Spille inn nye høytalere og sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille inn nye høytalere og sub.

Høytalerne koblet jeg bare i motfase og puttet vekk under en dyne og guffet på greit med lyd og lot det spill. Men suben er det litt værre med da jeg bor i blokk. Har akkurat kjøpt meg en XTZ10.17 sub. Vil gjerne spille den inn så fort som mulig og lurer da på noen gode sanger som jeg kan la den stå å spille på? Evt noen lydopptak med 20Hz eller noe så den blir spilt inn fortest mulig.

Kan kjøre den opp til hytta og la den bare spille der over 1 dag eller noe.

Noen som vet?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flyndra Vis post
    Høytalerne koblet jeg bare i motfase og puttet vekk under en dyne og guffet på greit med lyd og lot det spill. Men suben er det litt værre med da jeg bor i blokk. Har akkurat kjøpt meg en XTZ10.17 sub. Vil gjerne spille den inn så fort som mulig og lurer da på noen gode sanger som jeg kan la den stå å spille på? Evt noen lydopptak med 20Hz eller noe så den blir spilt inn fortest mulig.

Kan kjøre den opp til hytta og la den bare spille der over 1 dag eller noe.

Noen som vet?
    Det kan være en fin start og bare sette på noe med mye bass, der finner vi blant annet infected mushroom låter av ymse slag, ellers har du en del basstester låter fra Spotify og YouTube feks.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt så kan du bare bruke den normalt. Innspilling er et mye omtalt tema i diverse av-fora.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,295
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull at det må spilles inn mener nå jeg. Lyden vil kanskje endre seg noe på normale høyttalere over tid, men tvilsomt på subber i mine ører. Alt av høyttalere tåler full gass med en gang, det er de konstruert for og den er deffinitivt testet før den er levert til deg! Folk mener gummien mykner opp osv, og det kan sikkert hende men de tåler hverken mer eller mindre før/etter "innspilling":-)
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

5. Liker Gurba, Vessel56 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2016
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de vil nå tåle mer når de er nye isåfall pga stivere oppheng, med mindre man svir spolen da. Jeg spiller ikke høyt til vanlig derfor jeg tenkte å kanskje kjøre den hjem til foreldrene mine sitt hus å la den spille på høyt volum der noen dager når de er borte slik at den blir ferdig spilt inn ganske fort. Men lurer litt på hvor lenge som er normalt.

Hvis elementet mykner opp så vil det jo bli mer bevegelse med samme tilført effekt noe som gir mer bass, eller er jeg helt på jordet nå?

Når jeg spiller på normalt volum her så er det knapt bevegelse i elementet så tar sikkert årevis hvis jeg skal spille den inn med normalt bruk for meg.

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ta høyttalerne i bruk - innspilling er et tema som kan diskuteres opp og ned i mente, hvis du er i tvil så kontakt produsenten og hør hva de mener, kan ikke se at en høyttaler som skal gjengi fra f.eks 20 til 200hz blir bedre av et døgn med 20hz. Ei heller at en høyttaler som skal gjengi fra 80 - 20 000Hz skal bli bedre av en innspillingstone på 1000Hz i et døgn. Gummi blir ikke mykere etter bruk, den vil heller miste elastisitet og til slutt "råtne".
    Høyttalerne vil naturlig endre seg i løpet av levetiden - for elementene slites og delefilter vil forringes over år.
    Nyt lyden i dag og ikke stress med noe som har minimal eller ingen virkning
    Alt for mye vintage og moderne

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester ikke produsentene høytalere da?

Innspilling er vel bare litt bass, som kanskje er litt stive fra produsent, men jeg mener at de fleste produsenter tester høytalerne..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok spideren som spilles inn, ikke opphenget. sansynligvis raskest ved resonansfrekvensen (Fs) og i friluft. en halvtime på høyt volum kanskje?

Lignende tråder

1. Nye høytalere - spille inn?
    By Andreasftw in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 02-24-2014, 23:08
  2. hvor viktig er det og spille inn høytalere
    By cvmagnus215 in forum Høyttalere
    Svar: 28
    Siste melding: 10-03-2009, 13:02
  3. Høytalere med trøkk uten å spille høyt
    By noabjtv in forum Høyttalere
    Svar: 21