Heisann

Driver å skal oppgradere stua litt og trenger derfor et nytt stereoanlegg. Det vil bli brukt til både spill, tv, film og musikk. Jeg var innom elkjøp og de anbefalte meg klipsch RP-280F. Hadde det ikke vært for at høytalerne er avhengi av å stå med avstand til veggen for å få best mulig bassrespons hadde sikkert selgeren klart å overbevise meg, men siden jeg skal ha dette i Stua vil jeg helst ikke ha de stående midt på gulvet.

Jeg har mye erfaring med stereo i bil, men svært lite med hjemmestereo, jeg trenger derfor litt tips til hvilke merker jeg bør se nærmere på, eventuelt spesifikke høytalere.

Jeg er ute etter noen høytalere med litt punch, men samtidig er det viktig at de spiller både klart og detaljerikt. Jeg hører på det meste av musikk, rock, listepop, rap, rnb, dubstep, trance osv. Så det er viktig at de fungerer bra til all type musikk.

Når det gjelder prisen så er det tenkt for et høytalerpar, så får jeg heller oppgradere senere med surround. Kan også nevne at jeg bor i blokk, den er ny i 2016 så bør være greit lydisolert, men er noe å tenke på så jeg ikke svir av masse penger på et anlegg som bare fører til naboklager. Derfor blir lydkvalitet prioritert fremfor mest mulig bass.

Trenger også en reciver, men her tenkte jeg egentlig å finne noe brukt. Har blitt anbefalt Yamaha så tenkte jeg skulle gå for noe i 10-15k klassen her. Høres det greit ut?

På forhånd takk.