Dynaudio x14 erfaringer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio x14 erfaringer ?

Tester viser at disse krever 50cm minimum til bakvegg. Dette ødelegger jo hele kompakt høyttaler prinsippet etter min mening.
    jeg har maks mulighet til 20cm. Vil dette si at eg bare kan droppe denne godlyden? Erfaringer?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null problem å ha de nærme bakvegg. Bassen blir fyldigere , men ikke like "stram" . Utover dette fungerer det fint! Ikke hørt akkurat disse men prinsippet er vel likt!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde mener man får "kjøkkenlyd". Og at det er bortkasta penger om man setter de nærme veggen. Soundgarden har de kun på bestilling så får ikke hørt heller.
    Kanskje man bare bør gå for Dali som passer på og lage høyttalere for folk flest.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen Vis post
    Lyd og bilde mener man får "kjøkkenlyd". Og at det er bortkasta penger om man setter de nærme veggen. Soundgarden har de kun på bestilling så får ikke hørt heller.
    Kanskje man bare bør gå for Dali som passer på og lage høyttalere for folk flest.
    Jeg vil heller si Dynaudio er høyttalere for folk flest. Kanskje ikke så objektivt fra min side om dagen, men har eid både Dali, B&W, Klipsch, System Audio , Dynaudio, KEF ++

Dynaudio har en mye bedre signatur i mine ører, og spiller på en måte man ALDRI blir sliten av. Lyd og bilde har en tendens til å overdrive "noe" Skjønner at det er risk å bestille uten og høre dog, men tviler sterkt på at de låter dårlig selv om de står litt nærme bakveggen.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Jeg vil heller si Dynaudio er høyttalere for folk flest. Kanskje ikke så objektivt fra min side om dagen, men har eid både Dali, B&W, Klipsch, System Audio , Dynaudio, KEF ++

Dynaudio har en mye bedre signatur i mine ører, og spiller på en måte man ALDRI blir sliten av. Lyd og bilde har en tendens til å overdrive "noe" Skjønner at det er risk å bestille uten og høre dog, men tviler sterkt på at de låter dårlig selv om de står litt nærme bakveggen.

Kim
    ja du har nok rett håper jeg

hørte på nye Dali opticon 5 og blei meget imponert. Synes de var bedre enn cm serien til bowers og.
    Har veldig lyst til å høre dynaudio dog. Håper jeg får gjort det etterhvert. Takk for innspill.

Lignende tråder

1. Dynaudio x12???
    By Boostlie in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-05-2013, 22:38
  2. Dynaudio Xeo 3/5
    By Quisten in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-19-2012, 23:49
  3. Svar: 0
    Siste melding: 08-12-2010, 17:22
  4. Svar: 4