Forslag til kino + stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til kino + stereo

Jeg har i dag Onkyo TX-NR616, to fronthøyttalere Jamo S606 (130W/210W) 6 ohm + Jamo S60 CEN senter (80W/130W) 6 ohm. Senter er inni møbelet under tv'n (se bildet)

Jeg ønsker å bytte ut forsterkeren med Pioneer VSXS510K 6.2, altså nedskalere litt (har slitt litt med styringen av NR616 og merkelige ting som skjer, som at plutselig vil ikke PS4 signalet gå ut på tv'n og surround-innstillingene er på bærtur - for å nevne noe).

Samtidig ønsker jeg å bytte ut gulv-høytaler med noe jeg kan henge på veggen eller montere inn i et møbel, samt montere shaker bak/på sofa (må jeg ha ekstra dings?).

Forslag til hvordan jeg bør løse dette? Det finnes så utrolig mye å velge i. Jeg ser altså for meg to front + shaker, kanskje to satelitt bak også (på sikt). Ønsker både å kunne ha surround og kunne spille musikk (Spotify, Youtube fra PC'n) iallefall litt høyt uten at jeg bare får diskant. Sub har jeg bare dårlig erfaring med, mye brumming og bråk som merkes mest hos naboer og ikke godfølelsen. Ønsker et anlegg hvor jeg kjenner litt bass, uten at jeg må spille så veldig høyt.

PS: Jeg slet med å få til at ledningene ble skjult fra tv'n og ned til bak hylla på gulvet. Det er ujevn mur, som varierer i størrelse fra noen 1 cm til 10 cm. Så jeg ser ikke for meg at jeg f.eks. kan ha innfelt høyttaler i veggen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Forslag til kino + stereo-kino-jpg   Forslag til kino + stereo-img_2119-jpg  
    Sist endret av bareare; 02-11-2016 kl 22:37

Lignende tråder

1. Kino Lamper. Forslag ønskes
    By Gerroz in forum AV møbler
    Svar: 3
    Siste melding: 11-22-2012, 21:48
  2. forslag til ny hjemme kino
    By kjell olav in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 01-10-2012, 23:12
  3. Stereo/kino på samme høyttaler?
    By AMKrok in forum Receivere/forsterkere