Først hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer vesverre sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Først hjemmekino.

Heisann.
    driver no på og laga meg eit lite rom i kjellaren der eg tenkte eg skulle ha eit "lite" heimekinoanlegg.
    har kjøpt ein samsung 75" TV som eg skal ha å sjå litt film på.
    også va det lyd anlegget da. har satt av 20k til detta sia tven vart litt dyr...har prøvd å sette meg inn i detta greiene, men sannheten er at eg snart blir gal. har jo såklart lyst til å ha noko med litt trøkk i.
    berre for å nemne at eg har hørt klipsch rf-82 mk-2 (?) så syns eg det spelte veldg fint musikk, men når det kom ein film på så syns eg prating og andre lyder vart litt for skarpe for mine øyre.. skal også seiast at her var det verken sub eller senter. og etter som eg har forstått kan også skap lyd komme av forsterkeren??

-20160115_172236-jpg
    på bildet ser du korleis det blir. avstanden til tven blir ca 3,5m, veggen som tven skal stå på er 3,70 brei.

hadde vore evig takknemlig til den som kan hjelpe meg med mitt lille problem på å finne eit 5.1 anlegg med hjemmekino reciver som passer bra til det anlegget du viser til.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom rommet ditt ikke er så stort mener jeg at du ikke trenger gulvstående høyttalere. Du bød vurdere noe som kan henges på veggen eller bygges inn i en "falsk" vegg i front. En god stativhøyttaler med bassporten i front kan være en løsning, eller noe som er vegghengt. Da sparer du vesentlig plass i rommet og uttrykket blir ryddigere. Det trenger ikke å mangle på trykk om du benytter to subwoofere for bassen og deling ved 70-110Hz (ca.).

Siden rommet ditt nå er tomt står du ganske fritt med tanke på løsninger. 20K er ikke ett veldig stort budsjett når det gjelder 5.1 (eller.2) med receiver. I tillegg bør du sett av litt penger til akustiske tiltak for å få anlegget til å yte best mulig (f.eks. bassfeller i hjørnene og demping i tak og på veggen bak sitteposisjon. Du bør også vurdere noe på sidene, demping eller diffusjon).

Siden du skal ha 5.1 trenger du ikke å kjøpe nyeste receiver (med mindre du skal switche 4K gjennom den). Dersom du klarere å finne en brukt kan du spare en del penger for å få budsjettet til å gå opp. Se etter en Denon, Marantz, Onkyo, e.l. med HDMI 1.3/1.4 og Audessey XT32 romkorreksjon.

Dersom du synes Klipsch låter litt hardt bør du se etter andre alternativer med andre konstruksjonsprinsipper. Klipsch er en hornladet høyttaler som gjenre har rykte på seg for å være litt spiss/skarp. Se etter noe med en annen type diskant. I ditt budsjett er det nok en mer konvensjonell dome diskant.

Lignende tråder

1. Presenter din hjemmekino - Bildetråd! Les regler først!
    By AndreWerdenskrieg in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 06-06-2013, 11:10
  2. Samsung først med 3D blu-ray
    By nordic45 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 25
    Siste melding: 04-13-2010, 22:22
  3. Svar: 19
    Siste melding: 01-25-2006, 02:43
  4. Jippi.. Min først prosjektor...
    By TommyTott in forum Digitale projektorer
    Svar: 22
    Siste melding: 10-21-2004, 11:45
  5. Hatt sorround siden 1993, men har hjemmekino først nå!
    By pamundse in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 3
    Siste melding: 01-12-2003, 22:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •