytalere. Håper du får masse tilbakemeldinger

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner ikke hva du har fra før av...

Anyways, disse er populære: Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Høyttalerpakke 7.0 - Sort - Høyttalerpakker - Høyttaler

Bakhøyttalere og senter er fremdeles i bruk hos meg, 6 år etter kjøp. Vurderer et par bakhøyttalere til, til fronten, da jeg ikke helt har vendt meg til lyden fra Dali Fazon LCR..

Newcomer Sabaselfsit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf-82 er greie høyttalere. En ting å ta i betraktning er at de er veldig dype, og må i tillegg stå et stykke fra veggen for at bassen skal låte greit, så kan være greit å måle litt med tanke på rommet ditt om det er ok at de "stjeler" så mye plass.

Du skriver at du hører mye på
    electronica, hiphop, og rock. Derfor syns jeg du også burde vurdere Cerwin vega XLS-28. De er relativt kompakte og mer hardtslående enn mange alternativ som kanskje har litt bedre oppløsning. Men morofaktoren er det få som slår CV på. Hvis du bor i nærheten av en hifiklubben butikk burde du få en demo av de før du bestemmer deg.

Lignende tråder

1. Klipsch P-17B vs RF82???
    By zx300 in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-2012, 21:35
  2. Klipsch rf82 mk1 , bakside av høyttalere bi wire
    By n3c in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 09-24-2012, 17:15
  3. Klipsch rf82 vs rf82 mkII?
    By Eskido in forum Høyttalere
    Svar: 23